Café Verweggistan
Re: Café Verweggistan
Tot dat je de verkeerde persoon voor je hebt zitten.
Ik vind het afhankelijk van welke vlucht het is. Op de korte europese vluchten vind ik het normaal dat je recht blijft zitten. Deze maatschappijen hebben meestal ook niks van beenruimte. Op de langere vluchten naar een ander werelddeel en vooral bij nachtvluchten vind ik het normaal dat de mensen willen slapen. Probeer ik zelf ook op dat moment. Als ik dan rechtop moet blijven zitten lukt me dat absoluut niet.
Ik vind het afhankelijk van welke vlucht het is. Op de korte europese vluchten vind ik het normaal dat je recht blijft zitten. Deze maatschappijen hebben meestal ook niks van beenruimte. Op de langere vluchten naar een ander werelddeel en vooral bij nachtvluchten vind ik het normaal dat de mensen willen slapen. Probeer ik zelf ook op dat moment. Als ik dan rechtop moet blijven zitten lukt me dat absoluut niet.
JUIST dan moet je rekening met elkaar houden.DennisR schreef:Op de langere vluchten naar een ander werelddeel en vooral bij nachtvluchten vind ik het normaal dat de mensen willen slapen. Probeer ik zelf ook op dat moment.
Als iemand zijn stoel naar achter zet, kan ik bij sommige maatschappijen alleen maar zitten met mijn knieen tegen zijn rugleuning. Nu vind ik dat zelf niet zo'n probleem, maar de mensen voor me hebben daar soms meer moeite mee

ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
- WizardOfOss
- Reisexpert
- Contacteer:
Even iets heel anders, even een snelle vraag over een mogelijke volgende bestemming. Of beter gezegd: mogelijk twee bestemmingen. In april ga ik weer terug naar Noord-Korea (en dus ook Beijing), daarmee zal ik een kleine twee weken zoet zijn. Nu wou ik daar eigenlijk nog een week achteraan plakken, ergens in die hoek van de wereld, en Beijing heb ik wel zo'n beetje gezien. Nu heb ik al flink wat zitten zoeken naar vluchten, maar kwam daar eigenlijk zo weinig interessants tegen dat ik ook eens wat gekke dingen ben gaan proberen. En nu heb ik dus een redelijk aanbod gevonden: van Düsseldorf naar Beijing, van Beijing naar Singapore of Kuala Lumpur, en tenslotte van Singapore terug naar Düsseldorf. En dat ondanks de veel grotere afstand niet of nauwelijks duurder dan een route via bijvoorbeeld Shanghai of Hong Kong, en zelfs aanzienlijk goedkoper dan via bijvoorbeeld Taipei of Bangkok.
(al komt dat voornamelijk omdat ik domweg nauwelijks leuk geprijsde vluchten kan vinden, waar ik ook op zoek)
Maar nu dus het dilemma: ga ik dan de hele week in Singapore (eventueel met wat uitstapjes, met AirAsia zou zelfs een dagtrip KL maar 32 euro kosten...) zitten of verdeel ik het over de beide steden? Ze zijn voor mij beiden totaal nieuw, ik heb al wel wat op internet zitten snuffelen, maar ik heb er nog niet echt kijk op hoeveel tijd ik per stad nodig zou hebben. Iemand advies?
(al komt dat voornamelijk omdat ik domweg nauwelijks leuk geprijsde vluchten kan vinden, waar ik ook op zoek)
Maar nu dus het dilemma: ga ik dan de hele week in Singapore (eventueel met wat uitstapjes, met AirAsia zou zelfs een dagtrip KL maar 32 euro kosten...) zitten of verdeel ik het over de beide steden? Ze zijn voor mij beiden totaal nieuw, ik heb al wel wat op internet zitten snuffelen, maar ik heb er nog niet echt kijk op hoeveel tijd ik per stad nodig zou hebben. Iemand advies?
Jij houdt meer van steden dan de meeste anderen hier 
Ik ben verschillende keren in Singapore geweest, en al die keren bij elkaar was beslist meer dan 7 dagen. Er is genoeg te zien om je zolang te vermaken. Denk bv aan Sentosa eiland, de Zoo, het birdpark, Central Business District, Little India, China Town, de moslimwijk, verschillende musea, enz.
In KL is ook een hoop te doen, en ik bedenk me nu dat bijna het hele bovenstaande rijtje ook in KL te vinden is (maar het is toch heel anders
). Tel daarbij de Petronas Towers, KL tower en Merdeka Square bij op. Ook in KL kan ik me een week vermaken, zeker als je uitstapjes maakt naar bv Taman Negara en Batu Caves.
De afstand tussen beide steden is niet zo groot, maar 6 uur ofzo met de bus. Het grappige plaatje Melaka ligt in het midden. Ik zou als ik jou was een enkele reis van KL naar Sing boeken. Ga eerst naar Sing, en neem als je het zat bent een bus naar KL. Kijk evt in Melaka rond. Na een week vlieg je terug. Vind je Sing ontzettend leuk, dan annuleer je je ticket (geen geld terug) en blijf je hangen. Zo blijf je lekker flexibel.

Ik ben verschillende keren in Singapore geweest, en al die keren bij elkaar was beslist meer dan 7 dagen. Er is genoeg te zien om je zolang te vermaken. Denk bv aan Sentosa eiland, de Zoo, het birdpark, Central Business District, Little India, China Town, de moslimwijk, verschillende musea, enz.
In KL is ook een hoop te doen, en ik bedenk me nu dat bijna het hele bovenstaande rijtje ook in KL te vinden is (maar het is toch heel anders

De afstand tussen beide steden is niet zo groot, maar 6 uur ofzo met de bus. Het grappige plaatje Melaka ligt in het midden. Ik zou als ik jou was een enkele reis van KL naar Sing boeken. Ga eerst naar Sing, en neem als je het zat bent een bus naar KL. Kijk evt in Melaka rond. Na een week vlieg je terug. Vind je Sing ontzettend leuk, dan annuleer je je ticket (geen geld terug) en blijf je hangen. Zo blijf je lekker flexibel.
Cebu pacific heeft soms hele goedkope acties vanaf Beijing naar Manilla, wellicht een weekje fillipijnen een leuk idee?
Een week singpore zou ik wel weer veel vinden, maar je kunt singapore wel prima combineren met kuala lumpur wat jenny al zegt.
Een week singpore zou ik wel weer veel vinden, maar je kunt singapore wel prima combineren met kuala lumpur wat jenny al zegt.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
Als mensen wel gaan zitten duwen, dit combineren met bliepende spelletjes, en doorgaan na waarschuwingen, dan ken ik daar een trucje op (eh, nee, ik ben sterretje uit oh oh cherso nietAls iemand zijn stoel naar achter zet, kan ik bij sommige maatschappijen alleen maar zitten met mijn knieen tegen zijn rugleuning. Nu vind ik dat zelf niet zo'n probleem, maar de mensen voor me hebben daar soms meer moeite mee (En dan ga ik niet eens zitten duwen.)

Wat een ramp.... Ik zit in een trein vol gekakel van mensen op weg naar de huishoudbeurs. Help!!!!!
- bolletjeom
- Reisexpert
daar zit...correctie...sta...ik al de hele week in
En ze leuren allemaal met van de trolleys zodat de gewone, werkende spitsgebruiker van de trein niet eens meer kan staan in het gangpad.
Wat waren het mooie tijden toen de huishoudbeurs nog gewoon in de jaarbeurs in utrecht was....

En ze leuren allemaal met van de trolleys zodat de gewone, werkende spitsgebruiker van de trein niet eens meer kan staan in het gangpad.
Wat waren het mooie tijden toen de huishoudbeurs nog gewoon in de jaarbeurs in utrecht was....
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
- WizardOfOss
- Reisexpert
- Contacteer:
Dat is eigenlijk misschien nog wel de beste optie, geeft inderdaad meer flexibiliteit. Ik had al gekeken bij AirAsia, voor de kosten hoef ik dat ook niet te laten, een enkeltje KUL-SIN kost nog geen tientje.Jenny schreef:De afstand tussen beide steden is niet zo groot, maar 6 uur ofzo met de bus. Het grappige plaatje Melaka ligt in het midden. Ik zou als ik jou was een enkele reis van KL naar Sing boeken. Ga eerst naar Sing, en neem als je het zat bent een bus naar KL. Kijk evt in Melaka rond. Na een week vlieg je terug. Vind je Sing ontzettend leuk, dan annuleer je je ticket (geen geld terug) en blijf je hangen. Zo blijf je lekker flexibel.
@Tikva, geloof het of niet, maar ook naar Manilla had ik al zitten zoeken (had ik al gezegd dat ik gekke dingen had geprobeerd?). Maar ongeacht of ik dan de trip als een geheel boek, of een losse vlucht voor BJS-MNL, dan kom ik toch weer een stuk duurder uit.
(ik realiseer me ineens: ik zeg wel dat ik allemaal gekke dingen had ingevoerd, maar vreemd genoeg ben ik mijn favoriete bestemming totaal vergeten. Misschien maar goed ook...)
Maar inderdaad, ik heb wel steden-tic, hoe groter en drukker, hoe beter. Daarnaast is het ook gewoon praktisch, Noord-Korea is toch het hoofddoel van de trip, de rest zal er qua voorbereiding toch wat bekaaid vanaf komen. In zo'n stad red ik me wel, maar voor ik "de rimboe" in ga wil ik toch wel even een idee hebben waar ik aan begin.
Maar ik zal vandaag nog eens kijken wat ik zal doen, per slot van rekening was het oorspronkelijke idee vooral om een hoe dan ook behoorlijk dure vakantie van 2 weekjes voor relatief weinig extra op te rekken naar 3 weken...
- Ron
- Reisexpert
- Contacteer:
demonstratie marrakech begon vredig maar eindigde met gegooi van stenen en wat vernielingen.
ben weer eens op de juiste plek hoor 2x in 1 maand heibel in de tent nu mee gemaakt. hoef niet meer

ben weer eens op de juiste plek hoor 2x in 1 maand heibel in de tent nu mee gemaakt. hoef niet meer

geniet van je trip voor dat je het weet is het over.
http://www.rocomo.nl
http://www.rocomo.nl
- WizardOfOss
- Reisexpert
- Contacteer:
En net als je gekke dingen serieus begint te overwegen duikt Cathay Pacific ineens op met geschikte vluchten voor diverse combinaties van Beijing, Shanghai en Hong Kong, voor bijna 300 minder dan de Singapore/Kuala Lumpur-optie.
Klinkt misschien vreemd, maar ik weet eigenlijk niet of ik daar nu zo blij mee ben. Ik zag het juist al helemaal zitten, een weekje die kant op, en sowieso zou het ook weer eens iets nieuws zijn. Maar ja, het is toch wel een behoorlijk verschil, op een toch al knap dure reis. Keuzes...
Klinkt misschien vreemd, maar ik weet eigenlijk niet of ik daar nu zo blij mee ben. Ik zag het juist al helemaal zitten, een weekje die kant op, en sowieso zou het ook weer eens iets nieuws zijn. Maar ja, het is toch wel een behoorlijk verschil, op een toch al knap dure reis. Keuzes...
Als jer er uit bent welke vlucht je neemt, laat het me dan even weten, dan stuur ik onze kids mee zolang het nog gaat.WizardOfOss schreef: En kinderen? Kinderen zijn hinderen. Simpele oplossing: verbiedt minderjarigen gewoon te vliegen. Ga maar gewoon met de auto en caravan op vakantie
Dan laat ik hen je uitspraak even betaald zetten >:)
Zijn jouw kinderen zo vervelend in het vliegtuig dan? Zo ja......niet zo best: bevestiging van potentiele irritaties......!
- bolletjeom
- Reisexpert
vandaag keek ik uit het raam van kantoor. En wat zag ik in de normaal zo inspiratieloze kantorenpark?
Een prachtige boom vol roze bloesem....én 2 knalgroene papagaaien/parkieten die de bloesem aan het eten waren.
Zo leuk om een stukje exotische kleur te zien in een grijze omgeving
Een prachtige boom vol roze bloesem....én 2 knalgroene papagaaien/parkieten die de bloesem aan het eten waren.
Zo leuk om een stukje exotische kleur te zien in een grijze omgeving

Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
iemand enig idee hoe dit kan???
ik kijk naar retour ticket van amsterdam naar lima in september. Kijk ik via wtc dan is het 1000 eurootjes via iberia. ga ik via iberia zelf kijken zit ik op 1208 euro.
Vind het een beetje onlogisch, wat jullie? Iemand nog tips voor el cheapo naar peru?
ik kijk naar retour ticket van amsterdam naar lima in september. Kijk ik via wtc dan is het 1000 eurootjes via iberia. ga ik via iberia zelf kijken zit ik op 1208 euro.
Vind het een beetje onlogisch, wat jullie? Iemand nog tips voor el cheapo naar peru?