Luxe "backpacken"

Stel hier al je vragen over het Zuid-oostelijke gedeelte van Azië.
Plaats reactie
BBK

Luxe "backpacken"

Bericht door BBK »

Hoi,
Ik wil in januari en februari gaan rondreizen door thailand en misschien naar bali. 4 tot 6 weken, afhankelijk van budget ;)
Ik wil vooral veel eilanden, bounty stranden en rust.
Weet dat dat niet de echte manier van backpacken is maar moet er momenteel gewoon even uit om lang te relaxen.
Wie weet ga ik nog een heleboel dingen zien als ik daar ben, alles staat open.
Nu is mijn vraag:
Waar moet ik rekening mee houden als budget als ik in goede hostels of comfortabele hotels wil slapen op de eilanden per nacht?
En daarbij komt mijn vriend mij 2 of 3 weken opzoeken, dan willen we het liefst samen in een romantisch hutje op het strand verblijven. In de buurt van restaurants e.d maar hoeft niet op loopafstand hoor, willen vooral veel samen zijn!
(veel privacy is een pré ;) Welk eiland maakt dus niets uit.. als het maar leuk is.
En ik weet dat er heeeel veel routes etc vermeld staan op deze (top) site maar die zijn allemaal bedoeld voor echte backpackers met tassen.. (met meer dan alle respect.. echt maar mijn ding is het niet)
Ik wil reizen met een koffer en vliegtuig ipv bus/trein.
Eten kan goedkoop, drink en rook wel.
Enig idee wat ik kwijt zal zijn voor een week of 4, 5? excl. vlucht? En dan van BKK naar eilanden etc.

Onwijs bedankt alvast!

En als er iemand ook begin januari vertrekt die kant op... lijkt me leuk te contacten!

Groetjes,
B.
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Re: Luxe "backpacken"

Bericht door Tikva »

Vrienden van mij zijn laatst naar Thailand geweest en kwamen helemaal lyrisch terug over hoe "goedkoop" het was.
Halverwege het gesprek kwamen we er al achter dat we een andere defenitie van goedkoop hebben, maar moet zeggen dat ik hun foto's heb gezien en ze echt wel in een supermooi hotel in o.a. Ko Samui geslapen.

Denk meer wat je zocht, kamer was iets van 50,- euro per nacht wat inderdaad voor europese begrippen super goedkoop is maar voor een 2 backpackers samen meer dan een dagbudget. Was volgens mij incl ontbijt en dineer. Vervoer deden ze met airco mini busjes en excursies ook vanuit hotel.
Denk dat je met zijn 2e toch wel moet rekenen op 100 euro per dag.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

100 per dag is wel echt erg veel geld in thailand. goede middenklasse hotels kosten tussen de 24 en 50 euro per nacht. Eten en drinken is zelden prijzig.
Vliegen is goedkoop met airasia en met die maatschappij is niet veel mis....maar als je naar leuke eilanden wilt zul je toch echt een bus moeten pakken. Daar waar de vlieguigen landen is het echt gruwelijk druk, toeristisch en alles behalve relaxed!
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Mootje
Vakantieganger

Bericht door Mootje »

Ik ben vorig jaar ook samen met een vriendin langs de eilanden gegaan, dit omdat ik al eerder een rondreis had gedaan. Wij waren 16 dagen dan en hebben eerst 2 dagen Bangkok gedaan, toen 2 dagen Kanchanaburi en langs Krabi, Koh phi phi, Phuket, Koh Phangnan en Koh Samui. Zaten in redelijke mooie resorts maar geen 5 sterren en hebben € 1000 aan verteer opgemaakt, ik vond dit erg meevallen incl excursies, alle vervoer, eten en drinken.
Janneke
Reisexpert

Bericht door Janneke »

Ik ben het helemaal eens met Tikva, het is maar net wat je luxe noemt. Wij hebben een paar dagen in een luxe resort op Koh Panghan gezeten maar dan wel in de goedkoopste kamer natuurlijk :P . Daar betaalden we toen zo'n 12 euro per nacht voor met 2 personen. Maar een luxere kamer (met TV en koelkast etc) was al snel het dubbele. Zie http://www.dreamlandresort.net/accom.htm dat geeft je misschien een indruk van wat je kunt verwachten voor die prijs.
BBK

Bericht door BBK »

Bedankt voor de reacties!
Tja het is maar wat je luxe noemt.. vond het hotel waar je een link van hebt geplaatst super luxe voor 12 euro per nacht, janneke!
Heb echt niet zoveel eisen hoor, wil gewoon geen slaapkamer en badkamer delen, een schoon bed en geen kakkerlakken of andere enge beesten in mijn bed!
De plannen zijn nu alweer gewijzigd.. wordt waarschijnlijk alleen 3 weken met vriendlief samen eilandhoppen.
En max. 3 eilanden en 3 dagen bangkok is dan wel het meest haalbare denk ik.. ?
Had gehoopt op een kerstbonus maar ja crisis he dus budget gehalveerd :'(
En @ bolletje.com..(op je site gekeken hoor, top! en wat een goede tips!) wauw wat heb jij een heerlijk leven, de hele wereld zien en met een modaal inkomen.. respect! Ik wou dat ik dat kon, blijkbaar toch verwend met mijn europese leven!! Ik ben gewoon echt jaloers hoe jullie dat doen!

Greetz
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

een modaal inkomen heb ik al jaren niet meer. Ik zit royaal onder het wettelijk minimum. Gelukkig had mijn vriend een inkomen, welliswaar ook nog niet modaal, en wilde hij me niet laten verhongeren.
Ik heb sinds een paar weken weer een baan en kijk uit naar mijn eerste normale maandloon sinds 2006!
In mijn hoofd heb ik dat al tig keer uitgegeven. haha
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Plaats reactie