Vragen en tips over hotels in Thailand
-
- Wereldreiziger
Afdingen
Beste mensen,
Nog 2 nachtjes slapen en het is zover, dan gaan we naar Thailand..
Ik heb nog een vraagje...niet heel onbelangrijke...is afdingen normaal in thailand? Ik bedoel op hostel sites zie ik vaak maar 1 prijs staan, nu zijn we in het laagseizoen,dus valt er dan wat af te dingen, of is dit brutaal? En hoe gaat het verder met afdingen Thailand? not done, of altijd bij alles proberen?
Ik hoor het graag!
Bedankt weer..
Nog 2 nachtjes slapen en het is zover, dan gaan we naar Thailand..
Ik heb nog een vraagje...niet heel onbelangrijke...is afdingen normaal in thailand? Ik bedoel op hostel sites zie ik vaak maar 1 prijs staan, nu zijn we in het laagseizoen,dus valt er dan wat af te dingen, of is dit brutaal? En hoe gaat het verder met afdingen Thailand? not done, of altijd bij alles proberen?
Ik hoor het graag!
Bedankt weer..
- bolletjeom
- Reisexpert
Re: Afdingen
altijd proberen maar hou het wel netjes.
Guesthouses. wanneer je meer opties in de straat hebt en je hebt nog puf om verder te zoeken dan vraag je altijd of discount mogelijk is. (in bangkok is het wel vrij zinloos) Als ze nee zeggen of het bedrag nog steeds te hoog dan zeg je heel bedenkelijk : "hmm, dat is een beetje te veel voor me" en dan loop je weg. Soms gaat de prijs nog naar beneden en soms ook niet.
Wanneer je verontwaardigd gaat roepen dat het echt veel en veel te veel is wat ze vragen gaan ze niet snel zakken met de prijs.
Afdingen doe je op kleding en souvenirs en je mag ook best zeggen dat je de prijs van een toertje te hoog vind of de prijs noemen die je ook werkelijk ergens anders gezien hebt.
Afdingen op eten en drinken op straat of in kleine restaurantjes doe je niet. op openbaar vervoer enzo ook niet.
Op de markt kan je een beetje opletten. soms zit er een slimme tussen die jou meer wil laten betalen voor een tros bananen dan de lokal voor je.
Guesthouses. wanneer je meer opties in de straat hebt en je hebt nog puf om verder te zoeken dan vraag je altijd of discount mogelijk is. (in bangkok is het wel vrij zinloos) Als ze nee zeggen of het bedrag nog steeds te hoog dan zeg je heel bedenkelijk : "hmm, dat is een beetje te veel voor me" en dan loop je weg. Soms gaat de prijs nog naar beneden en soms ook niet.
Wanneer je verontwaardigd gaat roepen dat het echt veel en veel te veel is wat ze vragen gaan ze niet snel zakken met de prijs.
Afdingen doe je op kleding en souvenirs en je mag ook best zeggen dat je de prijs van een toertje te hoog vind of de prijs noemen die je ook werkelijk ergens anders gezien hebt.
Afdingen op eten en drinken op straat of in kleine restaurantjes doe je niet. op openbaar vervoer enzo ook niet.
Op de markt kan je een beetje opletten. soms zit er een slimme tussen die jou meer wil laten betalen voor een tros bananen dan de lokal voor je.
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Ik vindt afdingen beetje eng, ik doe soms wanneer ik in Nederland dan een boek wil kopen wat echt 5 euro duurder is, dan ga ik netjes vragen of er niet wat van af kan, maar dan nemen ze als excuus, we kunnen niet concurreren met online zaken, terwijl in andere zaak dus wel gewoon zelfde kost als online.
Maar hoe doe je dan precies afdingen, in Nederland doe ik het in feite niet, wanneer ik in Media Mark wat koop dan ga ik niet lopen afdingen, wel opvallend is dat ik het gedaan heb bij de sportschool, ze wouden mij lid maken, maar ik wou geen administratie kosten en inschrijfgeld betalen, en toen had ik plots een deal.
Afdingen in guesthouses die al goedkoop zijn vindt ik beetje grof, als ik van te voren gueshouses boek op hostelworld.com, waar je dus moet aan betalen, dan ga ik niet afdingen, wanneer het dus al zo goedkoop is.
Maar hoe doe je dan precies afdingen, in Nederland doe ik het in feite niet, wanneer ik in Media Mark wat koop dan ga ik niet lopen afdingen, wel opvallend is dat ik het gedaan heb bij de sportschool, ze wouden mij lid maken, maar ik wou geen administratie kosten en inschrijfgeld betalen, en toen had ik plots een deal.
Afdingen in guesthouses die al goedkoop zijn vindt ik beetje grof, als ik van te voren gueshouses boek op hostelworld.com, waar je dus moet aan betalen, dan ga ik niet afdingen, wanneer het dus al zo goedkoop is.
- bolletjeom
- Reisexpert
zoals ik al uitlegde. je doet het met een glimlach en je kijkt er vragend bij.
Je vraagt : no special discount for me?
of
"oh no, thats to much for me"
En dan hoor je vanzelf wel of er iets afgaat. als er niets vanaf gaat en het is je echt te duur dan zeg je no thank you en loop je gewoon weg. soms komt er dan toch een tegenbod en soms niet
Wat ik wel heel irritant vind is als zij zeggen: "name your price". Dan moet jij een begin prijs noemen om het onderhandelen te starten.
Onderhandelen is makkelijker als je de prijs weet van iets. Je kunt prima zeggen dat je kamer gister "same same"was en maar 300 baht ipv de 400 die zij vragen.
Je vraagt : no special discount for me?
of
"oh no, thats to much for me"
En dan hoor je vanzelf wel of er iets afgaat. als er niets vanaf gaat en het is je echt te duur dan zeg je no thank you en loop je gewoon weg. soms komt er dan toch een tegenbod en soms niet
Wat ik wel heel irritant vind is als zij zeggen: "name your price". Dan moet jij een begin prijs noemen om het onderhandelen te starten.
Onderhandelen is makkelijker als je de prijs weet van iets. Je kunt prima zeggen dat je kamer gister "same same"was en maar 300 baht ipv de 400 die zij vragen.
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Lijkt me wel moeilijk, wanneer je eerste keer er bent, ik denk dat ik een valuta omrekenen op mijn iphone zal zetten.
Je hebt verschillende soorten backpackers. Zij die er een sport van maken steeds overal de laagste prijs te verkrijgen. En zij die er niet om malen een euro meer te betalen voor een kamer in het besef dat die in dat land beter besteed is dan bij ons.
Volg je gevoel en je hart, en hou ook rekening met dat van een ander. En als je naderhand hoort dat je ergens iets hebt betaald wat je aan de helft van prijs had kunnen krijgen, beschouw dat dan als leergeld. Die naïeviteit verdwijnt wel als je wat meer bakpackervaring hebt. Maarre ... liep hier ook niet ergens een topic over oplichting? Veel plezier in Thailand
Volg je gevoel en je hart, en hou ook rekening met dat van een ander. En als je naderhand hoort dat je ergens iets hebt betaald wat je aan de helft van prijs had kunnen krijgen, beschouw dat dan als leergeld. Die naïeviteit verdwijnt wel als je wat meer bakpackervaring hebt. Maarre ... liep hier ook niet ergens een topic over oplichting? Veel plezier in Thailand

Zal ik mijn Thaise vriendin anders om raad vragen, maar als ik op voorhand al zie dat prijzen voor twin echt maar 6 euro zijn pr nacht, weet ik niet wat ik daar op af kan dingen, je betaald 10% alvast en rest moet je betalen wanneer je er bent, maar wanneer 6 euro is, is wel aantrekkelijk om er 5 van te laten maken eigenlijk.
Maar verdient een guesthouse aan die prijs nou zoveel? Denk ik niet eerlijk gezegd, een hostel ook niet, had trouwens goedkopere hostel al gevonden, heet the overstay.
Maar verdient een guesthouse aan die prijs nou zoveel? Denk ik niet eerlijk gezegd, een hostel ook niet, had trouwens goedkopere hostel al gevonden, heet the overstay.
Gewoon als vuistregel aanhouden dat er ongeveer 50 bath in een euro zitten (het is net wat minder, maar het tafeltje van 50 is makkelijk) en een beetje hoofdrekenen. Wanneer je je iPhone er bij pakt, ben je overduidelijk de rijke farang die net komt kijken en dat komt je positie niet ten goede.Seeker schreef:Lijkt me wel moeilijk, wanneer je eerste keer er bent, ik denk dat ik een valuta omrekenen op mijn iphone zal zetten.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Das wel makkelijk om 50 baht als hoofdsom te houden, das zo van 1 euro is 50 baht, das dan wel makkelijk, zien ze in Thailand niet iedere blanke als rijk iemand?
Natuurlijk zien de meeste Thai je als een rijk iemand. Een ticket van Europa naar Thailand kost meer dan een jaarsalaris voor de meeste van hen.
Uiteraard zijn er ook rijke Thai, maar die werken niet in guesthouses, als taxi-chauffeur, als gids, in en bediening, als verkoper... MEt de rijke Thai zul je niet in aanraking komen.
Uiteraard zijn er ook rijke Thai, maar die werken niet in guesthouses, als taxi-chauffeur, als gids, in en bediening, als verkoper... MEt de rijke Thai zul je niet in aanraking komen.
Nou er zijn ook niet rijke Thaise die zich toch een vakantie kunnen veroorloven, maar die groep zou je kunnen vergelijken van de zogenaamde arme studenten die toch veel kunnen veroorloven, de studenten die zich arm noemen, mogen eens nagaan hoeveel een nationale treinreis kost die hun elke dag maken voor niks dankzij zoon ov.Jenny schreef:Natuurlijk zien de meeste Thai je als een rijk iemand. Een ticket van Europa naar Thailand kost meer dan een jaarsalaris voor de meeste van hen.
Wat ik bedoel, ze sparen er misschien een jaar voor of 2, maar het lukt sommige Thaise wel, ik denk dat sparen hier de boodschap is, als ik niks gespaard had, kon ik ook niet naar Thailand, maar het is heel fout beeld van de westerling, enige wat zou kloppen, is dat wij Nederlanders niet mogen klagen.
Je ziet ja ook allemaal vluchtelingen uit arme landen naar Nederland komen, die mensen hebben geen geld voor ticket naar Europa, toch stromen ze bij de massa binnen.... dan denk je ook raar raar hoe komt dat ( Theo Maassen zij zo mooi: Hij had geen geld om met vliegtuig naar Somalie te gaan, maar daar word niet over geluld door de hoge heren in Den haag ( Wat hij ervoor zij ben ik vergeten ) ).
Ik heb het over mensen die zo'n 50 euro per maand verdienen. Waarvoor hele gezinnen onderhouden moeten worden, inclusief grootouders. Dacht je nu werkelijk dat die mensen geld hebben om naar Nederland te komen? Absoluut niet.
Neem eens een kijkje op de website van de IND. Om als buitenlander een visum te krijgen voor Nederland moet je OF worden uitgenodigd door een Nederlander, die minstens 120% van het minimum loon verdiend en een vast baan heeft, OF je moet minstens 45 euro per dag te besteden hebben en dat op het moment van aanvraag op je rekening hebben staan. (Kijk eens aan, het te besteden bedrag is gelijk aan een maandsalaris. Hard sparen en dan lukt dat? NEE DUS!) En dan nog is het moeilijk om een visum te krijgen, dit in verband met vestigingsgevaar.
Aziaten die hierheen komen hebben geld. Een aantal komt hieraan door hard te werken, een aantal komt hieraan doordat ze gesponsord worden door westerlingen - al dan niet in ruil voor sex en een relatie
De meeste vluchtelingen die naar Nederland/Europa komen, verkopen al hun bezittingen en meer om een nieuw leven op te bouwen. De enkeling die dat per vliegtuig doet, is veelal een economische vluchteling. De meeste mensen reizen echter met aftanse vervoermiddelen als achter in een vrachtauto, of met veel te veel mensen op een boot, welke elk moment kan zinken.
Neem eens een kijkje op de website van de IND. Om als buitenlander een visum te krijgen voor Nederland moet je OF worden uitgenodigd door een Nederlander, die minstens 120% van het minimum loon verdiend en een vast baan heeft, OF je moet minstens 45 euro per dag te besteden hebben en dat op het moment van aanvraag op je rekening hebben staan. (Kijk eens aan, het te besteden bedrag is gelijk aan een maandsalaris. Hard sparen en dan lukt dat? NEE DUS!) En dan nog is het moeilijk om een visum te krijgen, dit in verband met vestigingsgevaar.
Aziaten die hierheen komen hebben geld. Een aantal komt hieraan door hard te werken, een aantal komt hieraan doordat ze gesponsord worden door westerlingen - al dan niet in ruil voor sex en een relatie

De meeste vluchtelingen die naar Nederland/Europa komen, verkopen al hun bezittingen en meer om een nieuw leven op te bouwen. De enkeling die dat per vliegtuig doet, is veelal een economische vluchteling. De meeste mensen reizen echter met aftanse vervoermiddelen als achter in een vrachtauto, of met veel te veel mensen op een boot, welke elk moment kan zinken.
Laatst gewijzigd door Jenny op 07 jun 2009 23:20, 1 keer totaal gewijzigd.
dit is niet helemaal waar. de meeste vluchtelingen die nederland binnenkomen komen gewoon op schiphol aan. een hele grote groep vluchtelingen komt hier terecht via een tussenpersoon (lees mensenhandel) en dat gaat gewoon met t vliegtuig. Je zult versteld staan hoeveel geld mensen ( en dan heb ik het over bijv. somaliers die net zo weinig verdienen) bij elkaar kunnen krijgen en beloven om hier terecht te komen. je ziet vaak dat een hele familie of zelfs heel dorp investeert in 1 iemand, in de hooop dat die gouden bergen terug gaat sturen vanuit NL.Jenny schreef:Ik heb het over mensen die zo'n 50 euro per maand verdienen. Waarvoor hele gezinnen onderhouden moeten worden, inclusief grootouders. Dacht je nu werkelijk dat die mensen geld hebben om naar Nederland te komen? Absoluut niet.
amassakoul
We moeten een verschil blijven maken tussen touristen en vluchtelingen. Seeker zegt dat iedereen die naar Nederland wilt komen, dat kan doen als hij maar spaart. Ik zeg dat dat bull shit is.tom schreef:dit is niet helemaal waar. de meeste vluchtelingen die nederland binnenkomen komen gewoon op schiphol aan. een hele grote groep vluchtelingen komt hier terecht via een tussenpersoon (lees mensenhandel) en dat gaat gewoon met t vliegtuig.jenny schreef: De meeste vluchtelingen die naar Nederland/Europa komen, verkopen al hun bezittingen en meer om een nieuw leven op te bouwen. De enkeling die dat per vliegtuig doet, is veelal een economische vluchteling. De meeste mensen reizen echter met aftanse vervoermiddelen als achter in een vrachtauto, of met veel te veel mensen op een boot, welke elk moment kan zinken.
Somaliers inversteren misschien in de vlcuht van een persoon, een Thais dorp zal dat niet doen.
Laatst gewijzigd door Jenny op 08 jun 2009 12:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik moet heel erg hard lachen om deze opmerkingSeeker schreef:... ik zou de linkse elite dan uit hun droom gelopen hebben, ...

Volgens de Van Dale:
eli·te de; v(m) -s kleine groep van voorname mensen
Met andere woorden: de linkse elite is een kleine groep van rijkere mensen, welke bereid zijn hun welvaart te delen en het sociale stelsel in Nederland te ondersteunen.
Dom dom dom. Ik werk me dus uit de naad om werkloze nietsnutten die op de PVV stemmen te steunen zodat zij naar Thailand kunnen gaan???? Tja. Ik moet inderdaad eens wakker worden uit die droom en dat geld in eigen zak steken