Route Australie

Stel hier al je vragen over Australië. Van budget tot visums en van campers huren tot aan de beste stranden.
Mark25

Route australië

Bericht door Mark25 »

Hallo allemaal,

Wij willen graag voor een jaar naar australië, we gaan waarschijnlijk in de week van 16 november vertrekken.
Op welke plaats kunnen we het beste vliegen en welke route kunnen we het beste volgen zodat we het weer steeds mee hebben. Enige voorwaarde is dat we oudjaar in sydney willen vieren.

Groetjes,

Mark
Ralph
Reisexpert

Re: Route australië

Bericht door Ralph »

Wat hebben jullie zelf al gevonden / voor ideeen? Zelf ook wat effort erin stoppen is een pluspunt ;)
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

we willen jullie best helpen maar dan moet je wel eerst zelf even wat voorwerk doen.
Lees eens rond op deze site. eerder gestelde vragen in dit Forum. Onder "Alles Over" staat alle info over landen. Google even een kaartje zodat ze namen voor steden en gebieden ook bekend bij je zijn.
Als wij nu een hele lijst van namen gaan noemen zegt jullie dat ook niets.

En het helpt ook als jullie vertellen waar jullie intresse liggen en of jullie gaan werken

Sydney is de meest logische plek om op te vliegen en als je er met oud en nieuw wilt zijn moet je maanden en maanden van te voren een bed in een hostel reserveren
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Mark25

Bericht door Mark25 »

We hebben zelf al heel wat voorbereiding gedaan, weten wat we willen zien, maar twijfelen alleen nog aan ons startpunt en de reisrichting. We willen ook werken en onze interesse ligt vooral bij natuur, maar we willen de steden uiteraard ook zien.

Dus in andere woorden, ik zou graag willen weten wat een goed startpunt zou kunnen zijn voor ons in midden november, en welke richting kunnen we het beste volgen?

Is in cairns starten, zuidwaarts reizen naar sydney om daar eind december aan te komen een goed plan? Is dat voldoende tijd voor de oostkust? Kan ik cairns beter mijden in november? Kan ik misschien beter in brisbane starten?

Is het een beter idee om in adelaide te starten en dan oostwaarts te reizen richting sydney?

Is het te doen om van Perth richting sydney te reizen van midden november tot eind december?

Er zijn zoveel opties dat ik het lastig vind om de beste eruit te kiezen. We willen dit trouwens met een auto doen.

Ik hoop dat het nu wat duidelijker is wat ik bedoel.

Groetjes,

Mark
bolletjeom
Reisexpert

als je op je budget let ga je vrijwel zeker landen in Sydney. Al die andere plaatsen zijn meestal duurder om op te vliegen

perth-sydney lijkt me wat veel gevraagd. ik neem aan dat jullie ook nog een auto ter plaatse moeten kopen. Dat gezegd... misschien moet je eerst kijken waar je dat het beste doet. wil je veel keus, dus competitie dus lagere prijzen dan moet je in Sydney een auto kopen. In Perth of Adelaide zal de keuze veel beperkter zijn.

in Sydney zal je ook nog een probleem hebben van parkeren met O&N trouwens

waarom niet gewoon starten in sydney en dan een rondje maken??
Op je gemakje naar beneden zakken langs de kust en Snowy mountains naar Melbourne en Adelaide. (great Ocean Road) en dan omhoog naar Cooper Pedy.(outback) Dan dezelfde weg weer terug tot iets boven Adelaide en dan de route nemen die weinige nemen. Via Broken hill tot aan Gunnadah en dan via de Blue Mountains Sydney in.

Op dit stuk is ook niet heel veel werk te vinden dus het is een mooi stuk om doorheen te reizen. Verder is het zuiden alleen in de zomer lekker qua weer. dus zou ik de regio's in het noorden bewaren voor hun winter (onze zomer).

Gaan jullie ook kamperen??
Mark25

Bericht door Mark25 »

We willen inderdaad gaan kamperen.

de optie die jij geeft is inderdaad ook interessant, maar na december zal ik dan wel een stuk dezelfde weg weer moeten afleggen om richting perth te komen, of is er een leuke alternatieve route? is anderhalve maand genoeg tijd voor dit rondje? Ik vind de tijd die je nodig hebt voor bepaalde routes/afstanden zo lastig te schatten.

Ik heb nu al uit verschillende bronnen vernomen dat sydney een van de duurdere en minst betrouwbare plaatsen is om een auto te kopen, maar wat jij zegt klinkt natuurlijk wel logisch.

Qua tickets, zit er weinig prijsverschil tussen alle bestemmingen, ik heb voor elke plaats wel een betaalbaar ticket kunnen vinden.

We denken eraan om met oud en nieuw buiten sydney op een camping te gaan staan en dan eventueel met het openbaar vervoer de stad in te gaan.

Bedankt alvast voor de hulp tot nu toe!

Groetjes,

Mark
bolletjeom
Reisexpert

ook als je op een camping wilt gaan staan...RESERVEREN!!
australiers doen zelf niets liever dan kamperen dus wanneer die een vrije dag hebben zijn camping vaak vol

tja, ik wist niet dat je ook absoluut naar Perth wilde...
als je in December in Sydney wilt zijn EN Perth wilt zien EN Cairns EN iets doen in de maand ervoor...dan zal je toch bijna wel ergens een stukje dubbel doen

Qua afstand zou je kunnen starten in Adelaide en dan onderlangs heel rustig naar Sydney en dan naar perth via de broken hill route...maar een auto kopen in Adelaide....niet de beste locatie denk ik.

Je kunt van Perth naar Sydney in een krappe maand...maar of je dat ook moet willen..!?!?!
Willen jullie van Perth naar Darwin dus links langs de kust omhoog? als je dat niet wilt en ook geen zin hebt om 2 weken dezelfde route terug te rijden zit je bijna wel vast aan starten in Perth.
doe in iedergeval het zuiden van Ozz in hun zomer. Want die verschilt niet heel veel van onze zomer.
Wist je dat er in Sydney 2 keer meer regen valt dan in Londen???
Mark25

Bericht door Mark25 »

Via perth langs de kust naar darwin was inderdaad de bedoeling ja, tja ik denk inderdaad dat een stukje dubbel doen dan niet te vermijden valt. Ik ga dan maar zo snel mogelijk eens kijken om een camping te reserveren voor oudjaar in sydney.

In perth starten valt dan al af, ik wil namelijk niets haastig gaan doen.

Ik moet me dan toch eens wat meer gaan verdiepen in waar en hoe ik het beste een auto kan aanschaffen.

Ik had inderdaad geen idee dat er in sydney zoveel regen valt!

Groetjes,

Mark
Timmie

Route door Australie

Bericht door Timmie »

Hallo,

eind dit jaar ga ik met mijn vriendin 5 weken door Australie reizen. Wat is dan een aan te raden route?
We weten dat we keuzes moeten maken. Graag willen we wat meekrijgen van de Outback, de wilde dieren, en zeker ook de natuur. We hadden zelf in gedachten om op Cairns te vliegen, en van daaruit naar Sydney te trekken. Maar is die route niet wat 'eenduidig'? Aangezien dat de gehele route aan de kust is. En krijg je dan wel wat mee van de outback, en bv. de aboriginals?
ketting
Reisexpert

Re: Route door Australie

Bericht door ketting »

Hoe ben je van plan te reizen? Auto of OV? Langs de kust zul je niet of nauwelijks iets zien van de outback of Aboriginalcultuur. Misschien een binnenlands vluchtje naar Darwin en dan naar Kakadu NP en Litchfield NP of een binnenlands vluchtje naar Alice Springs en dan naar Uluru, Kata Tjuta en Kings Canyon? En dan Cairns - Sydney in vier weken doen. Het is krap aan maar het kan wel.
Erik
Site Admin

Re: Route door Australie

Bericht door Erik »

5 weken is behoorlijk kort, zeker wanneer je de hele oostkust wil doen en ook nog naar de outback. Wanneer je langs de oostkust trekt krijg je niet het "echte" outback idee. Aboriginals zitten vooral rondom Alice Springs en richting Darwin. Al zul je er ongetwijfeld één in Sydney vinden :)

Met dit korte schema heb je eigenlijk bijna al eigen vervoer nodig en heb je ook niet de tijd om alles te zien. Ik zou zeggen keuzes maken en die dingen goed bekijken. Heel Europa is ook niet in 5 weken te bekijken.
Aylaa

Route Australië

Bericht door Aylaa »

Hoi!

Ik ga in November naar Australië toe voor een jaar, ik wil daar gaan backpacken en werken.
Maar wat is nou de beste route voor die tijd van het jaar?
ik zat te denken Sydney- perth - geraldton - coral bay - Broome - Darwin - Alice spring - Uluru.
Zoiets en dan daarna de kust pakken richting Cairns langs Byron Bay enzo..

Is dit een goede route rond die tijd?
Ik denk dat ik een KM pas koop voor de greyhound bus, en misschien een keer het vliegtuig moet nemen ofzo van Broome naar Darwin..

Iemand advies? _O_

Alvast bedankt!

Groetjes Ayla
ketting
Reisexpert

Re: Route Australië

Bericht door ketting »

In november begint het daar zomer te worden. Dat betekent in het zuiden lekker warm en in het noorden heel warm en ook wel nat. Ik zou het een beetje zo plannen dat je in de zomer in het zuiden bent en in de winter in het noorden.
Carla
Vakantieganger
Contacteer:

Bericht door Carla »

Hi Aylaa,

Zelf ben ik nu in Australie en de zon schijnt, maar de wind is nog wat fris. Mijn route is ook om na Sydney verder te trekken naar Melbourne - Adelaide- Perth en dan omhoog.

Ketting heeft wel gelijk, als je midden in de zomer in Cairns bent dan zwem je in de regen en van de hitte, douchen heeft dan geen zin. Dat zeggen ze hier althans. Dus als je direct in November gaat is het nog te doen, maar vanaf december is het niet meer lekker.

Als je een grote horizontale streep door Australie trekt ongeveer vanaf het Great Barrier naar Ningaloo Park, zorg dat je in de zomermaanden onder die streep blijft en dat je daarna erboven komt.Vanaf onze lente is het goed om aan de top van Australie te zijn.

Succes! Gr. Carla
Aylaa

Bericht door Aylaa »

Oohhh zelf wilde ik eigenlijk half november tot begin januari langs de kust gaan trekken sydney-cairns ..
Maar dat is dus geen goed idee? :(
De kust trekt mij namelijk het meest haha
Plaats reactie