is er Malaria?

Stel hier al je vragen over het Zuid-oostelijke gedeelte van Azië.
Plaats reactie
hannie

is er Malaria?

Bericht door hannie »

Moet je pillen slikken voor malaria als je naar Vietnam gaat?
bolletjeom
Reisexpert

Re: is er Malaria?

Bericht door bolletjeom »

voor sommige delen van Vietnam wel.
Het beste neem je contact op met de GGD bij jou in de buurt om je voor te laten lichten over malaria en de vaccinaties die nodig zijn voor Vietnam.

Kijk ook eens bij reisinformatie Vietnam
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Moira
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Moira »

Vietnam is zo dat als je naar de binnenlanden van Vietnam gaat en delen van Mekong Delta dan heb je inderdaad malaria pillen nodig. Blijf je aan de kust dan is het niet nodig. Ik heb zelf geen malariapillen genomen voor Vietnam en me goed ingesmeerd met deet en in de avond lange kleding gedragen.

gr van Moira
Yvonnetje
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Yvonnetje »

Om een nieuw topic te openen vond ik onzinnig, vandaar dat ik hierbij aansluit.

Afgelopen week ben ik bij de GGD geweest voor wat voorlichting over malaria en de pillen. Vanwege de inenting tegen rabiës moet ik malarone slikken. {Lariam had ik sowieso niet gedaan overigens}
Hoewel ik pas in januari 2011 gaan rondtrekken, moet ik de pillen nu al aanschaffen. Ik heb dus een globale planning gemaakt van mijn reis.
Nu wilden ze me bij de GGD malariapillen voor 50 dagen voorschrijven. Op zich prima, maar op in de bijsluiter vond ik dat je ze max 37 dagen mag slikken. Heeft iemand ervaring met het langer slikken van malarone dan de bijsluiter aangeeft? Ik ga zeker ook nog vragen aan de GGD, maar ben ook benieuwd naar de ideeën hier.
http://www.exmedica.nl/geneesmiddel/malarone {blz 4 van de bijsluiter}
Nederlandstalig blog over mijn leven in China & mijn reizen op http://goyvon.com

2015: Seoul, Wuhan, Shanxi Provincie, Japan
2016: Noord-Korea, Nederland
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Tikva »

Mijn arts heeft toen gezegd dat je Malarone waarschijnlijk prima maanden achter elkaar kunt slikken.
Alleen officieel is het niet getest (via de het hele dure testproces) dus daarom houden ze zich in de bijsluiter aan die termijnen.

2 maanden ofzo was volgens hem zeker geen probleem daar zijn genoeg ervaringen mee.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

ik heb malarone maanden achter elkaar geslikt en volgens mij heb ik er niets aan over gehouden. Volgens mijn arts is die 2 maanden regel ook gewoon omdat het nog een relatief nieuw medicijn is en ze voor de veiligheid deze marge inbouwen. Volgens hem kon het ook zonder probleem. hij zei: "je weet wat de gevolgen zijn als je Malaria krijgt en niet wat de gevolgen zijn als je Malerone heel lang slikt, maar het lijkt me sterk dat een medicijn langere tijd gebruiken schadelijker is dan Malaria "
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
El-Bruno
Reiziger

Bericht door El-Bruno »

ik heb voordat ik op reis ging (laos/cambodja) keurig de voorschriften gevolgd en malerone ingeslagen. had na 10 dagen misschien 3 keer een pil genomen, want ik vergat het steeds. (maar goed er nog geen mannen anti-conceptie pillen zijn ontwikkeld....)

klinkt als onverantwoord, nietwaar? ware het niet dat de 'GGD' van andere europese landen die rotzooi helemaal niet voorschrijft, onder het mom van 'malaria heb je alleen nog in bepaalde delen van afrika'

misschien een beetje kort door de bocht natuurlijk, maar ik heb in ca 10 weken malaria gebied 1 keer iemand ontmoet die malaria had gekregen, (tijdens een eerdere trip, in afrika!) en 1 keer iemand ontmoet die iemand had ontmoet die malaria had gekregen in cambodja.

sterker nog, van elke 20 mensen die ik heb ontmoet, slikte misschien 1 a 2 mensen pillen, en dat waren dan meestal NL'rs waarbij de verzekering alles had vergoed......

de volgende keer geloof ik het wel met die dingen, als iemand ze wil overkopen: heb nog voor zo'n 9 weken verpakt.
Plaats reactie