Dagelijkse uitgaves Vietnam, Cambodja, Thailand

Stel hier al je vragen over het Zuid-oostelijke gedeelte van Azië.
Eva_doll

Dagelijkse uitgaves Vietnam, Cambodja, Thailand

Bericht door Eva_doll »

Hoihoi,

Samen met mijn vriendin vertrek ik eind augustus met de Trans Mongolie Express naar Beijing en van daaruit reizen wij verder naar Vietnam, Cambodja en Thailand.

De overnachtingen mogen best simpel zijn maar we hebben bij voorkeur wel gewoon een tweepersoonskamer met douche.

Verder zijn we geen extreme party animals :P dus aan alcohol en stappen zullen we niet zoveel kwijt zijn.

Hebben jullie enig idee op hoeveel geld je per persoon moet rekenen per dag in Vietnam, Cambodja en Thailand? (eventueel opgesplitst in overnachtingen, eten, excursies en transport?)

Hopelijk kunnen jullie ons een beetje op weg helpen :). Bedankt alvast!
bolletjeom
Reisexpert

Re: Dagelijkse uitgaves Vietnam, Cambodja, Thailand

Bericht door bolletjeom »

kijk eens op deze site onder de landeninfo bij Alles Over .
of op mijn site www.bolletjeom.nl onder de reiskosten Deel 1
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Tikva »

20 Euro per persoon per nacht was ons budget. (excl duiken en ankor wat) voor thailand en cambodja.. gemiddeld goed te doen, ene dag wat meer andere keer wat minder..

Budgettechnisch en kwa hoe leuk en hoeveel indruk het maakt is laos echt de topper!!.. dus ben je nog niet zerker over je route dan is dat nog het overwegen waard
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
Ron
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Ron »

20 euro per dag is echt genoeg, het is mogelijk om het voor minder te doen als je een echte budget reiziger bent.
geniet van je trip voor dat je het weet is het over.
http://www.rocomo.nl
Eva_doll

Bericht door Eva_doll »

Wow, 20 euro per persoon zou top zijn!

Is dat inclusief overnachtingen?

Bedankt in ieder geval voor de reacties!
bolletjeom
Reisexpert

ja, dat is zeker incl overnachtingen
een geoefende budgetreiziger kan het voor minder maar het is een heel haalbaar gemiddelde. Het is overigens wel een budget voor iemand die echt op iedere cent let en voor de goedkoopste opties gaat! Wil je meer luxe dan moet je er wat bij optellen
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Tikva »

Dat was inderdaad incl overnachtingen. Had zelf niet echt het idee om heel erg om met 20 euro heel erg op te moeten letten. Maar wij eten en slapen meestal toch al goedkoop. Dus guesthouses en 2 sitdown maaltijden per dag in een foodcourt of goedkoop restaurantje.

Met minder kan zeker maar een thaise massage, biertje of nieuwe boeken heb ik ook regelmatig nodig.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
Seeker

Bericht door Seeker »

In Bangkok, redde ik makkelijk met 1000 baht per dag ( 22 euro ), maar ik heb veel dagen gratis overnacht bij mijn vriendin, maar heb een ding geleerd, hadden mooi guesthouses geboekt op hostels.com, voor 10tje 2 persoons kamer met douche, maar echter geen airco maar fan.

Dus wat mij betreft niet echt geweldig ook omdat douche kapot was. Maar goed dagen dat ik alleen in een Guesthouse verbleef, Udee Bangkok, toen betaalde ik 300 baht per nacht, en daar zit dan ook een soort ontbijt bij en kamer heeft airco, is uiteraard wel met meerdere mensen op kamer, al was ik 1e nacht en 3e alleen op de kamer.

Ik zou dus gewoon kijken dat je per dag kunt betalen, want ik heb dus van 4 nachten er maar 1 nacht geslapen, en later had ik guesthouse 3 nachten betaald, en toen bleef ik 3e bij mijn vriendin slapen, dus laatste nacht in guesthouse heb ik per dag betaald, maar goed ook want, laatste 2 nachten kon ik bij haar slapen.

Dus 6 euro voor overnachten, hou je 14 over, en dan kun je naar skytrain lopen, en dan naar Siam Paragon, en daar misschien eten of shoppen.

Ik heb op mijn Iphone trouwens Bus Tourist Guide, je kunt de bus nemen, maar als jij zegt Victory Momunent of MBK, en de lijn rijdt andere kant op, zit je dus met een probleem, ik had dus gedaan, neem lijn 29, neem ik hem aan de foute kant, kom ik bij universiteit aan, mocht daar met mini busje voor 30 baht naar Victory Monument gaan.

Bus is uiteraard wel goedkoopste vervoer, maar als je met 4 man bent, neem dan gewoon taxi, of Tuk Tuk, al valt me op dat die alleen goedkoop zijn wanneer ze je ook bij juweliers en klerenmakers stoppen, dan krijgen ze gratis benzine.
Moira
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Moira »

Hallo,

Dat van de Tuktuk klopt wij hebben daar een oplossing voor iets meer betalen en zeggen dat als ie 1 stop maakt je niet betaald ik heb geen zin al dat stoppen terwijl ik toch niets ga kopen.
Als je meer betaald kunnen ze van dat geld ook benzine kopen ook al willen ze dat niet.

gr van Moira
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Tikva »

Dat gratis benzine verhaal trap je toch niet in.. Dat is een mooi verhaal dat ze verzonen hebben zodat jij denkt oke we stoppen wel bij een winkeltje.
Seeker

Bericht door Seeker »

Tikva schreef:Dat gratis benzine verhaal trap je toch niet in.. Dat is een mooi verhaal dat ze verzonen hebben zodat jij denkt oke we stoppen wel bij een winkeltje.
Ik niet, die britse backpackers waar ik wat tempels ging bezichten wel, zit je daar wat bij van die klerenmakers en juweliers zaken, maar ik koop niks.
bolletjeom
Reisexpert

het is stom om in een tuktuk te stappen die je langs winkeltjes stuurt als je daar geen zin in hebt maar het gratis benzine verhaal is vaak wel waar!!! Ik heb het me tot 2 keer toe laten uitleggen en ook zien gebeuren. Wij hadden een tripje georganiseerd langs een aantal winkeltjes. (Chiang Mai). De jongen vroeg meteen: "Zouden jullie mij een plezier willen doen en ook naar 1 tapijtwinkel willen gaan want daar krijg ik benzine bonnen". Dus we gaan langs alle winkeltjes die wij wilde zien en als laatste naar de tapijten. Wij lopen richting winkel en er loopt iemand van de winkel richting de auto en geeft de chauffeur "iets". Later lag er op zijn dashbord een soort kortingsbon voor een zeer bekend benzinestation.
Seeker

Bericht door Seeker »

Behoorlijk irritant in zoon winkel zijn als je niks wil kopen, had die verkoper dus de waarheid gezegd, nee ik wil gewoon niet kopen en vindt niet mooi.
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Tikva »

Mijn ouders hebben een vriendin die meerdere jaren in thailand heeft gewoond en thais spreekt. Ook heb ik nog een oud collega die thais spreekt er er gewoond heeft.

We hebben het er wel eens over gehad en ze hadden er nog nooit van gehoord, waarschijnlijk toch echt een goede smoes. Plus hun argumentatie anders zouden alle thai dat namelijk ook wel doen. Ff stoppen in een winkel en dan goedkoper met de tuk tuk.
bolletjeom
Reisexpert

Ff stoppen in een winkel en dan goedkoper met de tuk tuk.
??? het is voor jou niet goedkoper. de tuktuk man schiet er iets mee op

goed, dit kan een leuk "welles/nietes" spelletje worden...
Maar ik zie het zo: die mannen rijden echt niet langs die winkels als ze niet 1 of andere vorm van commissie vangen. En ik WEET dat je die krijgt alleen maar als je stopt. ik heb die namelijk ook in mijn handen gedrukt gekregen (en weer terug gegeven) toen we stopte bij een cashewnoten winkel/fabriekshal. En het kan dus in de vorm van kortingsbonnen van een benzine pomp zijn
Plaats reactie