Van Bangkok airport naar Ayuthaya

Stel hier al je vragen over het Zuid-oostelijke gedeelte van Azië.
Plaats reactie
Annegien

Van Bangkok airport naar Ayuthaya

Bericht door Annegien »

Hoi,

Ik vlieg volgende week naar Thailand. Ik kom op zaterdag rond 13.10 uur aan (lokale tijd). Mijn plan is om meteen door te reizen naar Ayuthaya en daar de eerste paar dagen door te brengen.
Ik probeer er met behulp van internet en LP uit te komen hoe ik nu het beste van het (internationale) vliegveld naar Ayuthaya kan reizen. Volgens mij zijn er twee opties.

1. Via treinstation Hualamphong met de trein naar Ayuthaya.
2. Via Mo Chit met de bus naar Ayuthay.

Waar ik niet goed achter kan komen is of het makkelijker is om vanaf het vliegveld naar Hualamphong of naar Mo Chit te reizen. Er ook rekening mee houdend dat het weekend is en er een grote, drukke weekendmarkt is vlakbij Mo Chit, als ik het goed begrepen heb.

Kunnen jullie me adviseren over hoe ik nu het beste van het vliegveld naar Ayuthaya kan reizen?
En kunnen jullie ook een indicatie geven van de reisduur van het vliegveld naar Ayuthaya?

Overige info:
Ik ga backpacken, dus reis met alleen een backpack en een dagrugzak, en zal in guesthouses overnachten.

Ik twijfel trouwens nog of ik 1,5 of 2,5 dag in Ayuthaya zal blijven voor ik doorreis naar het noorden (via Sukhothai). Dit betekent dat ik aan het eind van mijn reis 2,5 of 3,5 dag in Bangkok kan zijn.

Alvast bedankt,
Annegien
bolletjeom
Reisexpert

Re: Van Bangkok airport naar Ayuthaya

Bericht door bolletjeom »

qua vervoer weet ik het eigenlijk niet zo goed. Ik gok de trein.
Van bagkok naar ayuthaya is een uurtje of 2, als ik het me goed herinnerer. Maar tussen landen en in de juiste trein stappen kan rustig een uur of 3 zitten.

Hoe lang je blijft hangen....luister naar je lichaam. De reis is vermoeiend geweest en ook de omslag in temperatuur
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Annegien

Bericht door Annegien »

Hoi,

Je hebt helemaal gelijk om te luisteren naar m'n lichaam. Dat zal ik ook zeker doen. Gelukkig heb ik een planning gemaakt met voldoende ruimte en lucht om hier en daar wat te kunnen schuiven.

Bedankt voor je reactie.
Annegien
jan farang
Reiziger

Bericht door jan farang »

via de trein is de mooiste route
Moh Chit kun je via de skytrain bereiken, maar de bus zoeken kan je best wel even tegenvallen
een taxi vanaf bankok naar ayuttaya is 500 bath, vraag hij meer andere nemen is maar een km of 90
(zeker weten want ik zit in thailand, en heb het een maand geleden zo gedaan)

ps hou er rekening mee dat het er momenteel waanzinnig heet is, dus ga vroeg en neem s'middags rust
Plaats reactie