Visum via Trans Sputnik

Stel hier je vragen over Rusland, Mongolië en China of misschien wil je meer weten over de beroemde treinroute? Maar ook ook andere landen zoals Tibet, Hongkong, Macau en Taiwan komen hier aan bod.
Plaats reactie
laurae
Reiziger

Visum via Trans Sputnik

Bericht door laurae »

In februari ben ik van plan te starten met de TME.
Nu wil ik dit gaan regelen incl. de visums via Transsputnik.
aangezien t schijnbaar moeilijk is een visum te krijgen voor wit rusland en rusland dacht ik t makkelijk te doen via Trans sputnik. Alles in 1 x. Nu vragen ze mij hiervoor mijn paspoort op te sturen.
Ik zou deze dan ongeveer 1 maand kwijt zijn.
Ik vind dit nogal riskant en wil jullie vragen naar jullie mening?

of is het makkelijk aan te vragen en zouden jullie het zelf regelen via visumdienst.nl?
sjaantje
Reiziger

Re: Visum via Trans Sputnik

Bericht door sjaantje »

Je bent altijd je paspoort een tijdje kwijt, door wie je het ook laat regelen. Het is volgens mij niet echt aan te raden om voor Rusland de visa zelf te regelen. Wij hebben de visa via het visumbureau laten regelen.
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

je bent idd altijd je paspoort een tijdje kwijt. als je dat niet wilt moet je het zelf regelen. dat betekend soms 2 keer op een neer naar een ambassade omdat je niet overal dezelfde dag kan ophalen als brengen en ik meen dat 1 van de TME ambassades in België zit..die kosten voor (openbaar)vervoer wil je helemaal niet maken (om nog maar niet te spreken over de dagen tijd die het je kost).
Gewoon transputnik laten doen! We hebben het indertijd ook door hun laten doen, niets aan het handje
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
hildo
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door hildo »

@bolletjeom: De ambassade van Mongolie zit in Brussel.

@laurae: Trans sputnik doet het via visumwinkel (www.visumwinkel.nl), dat is van dezelfde eigenaar. Ik heb het daar ook gedaan en het gaat redelijk snel. Ik had mijn paspoort met drie weken weer terug. Ze hadden toen voor de transsib een heel goedkoop tarief. 50 euro bemiddelingskosten, exclusief de visa kosten. Voor dat geld kon ik niet naar 2x brussel en 4x naar den haag gaan.
vandaar

roadtrip europa

Bericht door vandaar »

Hooi!

Ik wil van het zomer misschien een tripje door europa maken.
Ik weet nog niet precies welke landen en steden enzo en ook niet hoelang
Maar ik denk voornamelijk oost europese landen, servië, hongarije, joegoslavie.. zoiets..

Ik weet het dus nog niet allemaal precies :P
Maar ik wil in ieder geval niet alleen reizen, dus wou ik vast kijken of er animo voor is
dus lijkt het je ook wel wat om door europa te reizen, reageer dan even.

Groetjes elise
(20 jaar, sph studente)
panky
Wereldreiziger
Contacteer:

Re: roadtrip europa

Bericht door panky »

Dag Elise,

Ik ga komende zomer (bijna zeker) een roadtrip maken door Europa. Hoe of wat weet ik nog niet precies. Ik denk nu aan twee mogelijkheden, namelijk Scandinavie of Oost Europa. Twee jaar geleden heb ik al een roadtrip gedaan door Scandinavie. Dat was geweldig! Mooie omgeving/ natuur en vriendelijke mensen. Vandaar dat ik daar misschien weer naar toe wil. Aan de andere kant spreekt Oost Europa mij ook wel omdat ik daar nog niet ben geweest.

Echte voorbereidingen ga ik pas treffen na mijn vakantie in Rio in februari. Rio is overigens ook de reden waarom ik het komende zomer wat dichter bij huis op vakantie ga.

Misschien dat jij mij een PM kunt sturen met daarin jouw mailadres, dan kunnen wij contact houden hierover.

Groeten,
Hoang
loevioem

Bericht door loevioem »

Hoi Elise

Kan je de uitsterste data geven waartussen je graag zou reizen?
Ik ben van plan een soortgelijke reis te ondernemen (voorlopig nog zonder reisgenootje).
Tzou tof zijn mocht ik langs deze weg zo iemand vinden ...

Groetjes
Ruben
Danielle_86

Bericht door Danielle_86 »

He Elise, Hoang en Ruben!

Hebben jullie nog steeds de plannen om door Europa te reizen? Had zelf namelijk ook de plannen en dan het liefst Oost Europa/Scandinavie.

Hoor het graag,

Groetjes Danielle
Escher

Bericht door Escher »

Hooi!

Hebben jullie nog steeds plannen?

Groetjes, Esther
Plaats reactie