Van Chiang Rai naar Sapa. Hoe??

Stel hier al je vragen over het Zuid-oostelijke gedeelte van Azië.
Plaats reactie
MarcenEssie

Van Chiang Rai naar Sapa. Hoe??

Bericht door MarcenEssie »

Hoi Allemaal,

We gaan een maand of 3 door ZO-Azië trekken. We starten in Bangkok en willen dan in een week of 2-3 (via River Kwai, Kanchanaburi, Ayutthaya, Chiang Mai en Chiang Rai) naar het noorden trekken. Van daaruit willen we naar Sapa in Vietnam. Heeft iemand suggesties hoe we dit traject het beste kunnen afleggen? Is het te doen via bus/trein? (het bewonderen van Laos willen we overigens bewaren voor een volgende reis ;)) Vliegen lijkt geen optie (naar Dien Bien Phu vliegen is veels te duur). Of is het beter om eerst naar Hanoi te vliegen en van daaruit weer terug naar Sapa?

Alvast dank je wel voor de tips!

Esther
Jenny
Reisexpert

Re: Van Chiang Rai naar Sapa. Hoe??

Bericht door Jenny »

Je moet door Laos heen, Dat duurt met de bus sowieso een paar dagen... Zelfs als je niet stopt! Zo goed zijn de wegen in Laos niet, en treinen zijn er al helemaal niet.

Ik denk dat je beter tegen via Hanoi kan reizen (daarheen vliegen dus), daarvandaan kun je met de nachttrein naar Sapa.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

Jenny, geeft exact het antwoord dat ik in gedachte had! ^O^
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Nanneke
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Nanneke »

Yep, goedkope vlucht naar Hanoi boeken en dan daar de trein naar Sapa nemen. Dat kun je via een tour doen, maar ook op eigen gelegenheid. Mijn tip zou zijn, ga in het weekend naar Sapa en probeer de zondagmarkt in Bac Ha mee te pikken. Die vond ik werkelijk prachtig (niet zozeer de markt al is daar genoeg te zien. De kleding van de vrouwen is waanzinnig mooi).
Plaats reactie