Namibië

Plaats hier je overige vragen over Afrika die je bij de andere sub-forums niet kwijt kunt. (Bijvoorbeeld: Lesotho, Swaziland, Mozambique, Zimbabwe, Botswana, Namibië)
loekie
Contacteer:

Bericht door loekie »

Hi Kohraya,
Is het nog gelukt met de campsites?

Ik heb nog een ander vraagje over Namibie.
Is er misschien iemand die de cheetah farm Otjitotongwe nabij het plaatsje Kamanjab heeft bezocht? Is dit de moeite waard? Het lijkt ons namelijk erg leuk om deze dieren van dichtbij te bewonderen. Okonjima lijkt me ook geweldig maar maar ik schrok een beetje van de prijzen die ze daar vragen....
kohraya
Reisexpert

Bericht door kohraya »

Hoi Loeki,

Het is nog niet gelukt. We hebben maandag pas onze reservatie's doorgestuurd. Het betreft dan Sesriem en Etosha. Maar ... we hebben nog geen antwoord gehad van NWR.
Hoe lang heeft dat bij jouw geduurd?
Zelfde verhaal bij DWNP in Botswana. Daar krijgen we als bericht dat onze mail is delayed :?:
Bij een privecamping in de Caprivi strip, hebben we wel al antwoord gehad, maar nog niet gereserveerd omdat we eerst zekerheid willen hebben met de rest.
Laat je eens weten hoe jullie planning/voorbereiding verloopt?

Groetjes!
estelle
Wereldreiziger
Contacteer:

Bericht door estelle »

Ik weet niet zeker meer of ik bij dezelfde cheetafarm ben geweest, maar ik kan het je zeker aanraden. Ik vond het het geld zeker waard om de dieren van dichtbij te zien!! Wij gingen met een groep mensen achterop een aanhangwagentje het afgezette gedeelte in waarna de cheeta's gevoerd werden.
Alleen waren er wel veel luidruchtige toeristen die moeite hebben hun mond te houden. Buiten dat is het gewoon super om ze op soms wel 2 m afstand te zien!!

Wat betreft Botswana. Het internet daar schijnt slecht te werken. Wij hadden er ook moeite mee om eindelijk contact te krijgen. Toch is het gelukt dus hou vol!
kohraya
Reisexpert

Bericht door kohraya »

Vreselijk internet. Nog vreselijker antwoord mbt de campsites:
Moremi and Chobe fully booked.
Sesriem and Etosha oek.
Hier zit ik dan met m'n vliegticket, gereserveerde 4x4 en dromen over een echte bush camping ... :?

OPROEP naar jullie:
Kennen jullie privécampings net buiten deze nationale parken? (behalve die van de LP)

De LP heeft het over eentje in Solitaire, maar dat is 80km (!!!) van Sesriem. Weet iemand iets dichter bij? En eentje aan de west-ingang van Etosha? En in Chobe zou (na een telefoontje) Buffalo Ridge Camp Site al 2 jaar dicht zijn ... en m'n LP is nog maar een jaar oud :evil:

Allez, alvast bedankt voor als jullie tips hebben ... :idea:
loekie
Contacteer:

Bericht door loekie »

Jemig, BALEN zeg dat alles volgeboekt is!!
Wij hebben Etosha dus nog wel kunnen boeken via NWR maar hebben ook 1,5 week op antwoord moeten wachten. Sesriem was bij ons ook vol.
Als alternief heb ik nu Agama River Camp geboekt, een vrij nieuwe camping 45km ten Noorden van Sesriem en 35km ten zuiden van Solitaire. Ik heb het via iemand van het Namibie prikbord en die persoon was erg enthousiast. Ik had binnen 1 dag antwoord op mijn email en deze camping is een heel stuk goedkoper dan Sesriem. Het email adres = naf@iway.na Ze hebben mij wat foto's en info doorgemaild en dit ziet er goed uit. Als je wilt kan ik het naar je doormailen, mail me dan even op petra@2discover.net
Laatst gewijzigd door loekie op 09 apr 2008 21:07, 1 keer totaal gewijzigd.
loekie
Contacteer:

Bericht door loekie »

Estelle, bedankt voor je reactie inzake de Cheetah farm. We hebben besloten om er heen te gaan en we zien wel of ze dan plek hebben op de camping. Zo niet dan kunnen we evengoed een rondleiding krijgen.
Het ligt redelijk op de route naar Etosha en het lijkt ons erg leuk.
kohraya
Reisexpert

Bericht door kohraya »

Na dagen surfen, toch een oplossing gevonden:
Via een reisagentschap in Namibië (Elena Travel) konden we wel campsites boeken. Weliswaar niet op de data die wij verkozen, maar daar hoor je me niet over klagen. (lijkt wel of die agentschappen alle slaapplaatsen opkopen ... ofwel zijn ze bij NWR te lui)
Prijzen zijn trouwens hetzelfde als bij NWR.
Sesriem en Etosha zijn bij deze geregeld. Ngepi Camp in de Caprivi strip hebben we ook gereserveerd. Nu nog iets in Kasane (Botswana) zodat we 3 daagjes Chobe heen en weer kunnen verkennen.
Ziet er goed uit :)
estelle
Wereldreiziger
Contacteer:

Bericht door estelle »

Heey gelukkig joh.
Zat wel te balen voor je hier. Maar over Botswana. Ik snapte niet zo goed wat je bedoelde met de campsites zitten vol. Ik heb wel dure lodges gezien in de parken, maar wij hadden in kasane een safari geboekt bij mensen daar. (sorry weet de naam even niet) was wel duur maar we gingen dus met auto en tenten en al op pad en gewoon wild camperen. Wel op speciale plekjes waar ze altijd staan met de tent, maar niet op een campsite. Of bedoel je dat met campsite? Ik zal even zoeken of ik de naam kan vinden van dat bureautje waarmee we zijn geweest.
loekie
Contacteer:

Bericht door loekie »

Wat goed dat het toch nog gelukt is met de campsites! :D
kohraya
Reisexpert

Bericht door kohraya »

estelle schreef:Heey gelukkig joh.
Zat wel te balen voor je hier. Maar over Botswana. Ik snapte niet zo goed wat je bedoelde met de campsites zitten vol. Ik heb wel dure lodges gezien in de parken, maar wij hadden in kasane een safari geboekt bij mensen daar. (sorry weet de naam even niet) was wel duur maar we gingen dus met auto en tenten en al op pad en gewoon wild camperen. Wel op speciale plekjes waar ze altijd staan met de tent, maar niet op een campsite. Of bedoel je dat met campsite? Ik zal even zoeken of ik de naam kan vinden van dat bureautje waarmee we zijn geweest.
Met 'campsites' bedoel ik niet die die dure lodges, maar de plaatsen waar je legaal kan kamperen. Meestal zijn er (in Namibië) enkele nutsvoorzieningen, minder in Botswana. Zo ver ik weet, mag je niet wild camperen in de parken, maar enkel op de campsites van DWNP (Botswana) en NWR (Namibië). In de LP lees ik zelfs dat je in de parken, gerund door DWNP, niet binnen mag zonder reservatie op één van hun campsites.
Wellicht dat het reisbureautje waar je je safari boekte, dit allemaal regelde.
Wij hebben geen reservatie voor 'in' Chobe, enkel een campsite in Kasane. We gokken er op dat we er toch in mogen als we op tijd weer er uit zijn, omdat de LP (nogal vaag) zegt dat Chobe een uitzondering is op de regel. Chobe Riverfront zou je in ieder geval wel mogen doen zonder reservatie's (maar dat is nogal klein voor 3 dagen).

Recente en juiste info is altijd welkom!

... en bedankt voor het medeleven :lol:
kohraya
Reisexpert

Bericht door kohraya »

Nog een vraagje:

Iemand een idee welk GPS-systeem en gedetailleerde mappen bruikbaar zijn in Namibië en Botswana? Dus niet enkel de hoofdsteden maar ook de dorpen en de gravelwegen.
kohraya
Reisexpert

Bericht door kohraya »

Ondertussen een leuke site gevonden voor 4x4 liefhebbers op zoek naar mappen met coà¶rdinaten. Gewoon het land opgeven in de zoekfunctie :wink:

http://www.4xforum.com/

Info over GPS gebruik blijft welkom.
Hunter

Bericht door Hunter »

als het niet lukt om zelf de campsites te boeken kan je ook vragen
of het 4x4 vehuurbedrijf het voor je wil doen, vele doen dat als
service verlening.
ze hebben het voor ons ook gedaan.
wij gaan van 14 sep tot 10 okt naar namibie,zimbawe,botswana.
zenith

Re:

Bericht door zenith »

kohraya schreef:Nog een vraagje:

Iemand een idee welk GPS-systeem en gedetailleerde mappen bruikbaar zijn in Namibië en Botswana? Dus niet enkel de hoofdsteden maar ook de dorpen en de gravelwegen.

1 adres http://www.tracks4africa.com/ = 8 euro

We hebben Namibie volledig op GPS gedaan. Deze kaarten zijn perfect ! elk baantje staat op die kaart. Zonder deze kaarten was ik zeker wel eens mijn baan kwijt. Zeker als je een offroad gaat is het een echte aanrader. :Y :Y :Y
Als er iemand interesse zou hebben in onze track laat gerust iets weten.
Erik
Site Admin

Re: Namibië

Bericht door Erik »

Nou als jij het goed vind wil ik je route wel op de site plaatsen?!
Plaats reactie