Adventure Canada

Stel hier je vragen over Canada, de Verenigde Staten en Mexico.
Plaats reactie
TheWanderingMan

Adventure Canada

Bericht door TheWanderingMan »

Ik zit al een tijdje met het idee in mijn hoofd om een survival/adventure trip te plannen voor onbekende tijd naar Canada. Ik zit met de grote vraag of dit solo te doen is of dit veelste zwaar wordt. Ik heb verder nog geen echte ervaring met het "leven van het land" en zal dit ook gaan uitproberen in de bossen dichtbij. Hebben mensen hier nog tips of ervaringen die zei willen delen ben ik erg geinstreseerd. Er is een hoop informatie te vinden over backpack vakanties naar Australie enzovoort maar erg weinig over Canada.

Heb ik teveel tv gekeken of... ?
Dexter
Reisexpert

Re: Adventure Canada

Bericht door Dexter »

Ja, kijk nog maar eens naar 'into the wild'.
estelle
Wereldreiziger
Contacteer:

Bericht door estelle »

Lijkt me een heel leuk plan, misschien juist omdat er weinig over te vinden is. Ik heb tijdens mijn reis wel wat mensen gesproken uit canada en dat waren toch wel mensen die door en door weten hoe je in je eentje moet overleven in 'the wild'.
Als je in goede conditie bent zou het, lijkt me, niet te zwaar zijn. Ligt natuurlijk wel heel erg van het gebied af waar je heen wilt. En het seizoen, want in hartje winter zou ik het zeker niet doen daar.
Verder is Canada, zoals je waarschijnlijk al weet, duur en schijnen er ook een flink aantal regels te zijn. Ik zou gaan kijken naar een survivalcursus (landmacht??) en veel gaan googelen. Vagabonding heeft vast wel wat verhalen van mensen met iets soortgelijks. Of op survival googelen. Mijn zus had een klein survivalboekje geschreven door ene ex-officier van eht leger, sorry weet de naam even niet. Maar daar stond heel veel in, ook waar je andere informatie kunt vinden en cursussen geloof ik ook. Misschien dus ook in de boekhandel zoeken hehe. Lijkt me wel een overgetelijke ervaring om te doen. Succes.
TheWanderingMan

estelle schreef:Lijkt me een heel leuk plan, misschien juist omdat er weinig over te vinden is. Ik heb tijdens mijn reis wel wat mensen gesproken uit canada en dat waren toch wel mensen die door en door weten hoe je in je eentje moet overleven in 'the wild'.
Als je in goede conditie bent zou het, lijkt me, niet te zwaar zijn. Ligt natuurlijk wel heel erg van het gebied af waar je heen wilt. En het seizoen, want in hartje winter zou ik het zeker niet doen daar.
Verder is Canada, zoals je waarschijnlijk al weet, duur en schijnen er ook een flink aantal regels te zijn. Ik zou gaan kijken naar een survivalcursus (landmacht??) en veel gaan googelen. Vagabonding heeft vast wel wat verhalen van mensen met iets soortgelijks. Of op survival googelen. Mijn zus had een klein survivalboekje geschreven door ene ex-officier van eht leger, sorry weet de naam even niet. Maar daar stond heel veel in, ook waar je andere informatie kunt vinden en cursussen geloof ik ook. Misschien dus ook in de boekhandel zoeken hehe. Lijkt me wel een overgetelijke ervaring om te doen. Succes.
Ben al een tijdje aan het zoeken naar informatie via internet en boeken. Ik denk dat jij het over het SAS
Survival handboek hebt, hier heb ik ook goeie reviews overgelezen en deze is ook in bestelling. Voor de rest zijn er zeker mogelijkheden om zon trip te maken maar de koudere maanden zullen waarschijnlijk een probleem worden. Ik zat te denken om een goeie 2pps tent mee te nemen. Deze zou ik dan extra kunnen isoleren etc, maar of er ook genoeg eten/water te vinden is in de winter weet ik niet. Ik heb afgelopen week 2 nachten alleen doorgebracht in de bijliggende bossen in mijn regio. Natuurlijk is jagen hier uitgesloten en moest het komen van de bosbessen en het vissen(wat overigs niet verkeerd was). Wel een leuke en spannende ervaring om dat een x te doen.

Het zal in een land als Canada natuurlijk wel heel anders zijn zowel qua klimaat als omgeving dus een goede voorbereiding is zeker essentieel. Ik ga eens kijken hoe dat zit met de survivalopties bij de landmacht:)! Bedankt zover
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

niet om de pret te drukken maar ik zou ook even kijken of je (reis) verzekering blij is met dit soort avonturen. Niet dat je het dan niet moet doen maar dan weet je tenminste of je zelf moet opdraaien voor de kosten. Stel dat ze je met een zoekploeg heel diep uit het bos moeten vissen omdat je heeeeel ongelukkig bent gevallen en je been in tweeen ligt enzo. Kan zijn dat als je doet of je op een normale hike was en je verdwaald was dat er dan geen problemen zijn maar als bekend is dat je moedwillig heel diep in de bossen bent gaan zitten het wel een probleem is.

Het klinkt heel leuk maar ik zou eerst heel veel lezen en leren over technieken want het klinkt volgens mij makkelijker dan het is. En even goed uitzoeken of je geen visvergunning nodig hebt ;)
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
TheWanderingMan

bolletjeom schreef:niet om de pret te drukken maar ik zou ook even kijken of je (reis) verzekering blij is met dit soort avonturen. Niet dat je het dan niet moet doen maar dan weet je tenminste of je zelf moet opdraaien voor de kosten. Stel dat ze je met een zoekploeg heel diep uit het bos moeten vissen omdat je heeeeel ongelukkig bent gevallen en je been in tweeen ligt enzo. Kan zijn dat als je doet of je op een normale hike was en je verdwaald was dat er dan geen problemen zijn maar als bekend is dat je moedwillig heel diep in de bossen bent gaan zitten het wel een probleem is.

Het klinkt heel leuk maar ik zou eerst heel veel lezen en leren over technieken want het klinkt volgens mij makkelijker dan het is. En even goed uitzoeken of je geen visvergunning nodig hebt ;)
Zeker dat begrijp ik goed hoor! Daar ben ik ook nog mee bezig.. Het is ook niet zo dat ik nu ineens daarheen trek en blijf, ik moet nog een hoop uitzoeken eerst. Er zal vast een hoop vooraf regelt moeten worden. En alleen gaan is ook niet het veiligste wat er is inderdaad, klein probleem kan al fataal zijn dat begrijp ik goed.
Tom2390

Bericht door Tom2390 »

Ik had een soortgelijk idee in mijn hoofd voor als ik afgestudeerd ben over 3 jaar. Misschien moeten wij maar eens verder praten :P

Ik moet wel zeggen dat je survival/leven van het land in Canada niet licht moet opnemen; het is zo immens groot en er leeft zoveel (gevaarlijk) wild dat je inderdaad wel moet weten wat je doet. Ik ga zelf over een paar weken een survivalcursus doen in Nederland bij extrasurvival.nl/ en ik zou je aanraden ook iets dergelijks te doen voordat je aan een dergelijk avontuur begint. Alleen theoriekennis is niet genoeg (ik heb toevallig ook het SAS handboek). En ik denk zelf dat ik het niet bij die ene basiscursus ga laten. Het kost wat, maar dan weet je wel beter wat je doet.

Verder zou ik zorgen dat er altijd een stadje of dorpje in de buurt is van de wildernis waar je je in begeeft, voor het geval het fout mocht gaan. Je kan, net als bij 'into the wild', ergens midden in Alaska gaan zitten in the middle of nowhere, maar als er daar iets gebeurd ben je behoorlijk 'fucked' zal k maar zeggen.

Maargoed, naast alles wat ik net heb gezegd moet ik toegeven dat ik al jaren droom over zoiets en dat het makkelijk is je te fantasie zn gang te laten gaan (denk aan into the wild), maar als je zoiets serieus wilt gaan doen dan moet je toch echt terug naar de realiteit en het dondersgoed plannen en weten wat je doet.

Groeten!
Plaats reactie