Beste telefoon voor backpackers
- bolletjeom
- Reisexpert
Re: BackPackTelefoon
een uitgebreide adressenlijst
zodat je ook een kaartje kan sturen. een verjaardags popup zou ook wel leuk zijn. kan je heel attent op tijd sms'en
zodat je ook een kaartje kan sturen. een verjaardags popup zou ook wel leuk zijn. kan je heel attent op tijd sms'en
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Op zich heb je hier gelijk in. Ik nam ook een oude Nokia mee, en liet mijn nieuwe Samsung thuisliggen. Hij moet gewoon goedkoop zijn, omdat iedere backpacker bang is voor jatterij. Daarom zeg ik: goedkoop, licht dingetje met SMS, bellen en wekker. De innovatie zou wat mij betreft alleen GPS/kompas moeten/kunnen zijn. Ja, eh: leuk hoor internet op je telefoon, maar in bv Ecuador kun je niet eens bellen met je NL abbo (NL providers zijn vergeten deals te maken met de Ecuadorianen). Wil ik het weer op m'n mobiel zien? Nee, ik duik wel een of ander goedkoop internetcafeetje in.....michaelz1981 schreef:Ik snap een meerwaarde niet van een backpackers telefoon tov de gewone gsm. Tegenwoordig heb je toch verschillende mogelijkheden en als je echt een basis gsm nodig heb dan koop je al een basis nokia voor 20 - 30 euro. Waarom apart geld uitgeven voor een backpackerstelefoon als de huidige aanbieders zoveel mogelijkheden bied. Kan me niet voorstellen dat de kosten van een echte backpackerstelefoon lager zouden zijn door de kleine productie aantallen.
Telefoonkosten laag houden kun je toch al door lokale simkaarten te gebruiken. Mensen uit NL kan je toch makkelijk smsen of bellen, door gebruik van speciale telefoonkaarten kun je relatief goedkoop naar buitenland bellen vanuit NL.
Smsen kun je ook via internet cafe doen bij gratis aanbieders, skype, of gewoon prepaid NL simkaart waarbij je online sms kan versturen naar NL. De thuisfront kan dan toch gewoon sms naar je lokale nr versturen vanuit NL. Er zijn zoveel mogelijkheden om goedkoop contact te onderhouden met de thuisfront, je hoeft alleen maar een beetje creatief te zijn.
Ps. Wel complimenten voor de vragenlijst!!! Volgens de eerste keer dat we een goeie studentenvraag langs zien komen op dit forum

Hoeveel mensen nemen tegenwoordig niet hun laptop mee op reis, ook die kan gestolen worden. Als je telefoon wat vele nieuwe al kunnen gebruik kunnen maken van wifi kun je je telefoon toch zo af en toe laten updaten met informatie die handig kan zijn. Het hoeft je dan dus niets (extra's ) te kosten.
Maar hij moet wel lang zonder opladen kunnen, op dit moment gaan die dingen nog niet zo goed samen volgens mij
Maar hij moet wel lang zonder opladen kunnen, op dit moment gaan die dingen nog niet zo goed samen volgens mij

-
- Reiziger
Wordt er trouwens veel gejat, wat zijn de ervaring hiermee? Welke landen zijn berucht? Of is dit weer een ander topic waard?
- bolletjeom
- Reisexpert
dat is een ander topic waard!
open maar, als je het wil weten
maar het is heel relatief, hangt van je eigen gedrag ook af.
open maar, als je het wil weten
maar het is heel relatief, hangt van je eigen gedrag ook af.
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Helemaal een met Erik B, dus ik quote hem gewoon ff:
Ik nam een oude Nokia mee. Hij moet gewoon goedkoop zijn, omdat iedere backpacker bang is voor jatterij. Daarom zeg ik: goedkoop, licht dingetje met SMS, bellen en wekker. De innovatie zou wat mij betreft alleen GPS/kompas moeten/kunnen zijn.
Of als je dan toch iets bijzonders wil mischien plek voor 2 simkaarten. Ik heb namelijk wel bijv in laos een sim kaart gekocht want daar kon ik dan voor enkele centen per minuut mee naar nederland bellen. Ik een paar euro armer, opa en oma blijer.
Ik nam een oude Nokia mee. Hij moet gewoon goedkoop zijn, omdat iedere backpacker bang is voor jatterij. Daarom zeg ik: goedkoop, licht dingetje met SMS, bellen en wekker. De innovatie zou wat mij betreft alleen GPS/kompas moeten/kunnen zijn.
Of als je dan toch iets bijzonders wil mischien plek voor 2 simkaarten. Ik heb namelijk wel bijv in laos een sim kaart gekocht want daar kon ik dan voor enkele centen per minuut mee naar nederland bellen. Ik een paar euro armer, opa en oma blijer.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
Telefoons met twee SIM kaarten bestaan toch al?
Zelf heb ik momenteel 2 telefoons, een Nederlandse die meestal thuis ligt, en een Engelse die ik gewoon mee neem naar mijn werk. De meeste mensen in NL hebben mijn Engelse nummer wel, en de rest mag SMSen naar mijn andere foon en krijgt 's avonds antwoord (of niet).
Zelf heb ik momenteel 2 telefoons, een Nederlandse die meestal thuis ligt, en een Engelse die ik gewoon mee neem naar mijn werk. De meeste mensen in NL hebben mijn Engelse nummer wel, en de rest mag SMSen naar mijn andere foon en krijgt 's avonds antwoord (of niet).
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
-
- Wereldreiziger
Als je een backpackerstelefoon wil maken moet je niet naar de functies kijken maar naar de kosten, als vodafone met een kaart zou komen waarmee je overal ter wereld voor WEINIG kunt bellen, sms-en etc en die linkt aan een redelijk normale telefoon met een normale camera, wekker en zaklamp en je kunt bellen en smss DAN breng je iets op de markt waar ALLE backpackers in geinteresseerd zijn! Vodafone is wereldwijd, maar als ik van Nederland naar Australie ga en dan naar Nieuw-Zeeland ga moet ik wel elke keer weer een nieuw pakket kopen. Het is niet de telefoon, als ik kan bellen en smss ben ik al blij hier, het zijn de kosten. Een wereldwijde simkaart, DAT zou ideaal zijn
Liever één backpack op je rug, dan twee op je zolder!
Oke. Ik heb nu de volgende keuzes gemaakt:
Hoofdmenu: SMS, Wekker, Bellen, Camera
Menu 2a: GPS, informatie(bijv over internetcafes), vertaler, valutaomzetter & contact thuis (foto's sturen, doorgeven wat je doet en waar je bent --> twitter)
Menu 2b: dagboek, uitgavenlijst, data, spelletjes
Wat vinden jullie verder van het maken van 360 graden panorama foto's?
Hoofdmenu: SMS, Wekker, Bellen, Camera
Menu 2a: GPS, informatie(bijv over internetcafes), vertaler, valutaomzetter & contact thuis (foto's sturen, doorgeven wat je doet en waar je bent --> twitter)
Menu 2b: dagboek, uitgavenlijst, data, spelletjes
Wat vinden jullie verder van het maken van 360 graden panorama foto's?
Laat ik dan eerste eens de vraag stellen wat voor camera je erin wilt stoppen. Beetje redelijk is natuurlijk een aanrader....als dat niet te duur wordt.
Het zal niet meer zijn dan 5 megapixel op het moment. Het is ook om bijv het thuisfront te laten zien waar je bent of om als achtergrond in je menu te gebruiken. ik ga ervan uit dat je de mooie foto's met je digitale camera neemt.
hierbij een voorbeeld van 360 view:
http://www.360vastgoed.nl/voorbeelden.html
groetjes
hierbij een voorbeeld van 360 view:
http://www.360vastgoed.nl/voorbeelden.html
groetjes
Die foto's doen het bij mij niet via die link. 360 graden klinkt wel goed, maar is dit niet juist iets dat je met je (betere) digitale camera zou willen doen?
Ja, 360 graden gaat hem niet worden, teveel geheugen voor nodig in de telefoon.
Hoe vinden jullie het om een specifieke groep vrienden/familie te hebben waarnaar je af en toe een foto stuurt naar het internet waar zij & jij dan op kunt reageren/discussiëren?
En wat vinden jullie van een inspreekdagboek?
groetjes
Hoe vinden jullie het om een specifieke groep vrienden/familie te hebben waarnaar je af en toe een foto stuurt naar het internet waar zij & jij dan op kunt reageren/discussiëren?
En wat vinden jullie van een inspreekdagboek?
groetjes
-
- Reiziger
Reizigers doen dit al door en blog bij te houden met foto's zodat mensen thuis dit een beetje kunnen volgen.
De meeste mp3 spelers kunnen tegenwoordig ook gewoon uren opnemen dus daarvoor heb je geen telefoon voor nodig. Maar neit veel mensen gebruiken dit functie tenzij je alles wilt inspreken zodat je later een goede dagboek verhaal wilt schrijven.
De meeste mp3 spelers kunnen tegenwoordig ook gewoon uren opnemen dus daarvoor heb je geen telefoon voor nodig. Maar neit veel mensen gebruiken dit functie tenzij je alles wilt inspreken zodat je later een goede dagboek verhaal wilt schrijven.
En zouden jullie 5 woorden kunnen noemen die jullie doet denken aan het backpacken?
(zee, vrijheid, back2basics, ruwe omgeving etc)
Eventueel zouden foto's of plaatjes ook veel kunnen zeggen!
alvast bedankt!
groetjes.
(zee, vrijheid, back2basics, ruwe omgeving etc)
Eventueel zouden foto's of plaatjes ook veel kunnen zeggen!

alvast bedankt!