55 of 70 liter?

Wat kan ik het beste in mijn rugzak doen en wat niet? Deel hier de meningen samen met anderen over de reisuitrusting.
Plaats reactie
punkstersnip

55 of 70 liter?

Bericht door punkstersnip »

Hai,

Mijn oog is gevallen op de volgende twee backpacks:

Deuter ACT Lite 45+10 liter

óf

Deuter Air Contact Pro 55 + 15 liter.

Ik ga 8 maanden op pad, naar Thailand en Australië, ben 1.60m (ook handig om te weten ivm ruglengte natuurlijk, al zijn deze sowieso wat passender voor vrouwen). Ben niet van plan mijn backpack helemaal vol te proppen tot the max, maar weet niet of 55 liter genoeg is, of dat die 70 liter ook wel fijn is (voor alles wat mee moet op de weg terug).

Iemand met advies?
Jenny
Reisexpert

Re: 55 of 70 liter?

Bericht door Jenny »

Hoe groter de rugzak, hoe meer je meeneemt :)

Ik heb altijd genoeg aan een rugzak van 55L, ook wanneer ik langer dan 3-6 maanden op weg ben.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
punkstersnip

Mwoah, daar ben ik bij mijzelf niet zo bang voor. Ik weet donders goed dat ik er dan zelf mee sleep, en na mijn 5 weken in Istanbul heb ik ook wel door dat ik maar weinig gebruik. Het is meer de 'what if' vraag... is de ander niet te klein... (Ook voor future trips natuurlijk)
Sjaak
Wereldreiziger
Contacteer:

Bericht door Sjaak »

Ik zal voor een grote gaan:
- je kunt meer meenemen en
- ik heb liever wat meer ruimte in de tas, dan een krap ingepakte tas
- mocht je ooit naar koude streken gaan, kun je ook dikke kleren meenemen
Groet,

Sjaak
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Tja.

Vorige winter (daar winter) heb ik door Zuid-Afrika gereisd. Temperaturen rond het vriespunt, dus dikke kleren. Ook ging ik kamperen, dus matje en slaapzak moesten mee. ZA ligt aan de zee, dus ook de duikspullen moesten mee.... En zelfs DAN heb ik genoeg aan een tas van 55 liter, en ook DAN blijf ik binnen de bagagelimiet. Ik snap mensen die beweren een grotere tas nodig te hebben dan ook echt niet....

Maar goed, als je denkt dat je niet uitkomt met 55L, dan moet je een grotere kopen. Het is jouw reis en jouw rug!
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
BeeBee
Vakantieganger

Bericht door BeeBee »

Zelf heb ik (1,80m) de Deuter Aircontact Pro 60+15 en die is zeker groot genoeg, ook voor langere reizen.
Ook als je die +15 niet gebruikt zeg maar.
Ik tel de zijvakken (en extra ruimte die je krijgt door de deksel te verstellen) nooit mee.
Ik gebruik het alleen om eens een regenjas/truitje in op te bergen zodat je er snel bij kunt mocht je het nodig hebben en niet zozeer als echte opbergruimte.

Ik ben het ermee eens dat je je bagage aan moet passen aan je rugzak en niet andersom.
Hoe meer ruimte, hoe meer onnodige dingen je mee gaat slepen.
En die 60 ltr die ik gebruik is al behoorlijk veel kan ik je zeggen.

Ik zou zeggen, pas de rugzakken eens aan in de winkel en vergelijk de modellen met elkaar.
De Aircontact Pro is er ook nog in een maatje kleiner trouwens.
Weliswaar niet in het zogenaamde SL-model maar dat wil niet zeggen dat ie niet geschikt zou zijn voor een vrouwenlichaam.
punkstersnip

Bedankt voor jullie reacties. Wat lastig om te kiezen zeg... Ik heb geen idee wat nu verstandig is... Maar denk dat ik voor de 'grotere' ga, omdat deze van voren open te ritsen is.
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Tikva »

Heb je onze producttest van de Deuter al gelezen?
producttestIk heb die rugzak zelf en ben er super tevreden mee. Ik heb daarnaast nog wel een kleinere rugzak die ik meeneem voor een weekje weg ofzo (kan mee als handbagage).

Maar voor een langere reis is de 55liter prima. 55 of 45 zijn beide nog compact genoeg (die 15 extra moet je niet echt tellen want als je dat helemaal vol moet proppen zit je rugzak een stuk minder lekker)
Vind de 55l rugzak behoorlijk compact en zou zeker voor die gaan.
Helemaal als het je eerste en enige rugzak is, wellicht ga je volgende keer wel ergens naar toe waarvoor je ook bergschoenen of een slaapzak in je rugzak moet proppen. Het is dan wel fijn dat dat gewoon past, beter een beetje ruimte over dan dat je elke keer alles strak op moet rollen om het in je tas te krijgen.

Het wordt een ander verhaal als je naast deze rugzak ook nog een grote dagrugzak mee gaat nemen.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
Plaats reactie