6 weken Thailand en Maleisië

Stel hier al je vragen over het Zuid-oostelijke gedeelte van Azië.
Plaats reactie
wopreis

6 weken Thailand en Maleisië

Bericht door wopreis »

Beste allemaal,
Na het lezen van het forum, jawel alle 14 pagina's :)
Heb ik al een hoop info opgedaan, maar ben ik er toch nog niet helemaal uit.
Ik wil samen met mijn vriendin 6 weken backpacken door thailand en maleisie. We hebben de tickets geboekt: we vliegen van 10/7 tot 21/8 van en naar Bangkok.
We willen dan een rondreis maken door beide landen. Hierbij willen we, zoals al veel gezegd, niet rennen vliegen en weer doorgaan, maar juist mooie dingen zien en een mooi plaatje krijgen van beide landen.
De vraag is dan ook, wat moeten we niet missen? Hoe we heen en weer reizen etc, is van latere zorg.
Op het verlanglijstje staan al een paar zaken:
-Bangkok,
-chiang mai
-sukhothai
-Ao phang-nga, de kalkstenen "rotsen" uit zee zien opduiken
-Kuala Lumpur
-Singapore
-cameron highlands
-taman negara
-sarawak/sabah/brunei
Daarnaast willen we
-"mooie stranden" bezoeken
-snorkelen of duiken
-trekking tocht(en) maken.
-jungle meemaken en in overnachten (dus trekking)
Het liefst willen we zaken spreiden (bijv. Stad, jungle, strand, stad)
Het is dus een beetje van alles. Mijn vraag aan jullie is:
Hebben jullie tips? Wat moeten we zien, wat ik hier vergeten ben op te schrijven? Wat kunnen we ook wel overslaan? Welke stranden zijn het mooist? Welke national parken kunnen jullie aanraden? Wat voor kleinere plaatsen? We zijn niet op zoek naar feesten en massa etc.
Ik hoor graag van jullie!
Groeten,
Willem en Veerle
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Re: 6 weken thailand en maleisie

Bericht door Tikva »

Je geeft aan dat je niet wilt rennen maar als ik je wensen lijstje zie wil je zowel noord als zuid thailand, en maleisie en borneo en singapore. Dat is niet eens rennen maar onmogelijk racen, hoe had je dat voor je gezien?

Je zou thailand (4 wk) kunnen doen en dan alleen een paar dingetjes op het vasteland maleisie (1,5 week) en Singapore.

Ik ben zelf niet in Borneo geweest maar wel vasteland maleisie als ik zou lees wat je aanspreekt je moet kiezen zou je ook alleen thailand en borneo kunnen doen.Of het noorden van thailand niet bezoeken en Maleisie tot kuala lumpur wel en dan vliegen naar borneo en vanaf daar weer terug naar thailand. Chiang mai is in mijn ogen niet echt een must als je verder toch niets in de omgeving gaat doen.

Het mooiste strand in thailand vond ik bij far op de similan islanden, oa nang is wel oke maar echt mega toeristisch wat het toch wel een beetje verpest. Als je al een duikbrevet hebt en wat extra budget hebt dan is dat echt een mooie plek heen te gaan.

Wellicht is het handiger om eerst te bedenken wat je echt wilt zien
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
Globetrot
Reisexpert

Bericht door Globetrot »

Ja, je zult verbaast staan over hoe de tijd vliegt. Jammer om te veel in te korte tijd te doen. Misschien is het een idee om ook rekening te houden met de regentijd, want die verschilt nogal per gebied. :)
wopreis

Bericht door wopreis »

Dank voor de snelle reacties!
We hebben vastgesteld dat we wel graag naar chiang mai en sukhothai willen en dat we daarvoor de trein willen nemen. We willen daar een jungle tocht gaan doen en deze 2 plaatsen bekijken.
Daarna staat in principe alles open. We hadden wel al bedacht om vanuit bangkok bij aankomst in een keer door te gaan en pas voor het vertrek daar een aantal dagen te vertoeven.
Zo ver als ik het nu zie, trek je dan zo'n 2 dagen uit voor sukhothai en 5 a 6 dagen voor chiang mai, met een mogelijke jungle tocht daar in.

We zitten juist eigenlijk met het stuk daarna, wat kunnen jullie adviseren wat we niet moeten missen als we vanuit Chiang Mai naar het zuiden gaan, om vervolgens door te gaan Maleisië in.
Zoals ik al eerder schreef willen we graag een mix maken van natuur, cultuur en strand.
De steden Kuala Lumpur en Bangkok staan zeker op ons lijstje.

Als we van noord naar zuid gaan vragen we ons het volgende af:
- is het kiezen tussen het schiereiland van Maleisië of Borneo?
- Wat zijn de mooiste eilanden/stranden van Thailand/Maleisië die we niet mogen missen?
- vanuit Chiang Mai naar het zuiden met trein of vliegtuig?

Zoals jullie zien zitten we nog met een hoop vragen, we hopen dan ook vooral dat jullie kunnen vertellen wat volgens jullie must see's zijn.
Dan komen we daarna (heel graag!) bij jullie terug met een reisschema :)
Heel erg veel dank voor het meedenken!
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

wat jij wilt zien in 6 weken is racen!
Voor borneo heb je echt 3 weken nodig als je beide delen en brunei wilt zien.
Vaste land malesie kan je in mijn ogen wel afraffelen als je borneo gaat doen. Ook zuid thailand hoeft maar 1 stop te zijn. Je kan daar natuurlijk wel meer doen maar het is geen must.

Ik zou wel eerst 2 dagen bangkok doen en dan 7 dagen voor het noorden. In 1 dag naar het zuiden. Daar een aantal dagen blijven. Dan via een strand naar kuala lumpur. Ben je ook zo een week verder en dan 3 weken borneo.
Ik zou singapore skippen
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Evelien1983
Wereldreiziger

Bericht door Evelien1983 »

Het is inderdaad heel veel.

Je keus voor Chiang Mai als eerst en dan weer helemaal naar het zuiden kost ook tijd. Houd er rekening mee dat het reizen naar Chiang Mai per trein je zeker 13 uur gaat kosten. Het scheelt natuurlijk dat je dit 's nachts kunt doen.
Het is inderdaad veel.

Ik ben afgelopen februari ook in de landen geweest waar jullie heen willen en begon ook met een te lange wishlist. Ik heb uiteindelijk het noorden geskipt omdat het qua route niet logisch was. Ik ben vanaf Bangkok naar het zuiden gereisd tot aan Kuala Lumpur en vanaf daar naar Borneo gegaan, hier heb ik alleen Sabah gedaan (Sandakan en Kota Kinabalu), op die manier was het geen race.

Ik zou als ik jullie was Singapore skippen, het is er duur en persoonlijk vond ik het niet echt heel denderend.En misschien een keuze maken wat je in Borneo wilt doen en zien. De reistijden en het vinden van een hostel kost soms enorm veel tijd en het is zonde als je aan een strakke planning vastzit.
Als je toch zoveel mogelijk wilt zien, moet je overwegen om binnenlandse vluchten te boeken, dat scheel tijd. Bij airasia kun je goedkoop vliegen ^O^

Succes ermee!
Evelien1983
Wereldreiziger

Bericht door Evelien1983 »

En wat duiken betreft.

Duiken op Koh Tao is erg leuk. Ties heeft daar een duikschool en je kunt daar in het Nederlands duiken, en dat is wel zo prettig: http://www.duikeninthailand.info/

Op Borneo heb ik gedoken bij Kota Kinabalu, echt een van m'n mooiste duiken, schildpadden en zeepaardjes gezien, echt onwijs gaaf! www.divedownbelow.com
Plaats reactie