Ben je van plan om binnenkort te vertrekken dan zit je goed met deze backpacker informatiesite. Vind hier het backpackers forum met de meeste gestelde vragen wat betreft voorbereidingen, tours en achtergrond informatie
Stel hier al je vragen over Zuid- of Midden Amerika. Van koukleumen in Patagonie tot zwemmen in het tropische Belize. En van de stranden bezoeken in Brazilië tot vulkanen spotten in de Costa Rica.
Ik ben van plan om in Januari naar Bolivia af te reizen, en dan vandaar uit door te reizen naar preu en misschien ecuador.
Nu heb ik zondag op het nieuws gezien dat de politieke situatie van Bolivia gespannen is.
Weet iemand hier iets meer over en is het verstandig om niet naar Bolivia toe te reizen?
Ik weet het niet, wij zijn ook van plan volgend jaar die kant op te gaan. Er is vast wel iets op internet te vinden over reisadviezen per land. Persoonlijk maak ik me er niet meteen erg druk om.
De politieke situatie is in Bolivia al jaren gespannen. Ik zou er gewoon naar toe gaan maar wel het nieuws in de gaten houden. Meestal richten dit soort dingen zich niet tegen toeristen (europese) omdat die veel te belangrijk zijn voor de economie..
Ter plekke weten hoteleigenaren etc vaak wel wat wel/niet veilig is..
Wij zijn nu in Bolivia, en behalve af en toe een transport staking (geen bussen, taxi´s en vliegtuigen) merk je er weinig van..
In Sta CrRuz zijn af en toe protesten van locals tegen de regering, maar afgezien van wat vuurwerk, is dit ook niet eng ofzo...
Mijn zoektocht naar een goedkoop ticket richting Bolivie gaat nu beginnen.
De reis zou 4 weken duren (juli/aug), en aangezien ik reeds in Peru ben geweest, wil ik geen tijd verliezen om van Lima over land naar Bolivie te reizen.