Café Verweggistan
Re: Café Verweggistan
Mijn huisje beetje opruimen en inrichten, vanavond denk ik even eruit om naar Scheveningen te fietsen als het nog mooi blijft en komende week weer volle bak werken
ben blij als we weer op volle sterkte zijn!

Hier is het nattig buiten. Nou kan ik natuurlijk in de regen rond gaan dartelen om te oefenen voor NZ...nah!
Ben nu een beetje voor tickets aan het rondsnuffelen, nog maar eens over een visum lezen, laptopje bestellen (gister bij de BCC was het kreng uitverkocht), TV kijken, muziek luisteren, op een forum posten...hmm, en dan zeggen ze dat mannen niet kunnen multitasken!
Ben nu een beetje voor tickets aan het rondsnuffelen, nog maar eens over een visum lezen, laptopje bestellen (gister bij de BCC was het kreng uitverkocht), TV kijken, muziek luisteren, op een forum posten...hmm, en dan zeggen ze dat mannen niet kunnen multitasken!
Soooow, reisverslag van Nepal is af. Niet te geloven dat ik daar een week geleden nog was....
http://www.ikreis.net/main.php?cid=357 (reisverslag)
http://www.fotoof.nl/main.php?mode=album&id=24 (fotootjes)
http://www.ikreis.net/main.php?cid=357 (reisverslag)
http://www.fotoof.nl/main.php?mode=album&id=24 (fotootjes)
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
- bolletjeom
- Reisexpert
mijn schuldgevoel begint te knagen....ben al 2 weken thuis en heb nog geen zin gehad om mijn reisverslagen te maken
Nou, voordat ik daar aan kan beginnen moet ik eerst even jenny's verslagen lezen

Nou, voordat ik daar aan kan beginnen moet ik eerst even jenny's verslagen lezen

Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Haha, ik 'moet' nog verslagen maken van Egypte, Engeland, Syrie, Schotland, Marokko, Swaziland, Mozambique, Dubai, Malta en Sumba. Ik had jaren niks aan die site gedaan, heb toen in april/mei de layout aangepast, maar nu de rest nog!
Welk land zal ik eerst doen???? (Na Tibet.)
Welk land zal ik eerst doen???? (Na Tibet.)
- bolletjeom
- Reisexpert
OK. Maar ik noem geen deadline 

- WizardOfOss
- Reisexpert
- Contacteer:
Herkenbare problemen, heb ook nog 5 verslagen te maken. Zal er vanavond weer eens mee aan de slag gaan. En als die klaar zijn wil ik eigenlijk ook nog van elke trip een fotoboek maken. Doen m'n ouders ook steeds, en dat ziet er toch wel erg gaaf uit. Het verschil is alleen dat zij tijdens twee weekjes fietsen misschien 100 foto's maken, terwijl ik rustig met het vijftigvoudige terug kom...
@Jenny, ook ik zeg Syrië, met Marokko als een goede tweede.
En ondertussen zit ik nog te denken over mijn vakantie in het najaar, in m'n uppie naar Taiwan, een groepsreis naar Vietnam of weet ik veel waar (ook wel weer eens lekker, zonder noemenswaardige voorbereiding op pad kunnen gaan). En Japan kriebelt ook weer, zeker nu ik gisteren net een cursus Japans heb besteld. Maar ja, daar wil ik sowieso komend voorjaar heen, tijdens de sakura-periode. Luxe-problemen. Misschien toch tijd voor een staycation
@Jenny, ook ik zeg Syrië, met Marokko als een goede tweede.
En ondertussen zit ik nog te denken over mijn vakantie in het najaar, in m'n uppie naar Taiwan, een groepsreis naar Vietnam of weet ik veel waar (ook wel weer eens lekker, zonder noemenswaardige voorbereiding op pad kunnen gaan). En Japan kriebelt ook weer, zeker nu ik gisteren net een cursus Japans heb besteld. Maar ja, daar wil ik sowieso komend voorjaar heen, tijdens de sakura-periode. Luxe-problemen. Misschien toch tijd voor een staycation

Laatst gewijzigd door WizardOfOss op 22 aug 2010 20:28, 1 keer totaal gewijzigd.
- bolletjeom
- Reisexpert
Wizard...ga eens naar Vietnam. absoluut een mooi land!
En dan ook nog effe japan. \
Moet zeggen dat Japan me ook erg trekt maar het is nogal prijzig. Dus misschien later...als ik groot ben
En dan ook nog effe japan. \
Moet zeggen dat Japan me ook erg trekt maar het is nogal prijzig. Dus misschien later...als ik groot ben

Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Later als ik groot ben, en niet meer naar school ga.... Want dergelijke bestemmingen doe je niet in een week! En tickets met kerst naar Azië zijn ECHT belachelijk duur (of heeft iemand tips?).
Hmmmm, nog maar 35 jaar. In ieder geval tijd om te sparen, haha.
Hmmmm, nog maar 35 jaar. In ieder geval tijd om te sparen, haha.
- WizardOfOss
- Reisexpert
- Contacteer:
Ik denk dat ik inderdaad voor Vietnam ga, snel een datum kiezen en nu de baas ook weer terug is vrij regelen, en gewoon boeken. Ben ik meteen van dat ellendige getwijfel af. En dan zoals gezegd een kant-en-klare groepsreis, kan ik me de komende tijd eens met belangrijke zaken bezig houden...
Wat betreft Japan, echt goedkoop is het zeker niet (vergeleken met andere Aziatische landen), maar ook zeker niet zo duur als vaak beweerd wordt. Vergeleken met de meeste westerse landen valt het allemaal heel erg mee. Het duurste eraan is vooral dat het zo verslavend is....
Geen idee overigens of tickets naar Azië rond kerst zoveel duurder zijn. Maar als het specifiek om Japan gaat, daar hebben ze kerst ook (vooral commercieel) ontdekt, dus dat zal wel een rol spelen. Maar ik kan me zo voorstellen dat alle vluchten tijdens die periode sowieso duurder zijn, begin december vlieg je ook een heel stuk goedkoper naar de VS dan rond de kerstdagen. Om over de prijzen van hotels maar niet te beginnen...
Wat betreft Japan, echt goedkoop is het zeker niet (vergeleken met andere Aziatische landen), maar ook zeker niet zo duur als vaak beweerd wordt. Vergeleken met de meeste westerse landen valt het allemaal heel erg mee. Het duurste eraan is vooral dat het zo verslavend is....
Geen idee overigens of tickets naar Azië rond kerst zoveel duurder zijn. Maar als het specifiek om Japan gaat, daar hebben ze kerst ook (vooral commercieel) ontdekt, dus dat zal wel een rol spelen. Maar ik kan me zo voorstellen dat alle vluchten tijdens die periode sowieso duurder zijn, begin december vlieg je ook een heel stuk goedkoper naar de VS dan rond de kerstdagen. Om over de prijzen van hotels maar niet te beginnen...
Tickets naar bv Thailand, Maleisie of Indonesie zijn 200-400 euro duurder dan normaal. Met name als je in de weekenden rondom de kerstvakantie wilt reizen.... Doordeweeks zijn tickets iets goedkoper, maar dan houd je bijna geen tijd ter plekke over.
Besteld? Ik raad je aan om het ergens gewoon te gaan volgen.WizardOfOss schreef:En ondertussen zit ik nog te denken over mijn vakantie in het najaar, in m'n uppie naar Taiwan, een groepsreis naar Vietnam of weet ik veel waar (ook wel weer eens lekker, zonder noemenswaardige voorbereiding op pad kunnen gaan). En Japan kriebelt ook weer, zeker nu ik gisteren net een cursus Japans heb besteld. Maar ja, daar wil ik sowieso komend voorjaar heen, tijdens de sakura-periode. Luxe-problemen. Misschien toch tijd voor een staycation

Als je ook wilt gaan schrijven (Hiragana & Katakana) dan is dat ook aan te raden om het ergens te doen aangezien de tekens in bepaalde volgorde geschreven worden.
「頑張ってね」
Klein voorbeeld: Egypte kost normaal 400 euro, met de kerst bijna het dubbele!
- WizardOfOss
- Reisexpert
- Contacteer:
Er zit een cd bij voor de uitspraak. En dit was nog vrij goedkoop, goed voor een eerste probeersel. Mocht ik het een beetje redelijk oppikken dan ben ik zeker van plan echte lessen te gaan volgen, maar dan praat je ook meteen over de nodige honderden euro's. En ik ben zeker geen talenwonder, dus eerst maar eens zien hoe het gaat...Rick schreef:Besteld? Ik raad je aan om het ergens gewoon te gaan volgen.WizardOfOss schreef:...cursus Japans...Dan leer je namelijk om de tonen goed uit te spreken, anders snappen ze er namelijk nog niks van als je tegen ze spreekt.
![]()
Ja hé, da's alweer voor de helft kanji. En dat is nu net waar ik toch wel tegenop zie. Mede daarom heb ik ook overwogen Koreaans te gaan leren, wat lastiger met uitspraak (en door de manier waarop Koreanen praten sowieso nauwelijks te verstaan), maar wel met een eenvoudig schrift. In basis 24 simpele tekentjes, terwijl hirigana en katakana elk uit 46 tekens bestaan, deels alweer vrij complex. En dan dus nog een paar duizend kanji. Eerst maar eens zorgen dat ik een paar zinnetjes kan spreken en verstaan, lezen en schrijven komt dan later nog wel...Rick schreef:Als je ook wilt gaan schrijven (Hiragana & Katakana) dan is dat ook aan te raden om het ergens te doen aangezien de tekens in bepaalde volgorde geschreven worden.
「頑張ってね」
Overigens heb ik me eerder dit jaar eigenlijk voor het eerst geërgerd aan zo'n schrift wat niet te lezen is. Bij eerdere reizen stoorde me dat nauwelijks, het was soms weleens lastig maar dat hoorde erbij. Maar na twee weken in de beide Korea's, waar ik met enige moeite wel alles kon ontcijferen was de overgang naar China toch een frustrerende. Ineens is het allemaal weer abracadabra...