Geldige Bath?

Stel hier al je vragen over het Zuid-oostelijke gedeelte van Azië.
Plaats reactie
Emmeline
Contacteer:

Geldige Bath?

Bericht door Emmeline »

Mijn oma had vandaag haar laadje met buitenlands geld onderste boven gehaald en ongeer 1000 bath aan 100 en 10 biljetten naar boven gehaald. Harstikke aardig dat ze die aan mee meegeeft, maar ik weet niet zeker of ze nog geldig zijn. Ze is er namelijk iets van 35 jaar geleden (ofzo) geweest. Ik heb ervaring dat ze me zwitsers geld meegaf, die echt al jaren geleden was vervangen :P

Dus ik vroeg me af of de biljetten van 100 bath met op de achterkant een afbeelding van een olifant nog geldig zijn.
bolletjeom
Reisexpert

Re: Geldige Bath?

Bericht door bolletjeom »

ik weet het niet zeker maar volgens mij zie ik altijd alleen maar de koning op de biljetten staan.
kijk hier eens
http://www.banknotes.com/th.htm
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Moira
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Moira »

Op wiki staat dat het kan zijn dat je ze niet meer kunt gebruiken maar je kunt ze dan wel wisselen bij de bank
http://en.wikipedia.org/wiki/Thai_baht

gr van Moira
Emmeline
Contacteer:

Bericht door Emmeline »

Bedankt voor de link! Precies de site die ik nodig had.
Ik denk niet dat ze nog geldig zijn, omdat ze worden verkocht. 1 zo'n 100 bath biljet kost bij hun $11, omgerekend zo'n 350 bath, ik maak daar maar uit op dat ze niet meer worden gebruikt in Thailand.

Heb het even omgerekend en de biljetten zijn in totaal nu samen zo'n 11.000 bath waard, heb geen idee wat ik met die info zou moeten doen, maar het is wel leuk om achter te komen :D
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

verkopen!!! :Y
even googelen en een handelaar of particulier zoeken of een marktplaats voor verzamelaars!
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Moira
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Moira »

wow 11.000 bath ongelofelijk ik zou het wel weten verkopen dus en dan heb je een goed zakcentje voor op vakantie. Ik zou ze zeker niet gaan wisselen bij de bank.
Via google kun je alles vinden waar zouden we tegenwoordig nog zijn zonder google.

gr van Moira
LaosFan
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door LaosFan »

Maak goede scans of foto's en probeer het ook eens op marktplaats. Dan weet je ook snel of er vraag naar is en wat men bereid is ongeveer te betalen. Al zijn de boden soms ook veel te laag.
Kijk ook eens op de pagina van onze homestay-guesthouse: https://web.facebook.com/Don-Som-Rivers ... 3/?fref=ts
Plaats reactie