waarom in vredesnaam India??
- bolletjeom
- Reisexpert
waarom in vredesnaam India??
India is de best verkopende bestemming bij verschillende reisaanbieders. Op ATG hoor ik zelden mensen over India
Zelf loop ik er niet warm voor dus ik snap niet zo goed waarom India zo populair is.
Kan iemand het mij uitleggen?
Zelf loop ik er niet warm voor dus ik snap niet zo goed waarom India zo populair is.
Kan iemand het mij uitleggen?
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Re: waarom in vredesnaam India??
India is spannend, nergens mee te vergelijken. Prachtige gebouwen, mooie en kleurrijke mensen, intressante cultuur, afwisselende natuur.
Alleen de Taj Mahal is reden genoeg om India te bezoeken...
Helaas is india ook vies, veel te druk etc.. een totale aanslag op je zintuigen. 's ochtend wil je zo snel mogelijk weg, en 's avonds vind je het de mooiste bestemming ooit, en ga zo maar door.
Maar waar ik voor gewaaschuwd ben is wel waar, hoe langer je uit India bent hoe meer je de negatieve dingen vergeet en je toch weer terug wil.
Alleen de Taj Mahal is reden genoeg om India te bezoeken...
Helaas is india ook vies, veel te druk etc.. een totale aanslag op je zintuigen. 's ochtend wil je zo snel mogelijk weg, en 's avonds vind je het de mooiste bestemming ooit, en ga zo maar door.
Maar waar ik voor gewaaschuwd ben is wel waar, hoe langer je uit India bent hoe meer je de negatieve dingen vergeet en je toch weer terug wil.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
- Globeskater
- Reisexpert
- Contacteer:
ik denk ook dat velen het prettig vinden om naar India in een reisgezelschap te gaan,, ik vond het namelijk heel prettig om 's avonds even over de indrukken te kunnen praten om het soms ook een plek te geven.. Ik zeg altijd over India dat het vies,chaotisch, stinkt en ga zo maar door maar ondertussen is het ook supermooi! Mooie forten en natuurlijk de Taj Mahal.. ik wil zeker nog eens terug!
Wie nog niet in India heeft gereisd, weet niet wat reizen is.
En dat zeg ik tegen Rudi (die meer dan de halve wereld heeft gezien)...
Grapje hoor. Ik denk niet dat de confrontatie nog zo groot is na al wat jij reeds gezien hebt. Maar het blijft een heel andere wereld.
Moeilijk uit te leggen echter waarom India zo'n topper is. Het gaat vooral om de sfeer en de beloningen die je krijgt na elke aanslag op je zintuigen.
Zoveel impressies dat het wel lijkt of het te veel is om allemaal in één keer te bevatten. Dat 'vieze' is daarbij hetgeen wat het minst lang in mijn geheugen blijft hangen. Nu ik er over nadenk ... ik vond het helemaal niet vies
... ook niet die koeienvlaaien die tussen m'n teenslippers spratchten.
En dat zeg ik tegen Rudi (die meer dan de halve wereld heeft gezien)...

Grapje hoor. Ik denk niet dat de confrontatie nog zo groot is na al wat jij reeds gezien hebt. Maar het blijft een heel andere wereld.
Moeilijk uit te leggen echter waarom India zo'n topper is. Het gaat vooral om de sfeer en de beloningen die je krijgt na elke aanslag op je zintuigen.
Zoveel impressies dat het wel lijkt of het te veel is om allemaal in één keer te bevatten. Dat 'vieze' is daarbij hetgeen wat het minst lang in mijn geheugen blijft hangen. Nu ik er over nadenk ... ik vond het helemaal niet vies

-
- Vakantieganger
Klopt helemaal wat hierboven gezegd wordt! Ik heb 6 maanden in India gewerkt en gereisd en ik kan nog steeds niet goed uitleggen wat er nou zo geweldig aan is. Het is super mooi, maar ook gruwelijk lelijk, de mensen zijn geweldig, maar soms ook vreselijk irritant, de cultuur is prachtig, maar vaak onbegrijpelijk en ga zo maar door... Ik heb vaak gedacht: ik word GEK hier, ik wil naar huiuiuiuis!!!! Maar als ik nu, na 1,5 jaar terug denk aan mijn tijd daar, waren het toch wel de paar mooiste maanden van mn leven Om te werken zou ik niet meer zo gauw terug gaan, daarvoor zijn de cultuurverschillen té groot, maar als reisland is het echt fantastisch! Er is zoveel te zien en te beleven, echt een ervaring voor alle zintuigen. Als je in India hebt gereisd, kun je alles aan! 

- WizardOfOss
- Reisexpert
- Contacteer:
Als ik de reacties hierboven zo lees weet ik weer waarom ik domweg niet naar India durf te gaan...
Een vriend van me is er een paar jaar geleden geweest, volgens hem was de reis eigenlijk in één foto samen te vatten: op de voorgrond een enorme vuilnisbelt, op de achtergrond de Taj Mahal. Veel groter kan een contrast niet zijn. Het lijkt me een fantastisch mooi land en vooral ook het eten lijkt me geweldig, maar tegelijkertijd heb ik toch ook het idee dat bijvoorbeeld China me al smerig genoeg is.
Een vriend van me is er een paar jaar geleden geweest, volgens hem was de reis eigenlijk in één foto samen te vatten: op de voorgrond een enorme vuilnisbelt, op de achtergrond de Taj Mahal. Veel groter kan een contrast niet zijn. Het lijkt me een fantastisch mooi land en vooral ook het eten lijkt me geweldig, maar tegelijkertijd heb ik toch ook het idee dat bijvoorbeeld China me al smerig genoeg is.
Na Bangladesh kan de rest alleen maar meevallen 
India lijkt me prachtig, met name de mensen. Alleen staan er vele landen hoger op mijn lijstje, dus India zal moeten wachten.

India lijkt me prachtig, met name de mensen. Alleen staan er vele landen hoger op mijn lijstje, dus India zal moeten wachten.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
- bolletjeom
- Reisexpert
ergens in mijn zesde week in china was mijn flexibiliteit qua viezigheid op. Ik denk dan ook dat india mij niet zal kunnen betoveren. Maar wie weet probeer ik het ooit eens.
Zit er nog groot verschil tussen zuid, noord of midden?
Zit er nog groot verschil tussen zuid, noord of midden?
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Ik ga (vandaag over precies 8 weken) naar het zuiden van India om daar een paar weken rond te reizen.
Weet alleen niet goed of ik me voor moet bereiden op wat er gaat komen, of het überhaupt mogelijk is je voor te bereiden op India. Of dat ik het maar gewoon over me heen moet laten komen...
Het trekt me, en dan vooral de enorme contrasten.
Weet alleen niet goed of ik me voor moet bereiden op wat er gaat komen, of het überhaupt mogelijk is je voor te bereiden op India. Of dat ik het maar gewoon over me heen moet laten komen...
Het trekt me, en dan vooral de enorme contrasten.
Don't dream your life - Live your dream
Er is geen land zoals India, zij creeert haar eigen magische wereld
India maakt op zo ongeveer iedereen die haar bezoekt een onvergetelijke indruk (toegegeven; lang niet altijd positief. het is echter geen love it or hate it maar eerder love it and hate it). de eindeloze variatie, van besneeuwde gompa's in de himalaya tot zandkastelen in de woestijn, van prachtige stranden tot dichte jungle, van sprookjesachtige tempels tot sloppenwijken, van sadhu's tot bollywood. Het fantastische, ongeevenaarde eten. Om elke hoek wacht weer iets dat je betovert of schokeert. er hangt een spiritualiteit in de lucht die bijna tastbaar is.
In andere landen zie je op toeristische plekken dat 'het westen' het als het ware over genomen heeft. Op de meest toeristische plekken in india is het nog steeds 100 % india. hoeveel mcdonaldsen je er ook neerknalt; india slokt ze op. India vindt haar eigen weg in de modernisering en globalisering en blijft gewoon overdonderend.
En bolletje; kijk bijvoorbeeld eens naar ladakh of nagaland, dat is ook india.

India maakt op zo ongeveer iedereen die haar bezoekt een onvergetelijke indruk (toegegeven; lang niet altijd positief. het is echter geen love it or hate it maar eerder love it and hate it). de eindeloze variatie, van besneeuwde gompa's in de himalaya tot zandkastelen in de woestijn, van prachtige stranden tot dichte jungle, van sprookjesachtige tempels tot sloppenwijken, van sadhu's tot bollywood. Het fantastische, ongeevenaarde eten. Om elke hoek wacht weer iets dat je betovert of schokeert. er hangt een spiritualiteit in de lucht die bijna tastbaar is.
In andere landen zie je op toeristische plekken dat 'het westen' het als het ware over genomen heeft. Op de meest toeristische plekken in india is het nog steeds 100 % india. hoeveel mcdonaldsen je er ook neerknalt; india slokt ze op. India vindt haar eigen weg in de modernisering en globalisering en blijft gewoon overdonderend.
En bolletje; kijk bijvoorbeeld eens naar ladakh of nagaland, dat is ook india.
amassakoul
-
- Reisexpert
Onze Indische vriend zegt dat Kerala (in het zuiden) een leuk begin is voor een eerste kennismaking met India. Minder 'overrompelend' allemaal. Ik moet er ook nog eens heen... voor z'n lekkere eten, zijn mooie paleizen en prachtige tempels.
Wij vonden Bangladesh een heel schoon land vergeleken met India...... en dat er gewoon een nette rij stond om treinkaartjes te kopen was een verademing!!!Jenny schreef:Na Bangladesh kan de rest alleen maar meevallenwachten.
Ben nu zelf in India en sluit me aan bij de bovenstaande reacties. We horen hier ook erg vaak dat er veel groepsreizen zijn die naar India komen. We hebben ze ook best veel gezien. Maar ik denk dat wanneer je zelfstandig door het land reist meer van de frustraties en de pracht en praal te zien krijgt. De mensen zijn soms ongeloofelijk vriendelijk, maar wanneer je weer eens een roggel vlak voor je voeten krijgt, ze voordringen in een duidelijke rij, of niet op hun eigen plek willen zitten in de trein enorm "associaal". Privacy kennen ze niet en ze staan meer dan eens in je "personal space", wat soms wel effe wennen is. Het is ook inderdaad erg smerig, ook/vooral in de goedkopere hotels, maar gek genoeg went het wel.
Wat me nu vooral opvalt is dat de prijzen enorm gestegen zijn en het soms gunstiger is om in een midrange hotel te zitten dan een budget. Prijzen zoals ze waren zijn er wel maar, maar moeilijk te vinden. Veel van de plekken waar wij hebben geslapen die in de Lonely Planet staan hebben hun prijzen in ieder geval verdubbeld. zomaar naar een andere plek gaan lijkt ons ook niet echt top aangezien je nooit weet waar je nu precies terecht komt.
Ook merk je dat hoe langer je er bent hoe "lastiger" het wordt en je jezelf soms sneller gaat irriteren. Toch hebben wij nog geen bestemming gehad waar je zulke mooie dingen zien, je jezelf nog kunt verbazen over situaties en je juist door alle bovenstaande dingen er om kunt lachen. Je moet er wel in mee kunnen (blijven) gaan anders wordt je gek.
Ik denk trouwens wel dat veel verbeterd is, aangezien ik me niet in alle verhalen en dingen kan vinden. Uiteraard gebeuren ze nog steeds maar wij hebben ze nog nauwelijks gemerkt.
Wat me nu vooral opvalt is dat de prijzen enorm gestegen zijn en het soms gunstiger is om in een midrange hotel te zitten dan een budget. Prijzen zoals ze waren zijn er wel maar, maar moeilijk te vinden. Veel van de plekken waar wij hebben geslapen die in de Lonely Planet staan hebben hun prijzen in ieder geval verdubbeld. zomaar naar een andere plek gaan lijkt ons ook niet echt top aangezien je nooit weet waar je nu precies terecht komt.
Ook merk je dat hoe langer je er bent hoe "lastiger" het wordt en je jezelf soms sneller gaat irriteren. Toch hebben wij nog geen bestemming gehad waar je zulke mooie dingen zien, je jezelf nog kunt verbazen over situaties en je juist door alle bovenstaande dingen er om kunt lachen. Je moet er wel in mee kunnen (blijven) gaan anders wordt je gek.

Ik denk trouwens wel dat veel verbeterd is, aangezien ik me niet in alle verhalen en dingen kan vinden. Uiteraard gebeuren ze nog steeds maar wij hebben ze nog nauwelijks gemerkt.