Visum Guatemala

Stel hier al je vragen over Zuid- of Midden Amerika. Van koukleumen in Patagonie tot zwemmen in het tropische Belize. En van de stranden bezoeken in Brazilië tot vulkanen spotten in de Costa Rica.
Plaats reactie
harmpie
Reiziger

Visum Guatemala

Bericht door harmpie »

In augustus vertrek in naar Guatemala. Ik wil graag 4 maanden in Midden Amerika blijven. Echter is een visum voor Guatemala maar geldig voor 90 dagen.
Waar komt dit concreet op neer? Is het nodig om het retourticket te boeken binnen 90 dagen en later te wijzigen, of is een ander uitreisticket naar bv Mexico ook genoeg?

Mijn globale planning is Guatemala- Mexico- Belize- Guatemala en verder richting Costa Rica
Weet iemand of het mogelijk is om 2x Guatemala te bereizen? Heeft iemand hier ervaring in? Kan dit problemen opleveren?

Hopelijk kunnen ervaringsdeskundigen mij hierbij verder helpen. Heb inmiddels ook al de Guatemalteekse ambassade een mail gestuurd
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Re: Visumvoorwaarden Guatemala

Bericht door Tikva »

Je krijgt bij de grens maar een stempel voor 90 dagen. Het is geen probleem om na 3 maanden het land te verlaten en later nog een keer terug te komen.
Het wordt pas trikkie als je dat een paar keer achter elkaar gaat doen, maar zelf dan kom je erwaarschijnlijk met wat smeergeld wel mee weg.

Zelf van Honduras, Guatemala, Mexico, Belize, Guatemala, Mexico gedaan.. ze hebben er niet eens naar gekeken dat we al eerder in het land waren geweest.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
Martijn
Reiziger

Bericht door Martijn »

Zelf ga ik ook naar Guatemala op 6 april 2010. Naar mijn weten krijg je inderdaad alleen een stempel en hoef je vooraf niks te regelen. Kan iemand dit bevestigen?

(Ik begrijp dat dit niet precies jouw vraag is, maar het is wel gerelateerd O-) )
tijn1980

Bericht door tijn1980 »

Klopt, je krijgt bij aankomst een stempel in je paspoort. Dat is gelijk je visa, er wordt het getal 90 bijgeschreven, dit is het aantal dagen dat je in het land mag blijven.
Jos
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Jos »

normaliter kost dit proces niks. Al het geld dat ze vragen gaat gewoon in de broekzak. Het enige (bij mijn weten) wat wel officieel geld kost is wanneer je Guatemala met de boot verlaat. Daar vragen ze 10 dollar voor. Je vraagt je misschien af wie dat dan ook doet, het was voor mij nodig om naar Belize te komen en vanuit noord-oost Guatemala was dat verreweg de beste en snelste optie. Ik heb toen een halve week in Belize gezeten en daarna bij terugkomst in Guatemala weer keurig 90 dagen bijgestempeld gekregen.
Martijn
Reiziger

Bericht door Martijn »

Ik zal ook met de boot vanaf Livingston (Guatemala) varen naar Roatan (Honduras). Ik zal eens kijken of daar dan ook kosten aan vast zullen zitten.
Plaats reactie