Meest gestelde Thailand visum vragen

Stel hier al je vragen over het Zuid-oostelijke gedeelte van Azië.
FreFonteyne

Visa vraag Thailand

Bericht door FreFonteyne »

Hallo,

Mijn vriendin en ik willen Thailand bezoeken en het naburige Cambodja en dat in 2 maanden tijd.
We willen halverwege Thailand terug binnenkomen (na Cambodja te hebben bezocht) maar blijkt dat je dan een visum krijgt van enkel 15 dagen. We zien het niet zitten telkens visa runs te doen, en vragen ons af of niet beter een double entry visum aanvragen (als dit nog bestaat tenminste). Zo kunnen we bij de re-enter opnieuw langer blijven tot het einde van onze reis en geen overbodige trips maken naar een grensgebied.

Hoe bekomen we dit soort visum?? Best vooraf aanvragen? of zijn er tips om bij onze tweede entry in Thailand langer te kunnen blijven?

Alvast hartelijk bedankt mensen!
Moira
Reisexpert
Contacteer:

Re: VISA VRAAG THAILAND

Bericht door Moira »

Hallo,

Je kunt inderdaad een multi entry visum aanvragen bij de Thaise Autoriteiten dit kun je in Cambodja doen of in Nederland of als je uit Belgie komt daar. Dus de ambassade of consulaat. Je kunt dan 2 keer 60 dagen verblijven in Thailand.

gr van Moira
Interactive

Re: Vraag over ticket naar Bangkok

Bericht door Interactive »

Hoi,

Probeer eens eendag eerder/later in te voeren verschil kan dan soms aardig oplopen. Met name vluchten op di/wo zijn een stuk goedkoper. :Y
El-Bruno
Reiziger

gratis toeristen visum actie verlengd

Bericht door El-Bruno »

ik las op de visum pagina voor thailand dat de gratis visum actie weer is verlengd:
GOED NIEUWS:
Het is de Koninklijke Thaise ambassade een eer u aan te kondigen dat het gratis Touristenvisum dat beëindigd is per 4 maart 2010 verlengd zal worden, te beginnen vanaf 11 mei 2010 en van toepassing tot 31 maart 2011
Het gratis verstrekken van visa geldt niet voor andere typen visa, zoals non-immigrant visa en transit visa.
echter. de thaise ambassade is echt onbereikbaar per telefoon. het thaise consulaat in a*dam weet nog niks van deze actie.

heeft iemand voor mij een telefoonnummer / doorkiesnummer van degene die dit kan bevestigen?
Moira
Reisexpert
Contacteer:

Re: gratis toeristen visum actie verlengd

Bericht door Moira »

Hallo,

Ik heb met de Thaise Ambassade in Den Haag gemailt en die hebben het bevestigd hier de tekst uit de email
Ik kan je de email sturen als je wilt moet je me even je email adres sturen via de mail. Ik heb dit mailtje van Phuchita Rukwith.

Aankondiging

Het is de Koninklijke Thaise ambassade een eer u aan te kondigen dat het gratis Touristenvisum dat beëindigd is per
4 maart B.E. 2553 (2010) verlengd zal worden, te beginnen vanaf 11 mei B.E. 2553 (2010) en van toepassing tot 31 maart B.E. 2554 (2011). Het gratis verstrekken van visa geldt niet voor andere typen visa, zoals non-immigrant visa en transit visa.

Informatie over visa voor Thailand op de website van het Ministerie van Buitenlandse Zaken van Thailand (www.mfa.go.th).

Koninklijke Thaise ambassade,

28 april B.E. 2553 (2010)
mfl

Bericht door mfl »

hallo.
Geld dat ook voor een dubbel entry visum?
Wij zijn van plan om 2 a 3 keer Thailand in en uit te gaan.
1 visum van 30 dagen krijgen we al bij aankomst.

groeten Marco
Moira
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Moira »

Hallo,

Geen idee of het voor multientry is dan moet je even contact opnemen met de Thaise ambassade in Den Haag die kunnen daar prima antwoord opgeven.
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

in ons nieuwsbericht:toeristenvisum Thailand gratis staat dat het niet geldt voor andere visa zoals transitvisa. ik vermoed dat het dan ook niet op gaat voor een double entry.

Maar een visum dat je in Nederland koopt is toch voor 60 dagen? of ben ik nu in de war? dan kan je in die periode toch ook meerdere keren het land in en uit.
Op je gewone visum mag je binnen de periode van 30 dagen ook het land uit.
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
mfl

Bericht door mfl »

Maar een visum dat je in Nederland koopt is toch voor 60 dagen? of ben ik nu in de war? dan kan je in die periode toch ook meerdere keren het land in en uit.
Op je gewone visum mag je binnen de periode van 30 dagen ook het land uit.
Deze is zeker 60 dagen geldig maar je mag hier niet meerdere keren het land in en uit.
Tenzij ze hem niet afstempelen.(dacht ik)
Dit risico wil ik ook niet lopen.
Heb ook gekeken op de site van de ambasade en visum dienst maar kon daar niets over vinden.
Ik zal vanmiddag eens bellen.
El-Bruno
Reiziger

Bericht door El-Bruno »

toen ik belde naar het consulaat in amsterdam wisten ze nog niks van de actie vanaf 11 mei.
ze konden wel bevestigen dat, als de actie terug komt, het ook voor de double en triple entry visums geldt.

(net als de actie die stopte begin maart)

opzich goed nieuws dus!

dan maar gelijk een triple entry nemen, wie weet komt het nog van pas
bolletjeom
Reisexpert

toch bizar dat info die bij de ambassade vandaan komt niet bekend is bij dezelfde ambassade.... :?
Ik heb namelijk de officiele mail gezien dit Moira van de ambassade in Den Haag heeft ontvangen
mfl

Bericht door mfl »

dan maar gelijk een triple entry nemen, wie weet komt het nog van pas
Als het zo is dat ze gratis zijn dan is het 3 keer 60 dagen.
Dit zou ideaal zijn voor ons en het scheelt weer 90 euries. *)
Heb nog geen tijd gehad om te bellen maar ga dit zeker nog uitzoeken.
El-Bruno
Reiziger

Bericht door El-Bruno »

ja, ik ga alleen 22 mei weg richting bangkok, dus het is redelijk essentieel dat het allemaal goed gaat, haha
Rimmeltje
Reiziger

Re: Nog een visum vraag over Thailand!!??

Bericht door Rimmeltje »

Hoi, ik heb wel ongeveer dezelfde vraag. Heb al verschillende sites gelezen en ook hier gezocht, maar het werd me nog steeds niet echt duidelijk. Dit topic kwam het meest overeen, dus vandaar dat ik mijn vraag erachteraan zet :)
Ik kom op 3 augustus aan in Bankok en vertrek op 3 september vanuit Bankok, dat is dus 32 dagen... Heb wel een ticket om te laten zien dat ik Thailand verlaat, maar dat is dus 2 dagen langer dan het visum wat je krijgt.
Het is wel de bedoeling om ook nog naar Maleisië te gaan, dus ik ben sowieso geen 30 dagen in Thailand. Waarschijnlijk vlieg ik op 2 september vanuit Singapore of Kuala Lumpur terug naar Bankok, maar dat ticket boek ik denk ik pas ter plaatse, aangezien ik nog niet weet vanuit welke plaats ik terugvlieg.
Wat kan ik het beste doen, of is er geen probleem?

Bedankt alvast!
bolletjeom
Reisexpert

Re: Nog een visum vraag over Thailand!!??

je kunt het beste de boete betalen
If you overstay by one day, there is no charge but only at the airport. Land borders charge for even the first day’s overstay. After that the fine is 500B per day.

Paying the fine is simple. When going through Immigration, they will notice the overstay and take you to a desk to pay, it should take about 5 minutes in all.
dat is €6 of € 12 afhankelijk hoeveel dagen ze rekenen
Plaats reactie