Kamperen Kenia/Tanzania koud?

Stel hier je vragen over het Oostelijke gedeelte van Afrika.
Plaats reactie
bolletjeom
Reisexpert

Kamperen Kenia/Tanzania koud?

Bericht door bolletjeom »

we gaan in februari en maart kamperen in Kenia en Tanzania
is er iemand die ervaring heeft met kamperen in die regio en ook in die periode?
is het 's nachts erg koud?
Ik heb een slaapzak die me tot 0 graden "warm" zou moeten houden. Dat is toch wel genoeg?
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Re: kamperen Kenia/Tanzania koud?

Bericht door Tikva »

Ja het is koud zeker bijvoorbeeld de nacht die je op de kraterrand van de nogorongoro krater slaapt. Wij hadden gehuurde slaapzakken, die mensen dus ook meekrijgen de Kili op naar -20. In mijn slaapzak was het prima maar 's avond liep iedereen echt wel met een dikke fleece, lang broek etc

Met een slaapzak die niet voor -20 is maar, maar tot 0 graden zou ik echt wel wat warm meenemen om in je slaapzak aan te trekken.

Nu zit jij net in een iets warmer deel van het jaar dan ik.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
bolletjeom
Reisexpert

ok, dus muts mee (warmte vasthouden doet ook wonderen), een legging voor eventueel onder een dunnere broek, fleece en eventeel een keertje met kleding aan slapen.
Dat gaat goed komen!
bolletjeom
Reisexpert

Toch maar een nieuwe slaapzak gekocht. Eentje die "comfort" heeft tot -5 en die je in leven houdt tot -20
De Warthog van Perry
http://www.perrysport.nl/product/239067 ... /zoek_yes/

Dus wij eergister nacht de matjes uitgerold in de woonkamer. De slaapzakken erbij gepakt. De verwarming op nul gezet en de ramen en deur naar het balkon opengezet. In een legging en t-shirt met lange mouwen een nachtje proefdraaien.
Het kwik in de kamer is uiteindelijk gedaald naar 13 graden...en ik heb het "koud" gehad. Niet onoverkomelijk koud maar wel fris.....Ben dus benieuwd hoe ik me had moeten voelen bij -5
Plaats reactie