Wat mis je het meest als je op reis bent?

Plaats hier het overige wat je niet kwijt kunt onder de continent-hoofdstukken. Bijvoorbeeld vragen over tickets of tips die je graag wilt horen over je volgende reis.
El Niño
Reisexpert

Re: wat mis je het meest...

Bericht door El Niño »

merc schreef:M´n WC.
Eigen pot is goud waard ;)
De porceleinen pony scoort wederom goed in dit topic _O- _O- _O- .
Marcell`
Reiziger
Contacteer:

Bericht door Marcell` »

Jenny schreef:
En als je thuis bent, mis je de inside jokes met je nieuwe vrienden....
Ha, scherp! Helemaal gelijk! :'(
“Without new experiences, something inside of us sleeps. The sleeper must awaken.”
zaratoestra
Reisexpert

Bericht door zaratoestra »

Hoot schreef:Wat ik terug in NL altijd zo fijn vind is dat ik gewoon m'n fiets uit de schuur trek en dan overal heen kan zonder na te denken. Die vrijheid ervaar ik op reis nooit, of op een andere manier misschien. Daar moet je toch altijd nadenken wat voor taxi/bus/tuktuk/vulmaarin je moet nemen. Ik weet niet of het echt 'missen' is, maar ik besef me wel elke keer bij terugkomst dat het zo verdomd prettig is dat je gewoon kunt gaan en staan zonder afhankelijk te zijn van een ander.
(Heb geen rijbewijs en zodoende vaak eigen vervoer op reis.)

En wat ik zeker mis is fatsoenlijk bruin brood, het gebrek aan kaas is nog wel te overzien. Geen kleffe toast of halfgare omeletten aub...
Bij mij is het net omgekeerd... vind het zalig om openbaar vervoer te moeten nemen ook al moet ik dan 4 uur aan de kant van de weg staan... In het belgenlandje is het net zo klote dat je daar wel alles moet... werken, verplichtingen,...
Margot Bendijk

Bericht door Margot Bendijk »

Nou inderdaad, een eigen bank om op te zitten is echt een gemis! Verder inderdaad ook privacy en mijn eigen bed!
LadyHeather
Reisexpert

Bericht door LadyHeather »

bolletjeom schreef:maak je daar maar niet te druk om. Je zult op een gegeven moment waarschijnlijk met schrik tot de conclusie komen dat je geen tijd hebt gehad om hem te missen omdat je zo druk bent.
Ik heb dat regelmatig. Dan lig ik in bed en denk: F..ck, ik heb de hele dag niet aan hem gedacht 0_0 wat errugggg!! :@
Is natuurlijk wel prettig want heb ook geen zin om het de hele tijd (actief) te missen, maar wil hem natuurlijk ook niet vergeten ;) ach t zal wel goed komen...
Selalu mencari...
Lalena

Bericht door Lalena »

Ik mis eigenlijk niet zoveel, behalve een goed ontbijt. Op reis ben je vaak een beetje gedwongen om de vieze zoete croissantjes en slappe koffie te nemen :P
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

oeh, inderdaad. Lekkere kwark is zeldzaam
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
wild-r0se
Reiziger

Bericht door wild-r0se »

haai! :D

Wat ik echt miste in Thailand was goede koffie!! :O ik kocht het niet vaak, maar vond het meestal niet echt lekker :S Als ik het kocht had ik het nodig voor de cafeïne (A)

xx
OHannemarie

Bericht door OHannemarie »

Het is inderdaad altijd wennen in het buitenland, persoonlijk mis ik de boterhammen wel, maar in Barcelona zijn er heel veel plekken waar ze wel echt goed brood maken. Dit zijn dan dingen die je moet zoeken, wel erg leuk wat je allemaal tegenkomt tijdens die zoektocht!

Succes in het buitenland iedereen.
Ron
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Ron »

missen doe ik niet zo snel iets, leer er gewoon mee leven dat het er niet is.
verder hou ik van een goeie kop koffie, maar kan ik dat in een bepaald land niet vinden, dan ben ik echt niet getreurd, dan drink ik wel een kopje thee.
geniet van je trip voor dat je het weet is het over.
http://www.rocomo.nl
coen87
Vakantieganger
Contacteer:

Bericht door coen87 »

Drop, ausies kunnen geen drop maken.
ik had van m`n ouders 4 doosjes drop opgestuurt gekregen en ik heb ze in een week soldaat gemaakt.
smaakt naar meer...
Its not about destenation, its the journey that matters.
Moira
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Moira »

Hallo,

Als je in Australie langere tijd woont je kunt ook NL drop bestellen via internet. Zit gewoon een internetshop met NL produkten in Australie dus de verzendkosten zijn ook net even wat beter hier de url http://www.itsalldutchtome.com.au/

Ik had mijn adres ook al weer gevonden voor Nieuw Zeeland dus kan lekker nog af en toe NL produkten bestellen en bezorgen doen ze voor 2 euro echt top. Ja het is iets duurder maar vanuit NL naar Australie of NZ sturen is ook aardig duur.
Smartties
Wereldreiziger
Contacteer:

Bericht door Smartties »

Op drop ben ik een beetje afgeknapt de laatste tijd omdat ik geen maat kan houden en dan buikpijn krijg.
Wel ben ik dol op stroopwafels, bastognekoeken en een vriend van me heeft laatst op verzoek een hele puntzak met tikkels meegenomen (ken je die nog?), echt superlekker.

Wij wonen nju bijna 4 jaar in Thailand en wat ik af en toe graag zou willen is even lekker met een winkelwagentje door de zuivelafdeling van de appie heijn rijden en lekkere vruchtenkwark etc van mona en dergelijke eten hmmm jummie :Y . Of roomyoghurt van Almhof.........zucht.

Verder kibbeling van de markt en een lekker haringkje.
Uiteraard missen we ook familie en vrienden en gewoon gezellig op de bank hangen en hart van Nederland, man bijt hond of iets anders onzinnigs kijken.
''het leven is simpel, het moeilijkste dat er is is simpel leven''

Ties Lahlali
Padi Specialty Instructor #972625
Koh Tao, Thailand
www.DuikenInThailand.info
Volg ons op Facebook
LadyHeather
Reisexpert

Bericht door LadyHeather »

Smartties schreef:bastognekoeken en een vriend van me heeft laatst op verzoek een hele puntzak met tikkels meegenomen (ken je die nog?), echt superlekker.
Dat zijn precies de 2 dingen die ik zo af en toe op stuur naar mn vriendinnetje in Indonesie (en natuurlijk meeneem als ik ga)! haha
Selalu mencari...
Plaats reactie