Mogelijkheden visum thailand icm rondreis buurlanden

Stel hier al je vragen over het Zuid-oostelijke gedeelte van Azië.
Plaats reactie
wouts

Mogelijkheden visum thailand icm rondreis buurlanden

Bericht door wouts »

Hallo iedereen,
Ik heb wat vragen over wat zoal de mogelijkheden zijn over een reis naar deze landen. Ik zal ff de situatie uitleggen.
Mn vriendin is nu in australie en heeft een ticket naar bangkok (ik ben nog in NL). Het plan is dat zij in april van australie naar bangkok gaat en ik kom dan ook. Dan willen we 2,5 a 3 maanden rondreizen van thailand door de buurlanden en weer terug naar thailand. Ik stap dan weer op het vliegtuig in bangkok naar NL, maar zij blijft nog een maand in tahiland met een vriendin en gaat dan pas weer terug naar NL.

Voor mij is het visum wat ik moet hebben duidelijk, een visa upon arrival krijg ik als ik aankom waarmee ik max 30 dagen mag verblijven in thailand. Wanneer ik weer terug ga aan het einde van de doorreis, moet ik naar NL weer via thailand en gaat de 15 dagen periode in op het moment dat ik thailand voor de 2e x binnenkom (als ik het goed heb begrepen).
Voor mijn vriendin is het anders, want zij wil dan nog eens 30 dagen verblijven in alleen thailand. Dus voor haar is 30 dagen visa on arrival niet voldoende, omdat als ze voor de tweede keer thailand binnen komt ze er maar max 15 dagen mag verblijven, terwijl ze dan dus eigenlijk 30 dagen wil verblijven.

Ik heb gehoord dat met het 30 dagen visa on arrival in thailand, dat je na de eerste periode in thailand daarna nog 2 x thailand mag bezoeken vanaf buurlanden met een periode van max 15 dagen. Dus misschien is het een optie dat ze in haar laatste maand na 15 dagen even de grens over gaat, weer terug gaat en dat dan haar 2e 15 dagen ingaan. Ik weet niet of dit mogelijk is?

Ook heb ik op de visa pagina op deze site dit gezien:
2 entries € 60,-
geldig: 6 mnd.
verblijf: 2 x 60 dgn.

Met twee entries word dus 2 x thailand ingaan bedoeld? Met dit visum zou mn vriendin comfortabeler haar vakantie kunnen afsluiten, dan kunnen we eerst samen thailand door reizen ik denk 2 weken ofzo, dan de andere landen en wanneer ik terug ga in bangkok breken voor haar de 2e keer 60 dagen in thailand aan, dus kan ze relaxt in thailand blijven totdat zij ook teruggaat naar NL (ook via bangkok trouwens.)

Het is een hele studie ;) maar wat is de beste optie hier? Optie 2 is volgens mij voor haar de meest comfortabele optie, dan hoeft ze geen dagen te tellen etc. Maar laat aub weten wat het best is.
Alvast bedankt!
eefje
Wereldreiziger
Contacteer:

Re: Mogelijkheden visum thailand icm rondreis buurlanden

Bericht door eefje »

Ik heb er niet onwijs veel verstand van maar ik weet wel dat je wanneer je Thailand invliegt altijd 30 dagen krijgt ipv 15 als je over land gaat. Een vluchtreis richting thailand vanuit 1 van de buurlanden is dan misschienh ook een goede optie. Dit kan al voor echt heel weinig geld (denk aan ongeveer 20 euro en een busreis is ook niet gratis). Dit lijkt me een eenvoudige oplossing voor jullie probleem!
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

ik vind eefjes oplossing een goede. De andere optie is,zoals je zelf al aangeeft, een echt visum halen waar je voor betaald en waarmee je 60 dagen mag blijven. Ik weet alleen niet in hoeverre je die lokaal makkelijk kunt regelen.
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
wouts

Bericht door wouts »

Bedankt voor de reacties, en inderdaad eefje dat wist ik niet, dat klinkt als een hele goede oplossing. Ik heb even lopen zoeken op google voor bijvoorbeeld een vlucht van cambodja naar thailand (bangkok) en kwam op airasia terecht: $35 per persoon! Erg goedkoop dus heel goed te doen :) thanks!
Moira
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Moira »

Hallo,

de stempel bij aankomst op het vliegveld is voor 30 dagen en krijg je alleen als je vliegticket het land uit ook binnen die 30 dagen is. Is dat niet het geval heb je wel een visum nodig die je tot 1 maart 2010 gratis kunen verkrijgen.
Dus dat het voor jou duidelijk is klopt niet als je een vliegticket heb dat je 3 maanden later pas terugvliegt. Dan kan het nog steeds gebeuren dat de vliegtuigmaatschappij je niet mee gaat nemen als je geen visum hebt. Ik zou contact opnemen met de vliegmaatschappij om dit te vragen.

gr van Moira
bolletjeom
Reisexpert

goed punt Moira!!
ik had daar overheen gelezen.
wouts

Bericht door wouts »

Aha, dus ik zou eigenlijk nu al alle andere land naar land reizen moeten boeken? Want als ik kan aantonen op het vliegveld dat ik naar maleisie ga als ik aankom in bangkok, zit dat dan wel goed? En wat als ik een one way ticket heb naar maleisie, zorgt dat dan weer voor problemen in maleisie kwa visum?
bolletjeom
Reisexpert

ja, ook maleisië wil graag bewijs zien dat je het land verlaat. Aan landsgrenzen stellen ze die vragen niet maar met vliegen wel.
Waarom? omdat de luchtvaartmaatschappij die jou vervoert op moet draaien voor de kosten van je vlucht terug als de douane besluit je het land niet in te laten omdat je visum of visumvereiste niet in orde zijn
wouts

Bericht door wouts »

Maar als je bijv over land over de grens van thailand naar maleisie gaat kan dat dus weer niet met mijn NL-tahiland retour van 3 maanden want in dat geval kan je dus niet bewijzen dat je over de grens gaat binnen 30 dagen.... beetje krom allemaal maar ook wel begrijpelijk die regels. Is er hier een onderwerp op dit forum die alles goed uitlegt, precies met deze reis, visa, etc.?
Dus max 3 maanden, aankomst van en terug naar NL via Bangkok, en landen Thailand -> Maleisie -> Vietnam -> Laos -> Cambodja -> Thailand.
Om nu al die tickets te gaan boeken tussen die landen vind ik ook weer zoiets, ik weet nu nog echt niet precies hoe lang we overal blijven en misschien dat we sommige landen ook over land bezoeken.
Moira
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Moira »

Hallo,

Welkom in Azie. Ik heb trouwens nog nooit in Maleisie problemen gehad met dat ze een bewijs moesten hebben dat ik binnen 3 maanden het land weer ging verlaten. Ben meerdere keren hier vliegend aangekomen en dan op Kuala Lumpur. Ik heb 1 keer zelfs gevlogen van Perth Australie naar Kuala Lumpur dit met Airasia en hier is niet gevraagd naar een bewijs dat ik het land verlaat binnen die 90 dagen. Cambodja let er ook helemaal niet op dus daar hoef je je geen zorgen over te maken en voor Laos hetzelfde.
Vietnam die is er wel heel streng in en je zult voor dat land een visum van tevoren moeten aanvragen.

gr van Moira
wouts

Bericht door wouts »

Hoi Moira, bedankt voor de info :)
Plaats reactie