Postadres

Plaats hier het overige wat je niet kwijt kunt onder de continent-hoofdstukken. Bijvoorbeeld vragen over tickets of tips die je graag wilt horen over je volgende reis.
Plaats reactie
patty87

Postadres

Bericht door patty87 »

Ik begrijp dat het lastig is om in 'bureaucratisch Nederland' terug te komen nadat je je hebt uitgeschreven bij de gemeente. Nu vroeg ik me af, dat stukje waarin dat beschreven staat, geldt dat ook wanneer je gedurende die periode (in mijn geval een half jaar) gebruik hebt gemaakt van een postadres? Ik kom er zelf niet uit of het handiger is om mezelf ingeschreven te laten in mijn studentenhuis (waar ik niet meer terug kom na mijn reis) of om een postadres bij mijn ouders te nemen. Hopelijk kan iemand me hier verder mee helpen! De gemeente was daar in elk geval niet toe in staat en verwijst naar websites waar de informatie die ik zoek niet op te vinden is.
Ron
Reisexpert
Contacteer:

Re: Postadres

Bericht door Ron »

waarom schrijf je je niet gewoon weer in op je ouderlijke adres?? want dan weet je ook zerks dat je post daar heen gaat. want anders gaan je belastingspapieren naar je studentenhuis adres.
geniet van je trip voor dat je het weet is het over.
http://www.rocomo.nl
patty87

Bericht door patty87 »

Dat brengt schijnbaar allemaal extra kosten met zich mee bij de gemeente, dus daar is mijn moeder niet zo happig op. Bovendien staat het huis in de verkoop, waardoor dat eventueel lastig kan worden mocht het verkocht worden in de tijd dat ik weg ben.
patty87

Bericht door patty87 »

Iemand anders nog suggesties of meer informatie?
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

patty87 schreef:Dat brengt schijnbaar allemaal extra kosten met zich mee bij de gemeente, dus daar is mijn moeder niet zo happig op. Bovendien staat het huis in de verkoop, waardoor dat eventueel lastig kan worden mocht het verkocht worden in de tijd dat ik weg ben.
Voor gemeentes bestaan er eenpersoonshuishoudens en meerpersoonshuishoudens. Als je moeder alleen wordt, dan worden dingen duurder, als ze samen woont met evt. broers/zussen of een partner dan maakt het qua kosten niet uit.

Wat de verkoop van het huis betreft: je woont of in een studentenhuis waar je niet woont, of bij je ouders waar je niet woont. Wat is het verschil? In het geval van je ouders is de kans groter dat jee post doorgestuurd wordt.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
catweazel
Vakantieganger

Bericht door catweazel »

Ik kan op zich het standpunt van je ouders wel begrijpen omdat het best lastig kan zijn om jou eventueel mee over te schrijven naar een andere woning als jij je documenten bij je hebt en als jij ingeschreven staat kan dat invloed hebben niet zozeer op de gemeente maar meer met de belastingdienst, ik doel op dingen zoals zorgtoeslag, maar aan de andere kant voor een half jaar is er toch wel iets te regelen, vooral omdat de belastingdienst pas iets gaat verranderen als jij meer dan 6 maanden ergens ingeschreven staat.
Als jij je ingeschreven laat staan bij je studenten huis, waar jij niet meer terug komt, moet je er rekening mee houden dat je post van bijvoorbeeld je zorgeverzekering naar dat adres gaat (deze gaan uit van de basis gemeente gegevens).

Is het geen optie om je in te schrijven bij een ander familie lid of een vriend/vriendin zodat je ouders geen moeilijkheden kunnen krijgen bij eventueel verhuizen en jij toch zeker er van bent dat jij je post krijgt?!
Plaats reactie