binnenlandse vluchten/reizen

Stel hier je vragen over Indonesië.
Jenny
Reisexpert

Re: binnenlandse vluchten/reizen

Bericht door Jenny »

ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
mcyo23a

Bericht door mcyo23a »

helder!
is ondetstaande haalbaar in 3 á 4 dg. verblijf?

Van Makassar via de zuidkust naar Bira (naar de meest zuidoostelijke punt van Sulawesi); Van Bira naar Sengkang en dan richting Cabenge (het marktcentrum voor dit district) en evt. het Tempemeer.

Op de kaart lijkt het haalbaar, maar misschien ken je de omgeving/regio. Hoeveel dg. zou je ervoor reserveren?
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Ik ken de omgeving niet goed genoeg om er iets zinnigs over te zeggen. Stuur eens een mail naar het reisbureau wat ik hierboven aanraadde, zij kunnen beslist (vrijblijvend) advies geven.
okidoki

Bericht door okidoki »

Woon25 jaar in Indonesia dus misschien wat advies. Ik krijg veel gasten op bezoek, ja ik heb een gasthouse maar vergeet de commercie even. Jouw probleem(?) is algemeen. Vanuit Nederland boeken kan, maar soms niet prakties. Er moet wat ruimte zijn om te schuiven met je tijd, want je hebt het niet allemaal in de hand. Vluchten gecancelled, treine vertraagd enz.
Kom gewoon naar Indonesie en regel details na aankomst. Ja in grote lijnen moet je al weten. Je kunt eerst bij mij overnachten, goed na zo'n reis even te akklimateren (tijd, eten, het weer, openbaarbaar vervoer, prijzen. etc.
Met een locale SIM kaart maak je dan reserveringen. Ik woon net even zw van Jakarta in Serpong dus weg van die drukke, vieze maar toch wel drukkende stad. Met de trein van hier binnen 50 min. in hartje Jakarta, daar kan geen auto of tazi tegen op. Bogor is ook maar een uurtje. In mijn kampong(dorp) kan je rijstvelden zien en eht locaal gaan.
Veilig eten bij de kraampjes want alles is vers. Met een van "de jongens" naar de locale markt. Niet zo zeer boodschappen doen maar een goede ervaring met het plaatselijke vervoer te leren kennen, Handje zwaaien, busje stop, klop klop op dak of zijkant en het busje stopt weer (zelfs midden op de weg). Eeen paar duizend rupees door het zijraampje en klaar. Eten bij kraampjes oppassen maar ook heel veilig als je weet waar je op moet letten. Een dagje thuis hier is ook prima even opladen voor de grote reis met wat reisgidsen erbij, internet is er ook en wat niet ontbreek een zwembad met Heineken.
Ik kan niet je hele reis voorbereiden maar je wel 'vaste' grond onder de voeten geven(wel tenminste een)
Kijk maar eens onder Hostel OKIDOKI tangerang. Ben hier happy en heb graag dat ook anderen straks happy naar huis gaan. Simpel he?
crusoe

Bericht door crusoe »

hallo

Dit is mijn antwoord op jouw vraag.............
jou trips weten niet veel mensen die alleen maar op Java en Bali vertoeven
ga voor info over Indonesie en speciaal de molukken naar website van Arcadia reizen, je kan ook mooie foto en reisverhalen in hun website lezen van reizigers die via hun naar indonesie waren gegaan
http://www.arcadia.nl/ *O*

voor binnenlandse vluchten in Indonesie kan je online boeken en krijg je een e ticket
http://ticketindonesia.info/en/index.php _O_
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

crusoe schreef: voor binnenlandse vluchten in Indonesie kan je online boeken en krijg je een e ticket
http://ticketindonesia.info/en/index.php _O_
Dit is een nieuwe website van een Nederlander die tegenwoordig op Java vertoeft. De tickets zijn bij hem tot 20 a 25 euro duurder dan normaal, en nog steeds heb je uiteraard geen garantie dat je vlucht niet vertraagd is of geannuleerd wordt.

Niet elke Indonesische maatschappij werkt overigens met e-tickets, dus hij zal niet voor elke maatschappij een geldig ticket kunnen overhandigen.

Ik blijf dus ook bij mijn advies om gewoon ter plekke te boeken.
crusoe

Bericht door crusoe »

snelle reactie van jou jenny
die mening van jou ben ik wel met je eens......... *;
Plaats reactie