backpacken Midden-Amerika.

Stel hier al je vragen over Zuid- of Midden Amerika. Van koukleumen in Patagonie tot zwemmen in het tropische Belize. En van de stranden bezoeken in Brazilië tot vulkanen spotten in de Costa Rica.
Plaats reactie
jellina meijer

backpacken Midden-Amerika.

Bericht door jellina meijer »

Hallo,

Ik ben van plan om in september samen met mijn vriend 3 maanden door midden-amerika te gaan reizen.

We willen in Mexico beginnen en in Panama of Colombia eindigen.

Nu hebben we hier en daar verhalen gehoord over de onveiligheid van Mexico en Guata Male. Mensen die zijn ontvoerd, berovingen e.d.

Zijn er meer mensen die dit hebben meegemaakt?
En zijn er ook mensen die dit niet hebben meegemaakt?

Mensen die eerder door midden-amerika hebben gereisd: zouden jullie een rondreis van noord (mexico) naar zuid (Panama) adviseren/aanraden?

mvg,

Jellina
El Niño
Reisexpert

Re: backpacken Midden-Amerika.

Bericht door El Niño »

Guatemala staat idd wat twijfelachtig bekend, maar is te doen. Lees het reisadvies van mibuza even, en vermijd evt twijfelachtige busroutes. De rest van je route ziet er goed uit. Let alleen op: je kunt niet over land van Panama naar Colombia. In dit gebied (Darien Gap geloof ik) zitten allerlei vage bendes. Dus als je naar Colombia gaat moet je vliegen of met de boot.
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Tikva »

Deze vraag is inmiddels de laatste tijd al een paar keer eerder voorbij gekomen op het forum. Ik zou je daarom aanraden de zoekfunctie even te gebruiken of kijk bijvoorbeeld in de topic
criminatliteit midden-amerika

Het is wel een feit dat dit deel van de wereld gevaarlijker is dan azie. Echter van de personen die echt gewond raken komt meer dan 90% doordat ze "slim" probeerde te zijn. Dus mocht er toch iets gebeuren geef dan gewoon je geld en spullen af en doe niet stoer. Verder de normale maatregelen nemen en de nieuwsberichten en verhalen van andere backpackers in de gaten houden. Er zijn zeker in Guatemala wat beruchte plekken zoals tikal bij zonsopkomst als je daar toch heen gaat neem je zo weinig mogelijk geld mee.

Ik heb zelf 3 maand in midden-amerika gereisd en 2 maanden in zuid-amerika en er is niets vervelends gebeurd.

Ik zou een reis wat jij gaat doen zeker aanraden al moet je er wel rekening mee houden dat 3 maanden niet heel veel tijd is voor heel midden-amerika. Columbia erbij lijkt me dan helemaal wat te veel worden. Zou dus zeker eens goed kijken wat je echt wilt zien en wat niet.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

wij hebben ooit in 4 weken Mexico, Belize en Guatamala gedaan. In Guatamala had ik het gevoel wel wat meer op te moeten letten maar er is verder niets vervelends gebeurd en het staat ook niet in mijn geheugen gegrift als onveilig. Bij Mexico City heb ik dat veel meer.

ik ben net een dag terug uit Nicaragua. Fantastisch land! Heb me helemaal niet onveilig gevoeld. Het is geen Azie maar het voelde niet onveiliger als bijv amsterdam.

Geniet er van!
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
jellina meijer

Bericht door jellina meijer »

Bedankt voor de reacties.
Hier kunnen we wel wat mee.

We hebben inmiddels besloten om pas in januari te gaan, omdat we anders in het regenseizoen aan het reizen zijn, want we natuurlijk leiver niet hebben :p
Ralph
Reisexpert

Bericht door Ralph »

bolletjeom schreef:wij hebben ooit in 4 weken Mexico, Belize en Guatamala gedaan. In Guatamala had ik het gevoel wel wat meer op te moeten letten maar er is verder niets vervelends gebeurd en het staat ook niet in mijn geheugen gegrift als onveilig. Bij Mexico City heb ik dat veel meer.

ik ben net een dag terug uit Nicaragua. Fantastisch land! Heb me helemaal niet onveilig gevoeld. Het is geen Azie maar het voelde niet onveiliger als bijv amsterdam.

Geniet er van!
Apart dat je je in M.C. onveilig voelde. Ik ben daar ook een geweest en had echt geen moment een gevoel van onveiligheid en dan hebben ik daar toch redelijk veel rondgewandeld (ook s'avonds).

Het was (op 1-2 keer na) wel in het centrum, zone rosa voornamelijk.
Waldorf
Contacteer:

Bericht door Waldorf »

In Mexico City voelde ik me ook niet onveilig, maar in de meeste andere hoofdsteden van Centraal-Amerika wel. Het voordeel is dat er in die hoofdsteden meestal ook niet zoveel te doen is dus dat je er enkel moet zijn om bv van bus te wisselen.

Het belangrijkste is gezond verstand. Het is in dit deel van de wereld bij momenten niet zo veilig, pas je er dan ook aan aan.
Vraag in hostels hoe veilig de omgeving is.
Verplaats je met openbaar vervoer of taxis (zeker 's nachts).
Verplaats je in groep.
Kijk wat de locals doen.
Verspreid je geld en bankkaarten en probeer te mijden om het allemaal tegelijk bij te hebben.

Maar laat je niet afschrikken doordat het "gevaarlijk" zou zijn. Er zijn veel plekken in Centraal-Amerika waar ik me 's nachts veiliger voel dan in Brussel of Parijs.
Arjen

Bericht door Arjen »

Ik ga ook van november t/m januari van panama naar het noorden reizen, ik wou eerst vanaf guatemala terugvliegen. Maar ik twjifel nu toch om vanaf el salvador te gaan. Dit ivm "gevaar" in guatemala en omdat el salvadar aan de zee ligt wat me wel bevalt. Iemand ideeën advies over el salvador?
Plaats reactie