Wat te doen rond Havana?

Stel hier al je vragen over Zuid- of Midden Amerika. Van koukleumen in Patagonie tot zwemmen in het tropische Belize. En van de stranden bezoeken in Brazilië tot vulkanen spotten in de Costa Rica.
Plaats reactie
bolletjeom
Reisexpert

Wat te doen rond Havana?

Bericht door bolletjeom »

Het zit me eindelijk eens mee. ik heb tussen 2 werkreizen in eindelijk eens een keer een paar vrije dagen!!
Wie heeft er tips wat ik met die 4 dagen kan doen in de buurt van Havana??? ik ga ervan uit dat ik de stad zelf voldoende zie op de dagen dat ik er werktechnisch ben.
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
hildo
Reisexpert
Contacteer:

Re: Wat te doen rond Havana?

Bericht door hildo »

Er is niet zo veel in de buurt van Havanna. Behalve Soroa, dat ligt dacht ik zo'n 90 a 100 km van het havanna centrum vandaag. Dat is wel leuk om een dag of twee te verblijven. Anders zou je misschien naar Cienfegos of Vinales kunnen gaan. Maar dat kost je toch op zijn minst 1 reisdag en een nachtje met de bus. (als dat mogelijk is)
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

bedankt voor de tips. maar...op al die plekken ben ik dan al eens geweest en ga ik ook nog eens een keer naar toe.
iemand anders tips?
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
hildo
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door hildo »

Er is in de buurt van Havanna echt niet veel te doen. De kustweg naar Pinal del Rio is leuk. Maar daar heb je een auto voor nodig. Naast Soroa kom je dan al gauw in Vinales, Cienfegos of het zapata schiereiland uit. De eerste twee zijn wel plekken waar je lekker lang kunt uitrusten :-) De laatste ook als je van muggen houdt. Maar de natuur is daar wel geweldig om te zien. Zapata schierland is trouwens lastig te bereiken met de bus.
Revolucion
Wereldreiziger

Bericht door Revolucion »

Bolletje,

Je kunt naar Parque Lenin (met enige levensgrote buste van Lenin ter wereld) gaan of naar Playas del Este (strand met ook veel locals) Wellicht 2 daagjes Vinales (provincie Pinar del Rio), kun je met Viazul naartoe reizen, ongeveer 3 uur reistijd per enkele reistijd.
Plaats reactie