Waar kun je heen voor €150 - €250 - stedentrip?

Altijd al willen weten of het mogelijk is om de reis te maken die je al jaren wilt gaan doen met het budget die je voor ogen hebt? Of wil je weten welke verzekering het beste bij jouw reis past?
bolletjeom
Reisexpert

Re: Waar kun je heen voor €150 - €250 - stedentrip?

Bericht door bolletjeom »

nee! ik vind de baltische staten niet goedkoop qua eten en drinken!!

Dat lijkt misschien zo uit het vorige stukje maar wij gaven dus die €26 per dag uit aan vrijwel alleen eten en drinken. We hadden ontbijt inclusief. We hebben gekeken op verschillende kaarten en een ontbijtje in een eethuisje kost al snel €5,- Gelukkig hebben ze wel veel bakkerijen.
We hebben zelfs een keer €7 mogen afrekenen voor 2 kopjes thee in een gewoon koffiehuis. (was wel verse pepermuntthee, maar toch). We zijn uit eten geweest in een restaurant. 2 gangen €17 pp, Een keer in een goedkoopbuffetrestaurant €9 pp en een keer in een goedkope pizzaria € 14,- pp.
Thee op een terrasje €2,50. Thee in de skylinebar € 3,- Thee op de luchthaven € 2,60, Thee in een kroegje €3,15
Yoghurtje in een kioskje € 1,- Flesje water in kioskje € 1,-
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Travel is life
Reiziger

Bericht door Travel is life »

Wow, dat is anders dan wat ik heb ervaren de vorige zomer in Litouwen. Fles water 30 cent, een groot glas cola 1 euro, pizza 3 euro. Litouwse mensen die naar Nederland zijn gekomen zeggen te schrikken van de prijzen hier.. Het verschilt tussen Litouwen en Letland nogal blijkbaar. Ook al zei mijn vriendin met wie ik naar Litouwen ben geweest dat het even goedkoop is als ze heeft gehad in Letland.. Weird. 0_0
Reizen maakt je rijk.
bolletjeom
Reisexpert

wij hadden van te voren al gelezen en gehoord dat het een vrijwel nederlands prijspeil heeft. Hoewel je natuurlijk in Nederland niet echt makkelijk leuk uit eten gaat voor €17.
Het openbaarvervoer is wel goedkoop en voor €18 per persoon per nacht te slapen in een prima hotel op een top locatie en incl ontbijt is natuurlijk wel heel betaalbaar. En erheen vliegen is ook niet duur.
WizardOfOss
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door WizardOfOss »

Wat ik me ervan kan herinneren (van 4 jaar geleden) is dat eten in Riga inderdaad niet echt goedkoop was, al zat het toen nog wel duidelijk onder het Nederlandse prijspeil. Het enige wat wel echt goedkoop was was (lokaal) bier, minder dan een euro voor een groot glas.

Buiten de stad leken de prijzen wel een stuk lager te liggen, maar nog steeds niet spotgoedkoop.
El Niño
Reisexpert

Bericht door El Niño »

Riga zal idd wel tegenvallen. Zal over een paar maanden eens een update geven over prijsniveau in de Baltische staten 8-) . Wel goed: die valuta zijn gekoppeld aan de Euro.....zat is niet beroerd nu de Euro zo gedaald is :-).
He, hoe komen jullie aan die goedkope tickets naar Istanbul? Ik kon laatst niks goedkoops vinden....zal de periode wel geweest zijn.
bolletjeom
Reisexpert

op en neer naar istanbul is vaak redelijk aan de prijs. Wij hebben in 2008 een ticket heen naar Antalya geboekt. toen 3 weken rond gereisd door turkije en terug gevlogen vanaf Istanbul. Ik meen dat we toen 200 euro pp hebben betaald voor beide vluchten
El Niño
Reisexpert

Bericht door El Niño »

Hoot schreef:Ik heb binnenkort ook weer een leuke lowbudget stedentrip, 5 dagen naar Belfast!
- 90 euro voor een ticket Amsterdam - Belfast
- 56 euro voor 4 overnachtingen met ontbijt (in totaal, dus niet per nacht)
- gratis dagtrip langs de Giants Causeway en naar Derry
- en dan de te verwachten uitgaven ter plaatse, alleen nog lunch en diner + openbaar vervoer. Ruim geschat op 80 euro.

Kom ik totaal op 226 euro uit, als je zonder ruimbagage reist gaat er nog 22 euro af.

En in het najaar heb ik een tripje Istanbul geregeld, ticket voor 40 euro en overnachtingen van 12 euro per nacht. Dat wordt ook een heel erg lowbudget weekje.
Dat dacht ik ook.....maar hier heeft bv iemand het over 40 Euro!
bolletjeom
Reisexpert

dat zijn wel erg mooie prijzen. die heb ik ook nog nooit gezien. Met 200 euro pp bedoelde ik dus voor heen én terug. niet per stuk (zo zou je het ook kunnen lezen)
@hoot, tell us your secret!
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

El Niño schreef:He, hoe komen jullie aan die goedkope tickets naar Istanbul? Ik kon laatst niks goedkoops vinden....zal de periode wel geweest zijn.
Wij hebben volgens mij iets van €180,- betaald bij Turkish Airlines voor een retour. Het kon goedkoper wanneer je op onmogelijk tijden vloog en/of met echt goedkope maatschappijen, zoals Condor bv.
Hoot
Reiziger

Bericht door Hoot »

El Niño schreef:Dat dacht ik ook.....maar hier heeft bv iemand het over 40 Euro!
Ik lees het nu pas :@
Codewoord: JetAir en Charleroi. De rest moet je zelf maar even zoeken ;)
Bij die 40 euro komt nog een treinticket naar België extra, maar het blijft hoe dan ook bijna de helft van het goedkoopste ticket dat ik vanuit NL kon vinden.
Nog 6 weekjes en dan vlieg ik *O*
Don't dream your life - Live your dream
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Tikva »

Vilnius (vliegen op Kanaus) en Riga voor in totaal 357,97.

Oke het is niet helemaal binnen de 250,- maar het was dan ook een stedentrip van 7 dagen. (zaterdag tot en met vrijdag).

Dit is inclusief alles dus ticket Ryanair (geen bagage), €39,- parkeerkosten voor een week op vliegveld Weeze en alle kosten ter plekke. Plus nog een souvenier fles black balsam. Accomodatie in een dorm, eten lokale restaurantje, twee keer stappen. Dagtrips naar Sigulda, Jurmala en Trakai met openbaar vervoer.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
Globeskater
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Globeskater »

volgens mij kan Malta nu ook vrij goedkoop heb vlucht voor 106 euro voor 2 personen en accomodatie hoeft ook niet duur te zijn, is wel niet echt een stedentrip maar niet duur ;)
El Niño
Reisexpert

Bericht door El Niño »

Schiet me ineens nog wat te binnen. Boot IJmuiden-Newcaste, 2 overnachtingen op de boot en eentje in Newcastle vanaf 99 Euro bij DFDS.
Bramm

Bericht door Bramm »

En als je slim bent boek je die via vakantieveilingen.nl
Ik was voor mij en mijn vriendinnetje ik geloof 65,- kwijt inc. servicekosten. Dus 37,50 p persoon.

Andere tips om goedkoop weg te reizen:
Voor Berlijn is Eurolines ook een goeie optie, of natuurlijk gewoon met de auto.

Liftend naar Parijs? Was er 4 dagen en omgerekend iets van 130,- kwijt aan hostel/eten/stappen.

Boek een vlucht vanuit Charleroi of Weeze want het scheelt in de prijs. Dan ga je met het OV heen, en terug lift je.
Heb het zelf al verschillende keren gedaan en het scheelt je veel geld, moet je natuurlijk wel na je vakantie
nog de zin hebben om terug naar huis te liften.

Riga heb ik zelf eens geboekt voor 40,- hostel dorm met 5 vrienden betaalden we 10,- pppn. dus totaal 70,- voor n weekend.
adtje

Bericht door adtje »

Als je het super goedkoop wilt houden:

Ga met de trein naar Antwerpen maar koop je kaartje vanaf roosendaal. Retourtje kostte 15 euro en is 2 maanden geldig als die niet wordt gestempeld.

Slapen bij Etap hotel, is heel simpel maar wel schoon en 2 minuten lopen vanaf het station! tip: neem een paar kaarsjes mee om het gezellig te maken! Wij betaalden 40 euro per nacht in totaal maar dat was ook met oud&nieuw dus misschien is het anders nog goedkoper. Als je richting het centrum loopt kom je een leuke pizzeria tegen waar we voor 15 euro in totaal gegeten hebben.
Plaats reactie