Mijn plan: te voet,zonder geld, destination unknown

Plaats hier het overige wat je niet kwijt kunt onder de continent-hoofdstukken. Bijvoorbeeld vragen over tickets of tips die je graag wilt horen over je volgende reis.
Dexter
Reisexpert

Re: Mijn plan: te voet,zonder geld, destination unknown

Bericht door Dexter »

@Kai: OK dan heb ik je verkeerd begrepen wat ik nav je site gelezen had. Maargoed, ik begrijp jouw kant van het verhaal wel hoor, denk alleen niet dat jij mijn kant van het verhaal begrijpt. Ik denk dat elke reiziger op dit forum voor zichzelf een afweging maakt tussen reisdrang..verwezenlijken van reis/avontuur dromen en verantwoordelijkheid. Midlifecrisissen komen mijns inziens niet (deels, want er zijn vele redenen) voort uit wat jij noemt -veroordeling door de maatschappij- maar door angst voor verliezen van zekerheid & de impact op doelstellingen die bereikt willen worden. Enfin, ik ben geen psycholoog en geef ook alleen maar mijn mening..wel grappig dat jij mij gelijk veroordeelt als iemand die “het ook weer niet begrijpt”. Het boeit mij niet zo wat mensen denken over mijn wel en wee, wel over het uiteindelijke resultaat. En dit resultaat heeft direct impact op je leven, het is een vicieuze cirkel. Prima als je volledig je eigen ding doet en de maatschappij je wegzet als excentriek, maar het is nou eenmaal zo dat in elke maatschappij dit gevolgen heeft. Ik denk dat iedereen op dit forum je prima begrijpt; alleen hun motivatie je te waarschuwen ligt in wat zij denken of je handelen ook constructief voor jezelf is.

Maar heel veel succes kerel, zo te horen heb je het goed uitgedacht een gaat het een mooi avontuur worden. Ik zal je blog zeker volgen ^O^
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

ik heb je site helemaal niet gelezen. Ik kijk vanaf mijn mobiel en heb de link niet zien staan.

In een echt noodgeval laten ze je wel liggen.
Klant van mij heeft 6 uur in zijn zwembroek op een stretcher gelegen in een koude gang van een frans ziekenhuis...met een gebroken rug!!!!!
Pas toen zijn vrouw met de papieren kwam namen ze hem op. Ondertussen had hij ook onderkoelingsverschijnselen.

Laten we hopen dat je niets overkomt!!!
Ik hoop ook dat jou wil om te overleven zonder geld niet als gevolg heeft dat mensen kosten voor jou gaan maken die ze eigenlijk zelf niet kunnen dragen. Blijf aub in rijke westerse landen.
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Kai1980

Bericht door Kai1980 »

@dexter, ik had een lang antwoord maar er is iets verkeerds gegaan en ben te moe om het nog een keer te tikken>< niet geslapen vannacht 8)7 maar leuk dat je me volgt :)

@bolletje, misschien sluit ik een reisverzekering af wat ik niet snap is waarom deze zo goedkoop zijn, 34,- voor een heel jaar.
Dexter
Reisexpert

Bericht door Dexter »

Kai1980 schreef: @bolletje, misschien sluit ik een reisverzekering af wat ik niet snap is waarom deze zo goedkoop zijn, 34,- voor een heel jaar.
Als het goed is, dekt een reisverzekering geen ziektekosten. Je kan wel ziektekosten verzekeren bij een reisverzekering wanneer je eigen zorgverzekering niet genoeg dekking biedt in het buitenland (bv. Amerika is de zorg veel duurder dan in NL, sommige zorgverzekeraars vergoeden alleen de max prijs wat in NL geldt). Je kan bv. wel de goedkoopste zorgverzekering afsluiten en een zorgtoeslag aanvragen. Bij een laag jaarinkomen, wat jij nu zal hebben, krijg je 69euro per maand...de goedkoopste zorgverzekering is niet veel duurder.
Kai1980

Bericht door Kai1980 »

Dit is wat de doorlopende reisverzekering van ditzo vermeld

Basisdekking Europa inclusief ziektekosten € 2,91

Wat is verzekerd?
Terugkeer bij overlijden, ernstige ziekte of ongeval
Terugkeer bij materiële schade aan je eigendom of huis
Langer verblijf om medische redenen
Opsporings-, reddings- en bergingsacties
Vervoer terug naar Nederland
Crematie of begrafenis
Terugkeer bij overlijden, ernstige ziekte of ongeval van een niet meereizende als het noodzakelijk is dat je terugkeert
Terugkeer bij ontslag
Direct noodzakelijke geneeskundige zorg
Tolkservice in het buitenland
Geldvoorschot als je pasjes en legitimatiebewijzen kwijt bent
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

lees even goed de kleine lettertjes Kai. die verzekering gaat er waarschijnlijk vanuit dat je op VAKANTIE bent, en gewoon ingeschreven staat in NL en daar premie betaalt voor een ziektekostenverzekering. informeer ook hoelang je aaneengesloten weg mag, want vaak is dat maar 90 dagen en daarna ben je niet meer verzekerd.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Kai1980

Bericht door Kai1980 »

Ik weet dat het bij Ohra 365 dagen is maargoed, ik moet maar goed voor mezelf zien te zorgen en oppassen, ik ben al jaren niet ziek geweest of naar een dokter geweest, hopenlijk kan ik dit nog een jaar tot 2 jaar doorzetten.
tom
Reisexpert

Bericht door tom »

haha, heerlijk zo'n discussie ^O^
wat betreft jouw plannen kai; niet zo veel woorden aan vuil maken; gewoon lekker doen. je zult altijd en overal mensen vinden die het met je eens zijn, of niet, of een beetje. uiteindelijk is alles wat gezegd wordt en ook wat jij wel of niet doet totaal irrelevant. vele mensen zijn je voorgegaan, vele mensen zullen het na jou nog een keer doen en nog veel meer mensen doen het niet. enige punt is dat je ervan geniet _O_

als ik jou was zou ik me alleen niet limiteren tot die twee keuzes; "go with the flow of niet". klinkt een beetje als you're either with us or against us.
alleen maar met de flow meegaan is zo saai. alleen maar er tegen in zo vermoeiend. een beetje op en neer is wel chill. maar uiteindelijk vind ik het het relaxedst om die flow te laten voor wat het is en lekker aan de kant te gaan zitten. zoals dylan en lao tse al zeiden; "I'll just sit here and watch the river flow"

met excuses voor mijn vage gelul 8-)
amassakoul
Kai1980

Bericht door Kai1980 »

hehe je hebt gelijk hoor ~O>
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

kai, als je goed leest in het rijtje van wat de verzekering vergoed dan staat daar niet dat ze de medische kosten zelf vergoeden. Wel de kosten van terugkeren of langer verblijf etc. Vrijwel alls reisverzekeringen gaan er vanuit dat je een zorgverzekering er naast hebt. Zorgtoeslag aanvragen scheelt al een hoop geld.
Ohra heeft idd de langste periode die je weg mag en zal dus het beste passen bij je plannen
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
esme

Bericht door esme »

i love the idea! en wat betreft het sceptische.. let them talk! echt super gaaf dat je het doet serieus respect!
Nephi

Qreply

Bericht door Nephi »

Ik ken een paar mensen die dit ook gedaan hebben. Oa een vriend van mij die een paar jaar terug zo Georgië en Turkije heeft bezocht en een heel leuke reiservaring heeft meegemaakt. Succes ermee!
Bramm

Bericht door Bramm »

Oké jij hebt Into the Wild duidelijk iets te vaak gekeken. Ga je ook je paspoort verbranden? Het is van groot belang dat als je zoiets gaat doen in ieder geval zaken als zorgverzekering in orde zijn.

Ik denk dat iedereen wel eens denk om alles achter te laten en gewoon te gaan, echter wanneer je nadenkt is een zakcentje altijd wel handig. Stel je voor dat mensen in Scandinavie helemaal niet zo vrijgevig zijn, ga je dan je eten stelen? Vind je het niet erg om buiten te slapen? Rekening gehouden met de kou in Scandinavie?

Begrijp wel dat ik het idee an sich waardeer, maar mijns opziens ben je iets te optimistisch.
Ingritaaa
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Ingritaaa »

Ik vraag me af of hij nog in leven is...

ingritaaa.blogspot.com Mijn reis door Azië
ingritaaa-afrika.blogspot.com Mijn onderzoek in Afrika

Dexter
Reisexpert

Bericht door Dexter »

Volgens zijn weblog is hij eind januari vertrokken. Warm is het niet dit tijd van het jaar in Scandinavie...
Plaats reactie