Route Maleisie en Filippijnen
Route Maleisie en Filippijnen
Hallo allemaal,
November dit jaar wil ik voor het eerst gaan backpacken. Ik ben me nu flink aan het orienteren.
Mijn wens is om door Maleisie te reizen en bijvoorbeeld door naar Singapore. Daarnaast wil ik dolgraag
mijn familie in de Filippijnen opzoeken. Ik wil 4 maanden gaan reizen en ik weet niet welke route nu handig is.
Indonesie zou ik ook graag willen zien (bv Bali).
Heeft iemand ervaringen met routes ook naar de Filippijnen?
Verder vroeg ik me af of het ook haalbaar is dat ik tussendoor naar Australie ga, of is 4 maanden daar veel te kort voor?
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen!!
Groetjes L.M.
November dit jaar wil ik voor het eerst gaan backpacken. Ik ben me nu flink aan het orienteren.
Mijn wens is om door Maleisie te reizen en bijvoorbeeld door naar Singapore. Daarnaast wil ik dolgraag
mijn familie in de Filippijnen opzoeken. Ik wil 4 maanden gaan reizen en ik weet niet welke route nu handig is.
Indonesie zou ik ook graag willen zien (bv Bali).
Heeft iemand ervaringen met routes ook naar de Filippijnen?
Verder vroeg ik me af of het ook haalbaar is dat ik tussendoor naar Australie ga, of is 4 maanden daar veel te kort voor?
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen!!
Groetjes L.M.
- bolletjeom
- Reisexpert
Re: Route Maleisie en Filippijnen
4 maanden is erg kort als je ook nog Australië wilt zien. Ik zou het bij Azië houden. Met de filipijnen heb ik geen ervaring.
Voor Indonesië kan je makkelijk 2 maanden uittrekken. singapore is leuk voor max 4 dagen (is mijn mening), Maleisië vaste land een weekje of 2 om alles te zien en langer als je lang op een eiland wil blijven plakken. Maleisisch Borneo is geen dure bestemming wanneer je in Azië een airasia ticket koopt. Neem minimaal 2 weken voor 1 van de provincies
Voor Indonesië kan je makkelijk 2 maanden uittrekken. singapore is leuk voor max 4 dagen (is mijn mening), Maleisië vaste land een weekje of 2 om alles te zien en langer als je lang op een eiland wil blijven plakken. Maleisisch Borneo is geen dure bestemming wanneer je in Azië een airasia ticket koopt. Neem minimaal 2 weken voor 1 van de provincies
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
-
- Reiziger
Re: Route Maleisie en Filippijnen
Filippijnen is zowel vanuit Maleisie als vanuit Singapore gemakkelijk in een paar uurtjes aan te vliegen. Goedkope vluchten met Cebupaciaficair vanuit Singapore zijn er naar Manila, Cebu en Clarck. Vanuit Kuala Lumpur zijn er met de zelfde maatschappij ook vluchten naar Manila. Vanuit Borneo zijn er ook vluchten naar Filippijnen, Kota Kinabalu naar Manila, en er is een veerboot van uit Sandakan naar Zamboanga city . Mogelijkheden genoeg dus.
In Filippijnen is er gelukkig geen massa toerisme www.wowphilippines.de