Ben jij in Cameron Highlands geweest?

Stel hier al je vragen over het Zuid-oostelijke gedeelte van Azië.
Plaats reactie
bolletjeom
Reisexpert

Ben jij in Cameron Highlands geweest?

Bericht door bolletjeom »

Hallo Allemaal.

Zoals het er uitziet mag ik een nieuwe reis gaan begeleiden.Van Singapore naar Phuket.
Ik kom dan ook op plekken waar ik nog niet eerder geweest ben. natuurlijk kan ik googelen en de LP lezen maar ik ben benieuwd wat jullie van de Cameron Highlands vonden. Welke plek ben je geweest? heb je een toertje gedaan dat je kunt aanbevelen? of een eetplekje dat je de moeite waard vond?
Eigenlijk alles wat ik ook kan lezen in de LP maar dan met een oordeel van een gebruiker.

alvast bedankt
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
zaratoestra
Reisexpert

Re: Ben jij in Cameron Highlands geweest?

Bericht door zaratoestra »

hey bolletje,
leuk die nieuwe werkvooruitzichten voor jou. En misschien ook een streek (vasteland maleisie dan) die je nog niet platgelopen hebt. :P
Ikzelf ben wel benieuwd nar de antwoorden hier en later jou ervaringen. Het trekt me nl. niet echt vaste land maleisie.
Maar vanuit Zuid-thailand zullen we het doorgaan om richting Singapore te gaan en ook Sabah/sarawak.

Wanneer vertrekt je trip ongeveer?

groetjes ellen
bolletjeom
Reisexpert

ha! je heet Ellen....ik wist dat ik het wist...haha
Ik heb redelijk wat van het vaste land van Maleisië gezien maar uitgerekend de andere kant. Het vaste land van Maleisië is misschien niet het meest spannende deel van Azië, toch heeft het absoluut hoogtepunten!
Kuala Lumpur is 1 van mijn favoriete steden! Groen en ruim opgezet. Malaka is erg grappig, met name voor Nederlanders omdat er een molen staat en een "stadthuys"
De eilanden die ik gezien heb zijn geweldig. Taman Negara is ook niet verkeerd. Hoewel de dieren niet op je liggen te wachten vond ik het daar heel bijzonder om de Orang Asli te bezoeken. De Orang Asli zijn de oorspronkelijke bewoners, ze zijn nomaden en jagen met blaaspijpjes en leven iedere paar weken op een andere locatie. Met name bijzonder om te zien hoe vindingrijk ze zijn met natuurlijke materialen en om te zien dat ze nauwer verwant zijn aan negers dan aan de huidige chineze bevolking.
De jungle trein van Khota Bahru naar Taman Negara was ook een mooie rit
Ik vind Maleisië ook leuk omdat het eten weer anders is. Redelijk wat invloeden uit india ook!
En de eilanden zijn niet verkeerd. Zeker ook een eiland hier mee pakken want ze zijn toch weer anders dan die bij Borneo
Nanneke
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Nanneke »

@bolletjeom: ben in de Cameron Highlands geweest (geloof 2 dagen). Ik pak ff de LP erbij, want weet niet alles meer uit mijn hoofd:
Ben van Penang met Banana Travel (busje) naar Cameron Highlands gereisd. We waren er in no time, maar ben dan ook meerdere keren bang geweest dat we er niet levend aan zouden komen. Ben qua chauffeurs wel wat gewend, maar deze was echt niet normaal. Vanuit Cameron Highlands zijn we met de Star Shuttle naar KL gereisd en dat ging prima.

We hebben geslapen bij de Cameronian Inn. Prima, weinig over te zeggen. Ze hebben een soort van minituintje waar ze wat stoelen en bankjes hebben staan. Was daar goed toeven. In het hostel kon je ook wat eten. Hebben we een keer gedaan, was goed.

We hebben een dagtrip gedaan met CS Travel en Tours (Zie LP) was 25RM (excl. entreegelden, we hebben op deze prijs wat afgedongen) voor een halve dag. Geloof dat we een bloemenkwekerij, tempel en vlindertuin hebben gezien. Vlindertuin was mooi, bloemenkwekerij vond ik minder. We wilden graag de theevelden zien.... was het zo mistig dat we echt maar 5 meter vooruit konden kijken. Was nogal een tegenvaller, maar daar kon CS Travel ook niets aan doen. Tour was aardig, maar geen enorme must do. Vond van de hele toer dus de vlindertuin het mooist.

We hebben een keer gegeten bij Restoran Sri Brinchang. Geen aanrader, niet echt lekker gegeten daar.

Zowel CS als het restaurant zitten allebei aan de doorgaande weg.

Hoop dat je er iets mee kunt!
bolletjeom
Reisexpert

top! dank je wel!
Nanneke
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Nanneke »

graag gedaan. Ben benieuwd wat jij ervan gaat vinden...!
Helenuh

Qreply

Bericht door Helenuh »

Afgelopen December ben ik met mijn vriend een paar dagen in Cameron Higlands geweest. Het weer zat een beetje tegen, maar met mooi weer is het denk ik wel leuk. Een koppel dat we later hebben ontmoet, heeft daar een scooter gehuurd en die vonden het zelfs helemaal geweldig, omdat de theeplantages voor mooie uitzichten zorgt. Afhankelijk van het seizoen is het mogelijk om de grootste bloem ter wereld te bezoeken.
Zelf verbleven we in Daniels travellers lodge in de dorm. Dit was spotgoedkoop (8 RM een bed = 2 euro). Verder hing er een gezellige sfeer en zit er achter de lodge een bar. Hier heb je gelukkig geen last van in de dorm. Verder waren de tours bij dit guesthouse best prijzig. Ongeveer 70 RM - 120 RM. Dus toen kwamen wij op het idee om gewoon liftend naar de theeplantages te gaan. Dit was echt een makkie, want de mensen zijn super aardig.
Als je van India's eten houdt zit je in de Cameron Higlands goed. Er zitten een heleboel lekkere en goedkope restaurantjes op een rij. Verder heb je nog Jasmyn, dat is een hollands restaurantje. Maar eigenlijk mag je het geen hollands noemen. Wij bestelden daar een frikandel en kregen 3 kaasknakworstjes. Maar verder is de eigenaar wel erg aardig.
Plaats reactie