Hongarije

Stel hier al je vragen over backpacken in Europa. Van interrailen tot liften. En het reikt uit van het Oostblok tot aan de Griekse eilanden.
Plaats reactie
Milou

Hongarije

Bericht door Milou »

Hoi, ik ga rond begin augustus 3/4 dagen naar Budapest.. Super zin in! Hebben jullie nog tips mbt bezienswaardigheden, uitgaan, hostels? Wil daarna dan doorreizen richting Balatonmeer voor 2 of 3 dagen.. Welk plaatsje in die omgeving is leuk om te overnachten (& is niet massaal toeristisch maar wel bereikbaar met openbaar vervoer)? En oja, weet iemand wat de goedkoopste manier is om van Budapest richting Zagreb of Ljubjana te komen, via Balatonmeer dus? Ik zie wel dat er bussen en treinen rijden, maar kan nergens de prijzen vinden... ;)
Globeskater
Reisexpert
Contacteer:

Re: Hongarije

Bericht door Globeskater »

Budapest is super! Ik zou een hostel aan de pest zijde van de stad zoeken, hier heb je de meeste uitgaansgelegenheden. Erg leuk zijn kroegjes zoals Szimpla en West Balkan, daarnaast vind ik de Old Man's Music pub ook erg gezellig al ligt dat soms wel beetje aan de avond dat je er bent.. Wat zeker een aanrader is om als het donker is boven op de Gelert Hill te staan, hier heb je een super uitzicht over de verlichte stad. Aan de buda kant heb je ook de children's railway die ik erg leuk vond. Een bezoekje aan een thermaal bad mag natuurlijk niet ontbreken, zelf vind ik het thermaalbad in het stadspark het leukst, lekker groot, heerlijk buitenzwembad en leuke sfeer!

Als je tripjes net buiten de stad wil maken kan ik het sissy kasteel in Godollo aanraden, hier kan je ook in een mooie sissy jurk op de foto, daarnaast is Szentendre ook erg mooi, wel toeristisch maar ook erg mooi!

Ik heb zelf in Siofok een eindje buiten het centrum gezeten aan Balatonmeer in juni maar dat is redelijk toeristisch, eigenlijk zijn alle plaatsjes rond het Balatonmeer wel goed te bereiken.

Naar Zagreb/Ljubljana zou ik de trein pakken, durf alleen zo niet te zeggen wat ik er voor betaald heb want had voor het Hongarije gedeelte door een Hongaarse studentenpas hele hoge kortingen..
LovesStedentrips
Wereldreiziger
Contacteer:

Bericht door LovesStedentrips »

Hallo!
Budapest is echt fantastich. Ik heb het er heel erg naar mijn zin gehad. Pest is het gedeelte met veel winkels, cafés, barretjes en leuke restaurants. Ook het leukste gedeelte om 's avonds te zijn. In Buda (kannie missen, andere kant van de Kettingbrug) heb je een heel mooi historisch gedeelte, vooral de burgt is top! Je moet zeker een van de thermale baden bezoeken en ik vond ook de Zoo erg leuk. Hele aparte bouwstijl.
Veel plezier!
Heb je leuke tips over stedentrips?
Je kunt ze kwijt op http://www.mooistestedentrips.nl
zaratoestra
Reisexpert

Bericht door zaratoestra »

Tihani is een schiereilandje aan het Balatonmeer. nog wel leuk om eens doorheen te wandelen.
Mireille
Vakantieganger

Bericht door Mireille »

Ik ben vorig jaar voor het eerst naar Hongarije geweest en er zullen nog vele keren volgen i.v.m. een vakantie huis daar.
Boedapest is echt geniaal mooi, ik ben er 1x geweest met de auto om even kort te shoppen( O+ ) en met de trein heengegaan om een bustocht te maken. Het treinen daar is echt iets heel anders, wij stonden op een gegeven moment vanaf Gyor richting Boedapest een half uur stil omdat er schaapjes moesten over steken. Op de heenweg werd midden in de wagon een gebed opgevoerd door een stel moslims. Echt helemaal geweldig, je maakt wat mee ^O^

Ik hoop dat je Duits een beetje redelijk is, in Boedapest spreken ze overal Engels maar zodra je er buiten komt in de niet echt heel erg toeristische gebieden is het voornamelijk Duits. (zo spreekt er in het dorp waar wij een huisje hebben maar 1 iemand Duits en de rest uitsluitend Hongaars :X )

Waar je rekening mee moet houden met de treinen is dat je als "buitenlander" een toeslag betaalt!
Als je dit niet aangeeft bij de balie waar je je kaartje moet kopen dan maakt de conducteur in de trein zijn eigen prijs hiervoor 8)7.

Heel veel plezier!
Maar dat komt denk ik vast wel goed :)
jorgm

Bericht door jorgm »

Ik ben rond aug/sept ook van plan om een paar dagen naar boedapest te gaan.Ik hoor alleen maar leuke en goede ervaringen. Maar in hoeveel dagen heb je boedapest wel gezien? Ik wil daarna misschien nog door richting praag.
Vlucht voor nog geen 30 euro retour daarvoor kan ik echt niet met mijn eigen auto gaan. :)

gr. jorg
ehouse
Reisexpert

Bericht door ehouse »

Ik ben vorige week nog naar Boedapest geweest, van maandag tot vrijdagvoormiddag. 3 volle dagen dus aangezien ik pas in de late namiddag in Boedapest was. Afhankelijk van hoeveel je wilt zien is 3 dagen op zich wel voldoende: ik heb verschillende museums( terror haza, memento park, museum van etnografie) en gebouwen(sint-stephanus basiliek, mathiaskerk, vissermansbastion etc...) bezocht daarnaast ook de Gelert Hill beklommen en gaan zwemmen in het Szechenyi bad.

Ik zat in een klein hostel in Pest(peppermint Hostel), een super dikke aanrader. De prijs was 11euro per nacht (in juli!), zeer proper, slaapzal voor 8, 2badkamers, gratis internet, living waar je andere mensen kunt ontmoeten.
Fantastisch tijd gehad en 1 avond het Hongaarse nachtleven gaan ontdekken met een hostelgenote, eerst iets gaan drinken op het deak ferenc plein en daarna nog een bar/club binnengegaan met dakterras op het blaha luz plein. Allemaal in Pest.
Plaats reactie