Hostel in Kuala Lumpur voor 1 nacht (dicht bij vliegveld?)

Stel hier al je vragen over het Zuid-oostelijke gedeelte van Azië.
Plaats reactie
LadyHeather
Reisexpert

Hostel in Kuala Lumpur voor 1 nacht (dicht bij vliegveld?)

Bericht door LadyHeather »

Tijdens mijn reis naar Indonesie ben ik ook 3 keer in Kuala Lumpur. Op de heen en terug weg beide 1 nachtje en tussendoor een week.

Op de heen weg kom ik aan het begin van de middag aan in Kuala Lumpur en vlieg ik de volgende ochtend om 7 uur door naar Indonesie. Omdat ik denk ik na aankomst niet meer zo'n zin heb om te zoeken naar een hostel (lui, haha) en het maar voor 1 (kort) nachtje is wil ik eigenlijk het liefste van te voren iets boeken (of anders iig weten welke hostels in heen zou willen). Ik heb al even in de hosteldatabase gekeken maar ik heb toch nog een specifieke vraag:

Heeft een van jullie een tip voor een goed (en het liefst goedkoop ;) ) hostel in Kuala Lumpur voor 1 nachtje met een beetje relaxte ligging ten opzichte van het vliegveld? (hoeft er natuurlijk niet naast te liggen, maar een beetje snel/makkelijk te bereizen zou wel fijn zijn)
Selalu mencari...
Jenny
Reisexpert

Re: Hostel in Kuala Lumpur voor 1 nacht (dicht bij vliegveld

Bericht door Jenny »

Ik ken geen namen, maar ik heb wel een tip :)

Als je op het vliegveld aankomt en de KLIA express naar het centrum van de stad neemt, dan liggen daar heel veel goedkope en dure hotels. Er ligt een Holliday Inn (of was het een andere internationale keten?), maar er liggen ook direct aan de overkant van het station vele budget hostels. Als je iets verder wilt lopen (vanuit het station naar links in de richting van Merdeka Squara) dan zit je midden in het bruisende Little India, en daar is ook veel keus. Maar je kan beter gewoon je tas dumpen, en dan Little India inlopen :)
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
goedkoopvliegenclub
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door goedkoopvliegenclub »

Waarom zou je moeilijk doen als het makkelijk kan.
http://www.tunehotels.com/our-hotels/klia-lcct-airport
Is goedkoop en op de luchthaven
http://www.goedkoopvliegenclub.nl
Met al het laatste nieuws over low cost vliegen
LadyHeather
Reisexpert

Jenny schreef:Ik ken geen namen, maar ik heb wel een tip :)

Als je op het vliegveld aankomt en de KLIA express naar het centrum van de stad neemt, dan liggen daar heel veel goedkope en dure hotels. Er ligt een Holliday Inn (of was het een andere internationale keten?), maar er liggen ook direct aan de overkant van het station vele budget hostels. Als je iets verder wilt lopen (vanuit het station naar links in de richting van Merdeka Squara) dan zit je midden in het bruisende Little India, en daar is ook veel keus. Maar je kan beter gewoon je tas dumpen, en dan Little India inlopen :)
Thnx, ja misschien doe ik dat ook wel gewoon. Lijkt me wel een fijn idee om lekker dicht bij t station te zitten. Zal wel wat vinden ;) maar mocht iemand nou zeggen: daar moet je echt heen gaan want die was dichtbij t station en heel goed... dan hou ik me nog steeds aanbevolen.
Waarom zou je moeilijk doen als het makkelijk kan.
http://www.tunehotels.com/our-hotels/klia-lcct-airport
Is goedkoop en op de luchthaven
Wat ik op de site zag staan vond ik niet super goedkoop en geloof toch dat ik het leuker vind om wel (een beetje) de stad in te gaan. Maar bedankt voor de tip!
Selalu mencari...
Globetrot
Reisexpert

Bericht door Globetrot »

Vanaf welk vliegveld vertrek je? Er zijn er 3 in KL.

Als je de volgende ochtend al om 7 uur moet vliegen, dan moet je wel even rekening houden met vervoer naar het vliegveld vanaf de stad. Je zult dan al heel vroeg uit de stad moeten vertrekken om je vlucht te halen. Waarschijnlijk ben je je jetlag dan nog niet te boven.
Als je vanaf LCCT vertrekt, kan het misschien best uit om de middag en avond in de stad door te brengen, maar toch in Tune te overnachten, zodat je een goeie nachtrust krijgt en 's ochtends in 10 minuten lopen bij je terminal bent. Met de skybus (dienstregeling vind je op hun site) kun je van KLSentral goedkoop bij Tune/LCCT komen :)

Heel veel plezier
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Vandaar mijn idee om de KLIA-express te nemen, dan sta je niet in de file :)
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
LadyHeather
Reisexpert

Ik vlieg idd vanaf LCCT om 7 uur sochtends. Moet eerlijk gezegd nog ff kijken hoe lang van te voren Air Asia vindt dat ik er moet zijn, de KLIA expess rijdt volgens mij vanaf 5 uur sochtends dus ik ga wel ff kijken of dat haalbaar is... anders kan ik idd overwegen toch in dat hotel te slapen....
Selalu mencari...
Globetrot
Reisexpert

Bericht door Globetrot »

De KLIA Ekspres rijdt zonder te stoppen in 28 minuten van KLIA naar het centrum voor RM 35 per enkele reis. Je kunt er echter niet mee naar LCCT komen. :N
Behalve de Skybussen vanaf KL Sentral kan je ook de KLIA Transit naar LCCT nemen. Je moet dan wel overstappen op een shuttlebus op station Salak Tinggi. De tocht kost RM12,50 :Y

Bij Airasia moet je voor vluchten naar Indonesië uiterlijk 45 minuten voor take-off ingecheckt hebben en 40 minuten van te voren bij de gate zijn. Check trouwens nog wel even een dag van te voren of de vliegtijden nog kloppen. Wij hadden bijna ons vliegtuig gemist, omdat ze opeens 3 kwartier eerder vertrokken! :)
LadyHeather
Reisexpert

Globetrot schreef:De KLIA Ekspres rijdt zonder te stoppen in 28 minuten van KLIA naar het centrum voor RM 35 per enkele reis. Je kunt er echter niet mee naar LCCT komen. :N
Behalve de Skybussen vanaf KL Sentral kan je ook de KLIA Transit naar LCCT nemen. Je moet dan wel overstappen op een shuttlebus op station Salak Tinggi. De tocht kost RM12,50 :Y

Bij Airasia moet je voor vluchten naar Indonesië uiterlijk 45 minuten voor take-off ingecheckt hebben en 40 minuten van te voren bij de gate zijn. Check trouwens nog wel even een dag van te voren of de vliegtijden nog kloppen. Wij hadden bijna ons vliegtuig gemist, omdat ze opeens 3 kwartier eerder vertrokken! :)
bedankt voor je reactie, ja ik ben idd van plan de transit te nemen (zag het op hun site maar dat had ik hier niet goed neer gezet :) )

als mijn vluchttijd niet ineens veranderd moet het lukken als de eerste om 5 uur weg gaat :)
Selalu mencari...
Plaats reactie