Ik ben nu bezig met het plannen van mijn Backpack-avontuur naar Australie. Hierbij wil ik zowel Tasmanie als Nieuw Zeeland meepakken. Ik heb rekening gehouden met de seizoenen in Australie en ik denk dat ik wel een redelijk goede globale tijdsplanning heb. Deze is te vinden in onderstaande afbeelding:
Ter verduidelijking:Geel = Oktober;
Oranje = November;
Rood = December;
Blauw = Januari.
Melbourne is mijn begin- en eindpunt. Vanuit Melbourne ga ik eerst richting Alice Springs, en vervolgens naar Cairns. Vanhieruit vertrek ik zuidwaarts langs Sydney om vervolgens weer in Melbourne te belanden. Vanuit Melbourne ga ik + 1 week naar Tasmanie. Vanuit Tasmanie vlieg ik naar Nieuw Zeeland voor ongeveer 3 weken. Daarna vertrek ik terug naar Melbourne en is dit avontuur voorbij!
Echter heb ik nog 2 kleine vraagjes betreft mijn plan:
Seizoenen:
Volgens mij heb ik nu op een juiste manier rekening gehouden met de seizoenen, in de zin dat ik nu bijna overal wel redelijk tot goed weer kan verwachten. Natuurlijk weet je dit nooit vantevoren, maar met deze planning heb je wel een grotere kans. Klopt dit een beetje volgens jullie..?
Oud & Nieuw:
Natuurlijk draait niet alles om Oud & Nieuw, maar toch weet ik nog niet waar ik deze feestdag wil vieren. Te zien is dat volgens de globale planning ik rond O&N in Melbourne ben. Echter heb ik dan nog maar 1 maandje voor Tasmanie én Nieuw Zeeland. Misschien dat ik er nog 1 á 2 weken aan vastplak, om langer in Nieuw Zeeland te zijn. Als dit niet kan, vanwege financiele aspecten, zal ik misschien de tijdsplanning wat opschuiven, zodat ik met O&N in Tasmanie of Nieuw Zeeland zit.
Ik neem aan dat je hier ook ruim vantevoren een hostel moet boeken én dat er wel wat te beleven valt?

Dit waren even kort mijn vragen voor nu, ik hoop dat jullie deze twee kleine onduidelijkheden weg kunnen werken! Verdere op- en aanmerkingen op mijn planning zijn altijd welkom.