wat doe je met bagage in hostel

Plaats hier het overige wat je niet kwijt kunt onder de continent-hoofdstukken. Bijvoorbeeld vragen over tickets of tips die je graag wilt horen over je volgende reis.
Plaats reactie
Will
Reisexpert

wat doe je met bagage in hostel

Bericht door Will »

Hoe zit het eigenlijk met uw bagage in hostels? Waar moet je daar mee blijven als je overdag weg bent?
bolletjeom
Reisexpert

Re: wat doe je met bagage in hostel

Bericht door bolletjeom »

Dat hangt een beetje van het land af. In erg westerse landen hebben hostels dormkamers en heeft ieder bed een kluisje. Soms past daar je hele rugzak in en soms niet. Dan doe je alleen de waardevolle spullen er in. Vaak moet je zelf zorgen voor een slotje op zo'n kluisje.
Ikzelf zweer bij een cijferslot met ijzerenkabeltje. Die kan door ieder formaat ring. Iedere kluis is weer anders en niet alle slotjes passen door alle lusjes.

Het merendeel van de slaapplekken op de wereld hebben echter geen kluisjes. En ook lang niet alle landen hebben hostels. Wanneer je op een slaapzaal slaapt zorg je dat je niets laat rondslingeren dat je niet kwijt wilt. Je doet dus gewoon alles terug in je rugzak. En je doet die dicht. Wanneer je niet wilt dat er iets gejat word dan kan je spullen in de kluis van het hostel leggen of een slotje op (een deel) van je rugzak doen. Wanneer je een kamer voor jezelf hebt kan je ietsje meer laten rondslingeren. De schoonmaakdame gaat er niet zo snel vandoor met je douchegel. Een kamergenoot in een dorm is daarin minder te vertrouwen. Maar...die schoonmaak dame heeft wel minder kans om betrapt te worden wanneer ze in je kamer bezig is dan in een dormkamer dus ook hier gewoon je spullen netjes achter slot en grendel in je tas.

Nu klinkt dit allemaal nogal heftig maar het valt wel mee. Je moet gewoon kijken wat voor jou een lekkere oplossing is. Ik heb een slotje op de rits van mijn ondervak en in mijn rugzak een slotje op de rits die het boven met het ondervak verbind. Mijn ondervak kom je dus niet zomaar in. Wel als je de rugzak gaat opensnijden natuurlijk maar daar valt helemaal niets tegen te doen. Ik heb wel een pacsave. Dat is zo'n metalen net dat om je rugzak gaat. Op kamers gebruik ik die eigenlijk niet. Ik gebruik die op reisdagen in landen waarvan bekend is dat ze nog wel eens rugzakken opensnijden als ze onder in of boven op een bus liggen
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
BeeBee
Vakantieganger

Bericht door BeeBee »

Zelf heb ik een flightbag (eentje die je aan de 'kopse kant' open kunt ritsen) waar ik de boel in schuif als ik de kamer verlaat. Deze kun je dan met een slotje afsluiten.
De flightbag is groot genoeg om je hele backpack in te schuiven en je hebt dan nog genoeg ruimte over om wat spullen op/voor je backpack te leggen zodat je niet telkens alles in hoeft te pakken. Op deze manier kun je toch snel bij je spullen die je wat vaker nodig hebt.
Waardevolle bezittingen altijd in dagrugzak met je meenemen zou ik zeggen. Tenzij er echt goede kluisjes aanwezig zijn.
LovesStedentrips
Wereldreiziger
Contacteer:

Bericht door LovesStedentrips »

Tsja, er is niets aan te doen... gewoon de hele dag met je hele hebben en houwen op je rug lopen...

Kidding, just kidding :-)

Moet zeggen dat ik me altijd nogal naïef opstel: ik doe alles in mijn bagpack, maak hem netjes dicht, zorg dat ik mijn waardevolle spullen op zak heb, en dan de deur uit en hopen en bidden dat alles er nog is als je terugkomt. Als er kluisjes zijn maak ik er wel gebruik van, maar die zijn er lang niet overal. Tot nu toe niet vaak gekke dingen meegemaakt. Alleen op Cuba werden er weleens dingen meegenomen uit mijn toilettas door de schoonmaaksters, maar dat kon ik ze eigenlijk niet eens kwalijk nemen en vond het niet echt erg. Kom in Cuba maar eens om crèmespoeling, dagcrème of scheermesjes.

Bolletje - I am intrigued. Wat is een pacsave? Die kan ik nog niet! Is dat alleen voor criminele/gevaarlijke gebieden? (zoals Rotterdam _O- ) Waar kun je ze kopen?
Heb je leuke tips over stedentrips?
Je kunt ze kwijt op http://www.mooistestedentrips.nl
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

http://www.pacsafe.com/www/index.php?_r ... ivity_id=6

idd, cuba. Daar is mijn scheermesje meegenomen. Maar ik neem het ze niet kwalijk al zat ik later wel met stoppels aan het strand..haha
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
LovesStedentrips
Wereldreiziger
Contacteer:

Bericht door LovesStedentrips »

Oooh, een soort sinaasappelnetje :-)

LOL@stoppels op Cuba! Ik heb het scheermesje van vriendlief misbruikt.

Overigens, wat op Cuba goed werkte, als je niet wil dat het personeel iets jat leg dan gewoon iets voor ze neer. Op Cuba legden wij gewoon geld voor de kamermeisjes neer en ik had een enorme plastic zak bij me met mini shampoos, douchegels, deo, dagcrème, tampons, pennen en aanstekers. Werd wel op prijs gesteld had ik het idee.
Heb je leuke tips over stedentrips?
Je kunt ze kwijt op http://www.mooistestedentrips.nl
jaydee
Reisexpert

Bericht door jaydee »

ach als ze echt iets willen jatten van je lukt het ze wel. Je kan idd een kluissie doen (doe ik zelde) of een slotje op je tas. Dat doe ik wel vaak, maar als ze erbij willen dan snijden ze die gewoon open natuurlijk.
Will
Reisexpert

Bericht door Will »

Bedankt voor de tips allemaal :-)
Plaats reactie