Reis naar Oman met het hele gezin

Alles wat je wilt weten over het midden-oosten kun je hier vinden!
Plaats reactie
Jos
Reisexpert
Contacteer:

Reis naar Oman met het hele gezin

Bericht door Jos »

beste allemaal,

Het is al heel, heel lang geleden dat ik iets heb gepost. Sinds onze reis in 2008 en 2009 in Latijns Amerika hebben we veel in Europa gereisd, maar dat is overzichtelijk genoeg om jezelf te kunnen redden. Inmiddels hebben we ook drie kinderen (5, 7 en 11), dat maakt het allemaal wat pittiger, maar hebben we besloten om rond de herfstvakantie 2,5 weken met z'n allen naar Oman te gaan. We vliegen op Muscat en het plan is om 2 weken in Oman te blijven en we vliegen weer naar Amsterdam vanaf Dubai, dus de laatste halve week willen we in de Verenigde Arabische Emiraten besteden.

Het plan is om in Oman een auto huren en verder zo veel mogelijk te kamperen. Het schijnt goed mogelijk te zijn daar. We houden zelf niet echt van grote steden, dus met name Dubai zal een zeer grote uitzondering worden op onze regel om grote steden te vermijden. Ik zal het verhaal van Bolletjeom (Tips Oman) nog een goed lezen, maar we zijn inmiddels een decennium verder na die post. Dus mijn vraag aan jullie is, wat zouden jullie adviseren om zeker te bezoeken met drie kinderen? Wat zouden jullie adviseren om uit de weg te blijven? En hebben jullie nog algemene (reis)tips?

Ik hoor graag van jullie!

Groeten Jos
Erik
Site Admin

Re: Reis naar Oman met het hele gezin

Bericht door Erik »

Leuk je weer op het forum terug te zien! Wat was je plan om van de Emiraten naar Oman te reizen? Je mag volgens mij meestal niet zomaar met een huurauto de grens over.

Helaas weet ik zo niemand die recentelijk nog naar Oman is geweest, maar ga even kijken of ik iemand kan vinden die hier eventueel kan reageren.

Mag ik ook zo vrij zijn om te vragen wat je schat kwijt te zijn voor je reis met z'n vijven? Ik heb er mij ook wel eens in verdiept maar omdat je vast zit aan vakantieperiodes én met meer mensen reist loopt het snel in de papieren. En wat is de verwachte temperatuur daar in de herfst?
Jos
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Jos »

Hoi Erik,

het is ook fijn om weer terug te zijn, fijn om eens met een reis(je) bezig te zijn buiten onze vaste bestemmingen.

Wat betreft de vakantiedagen, we gaan met de kinderen en die zijn leerplichtig, maar in overleg met school kunnen we ze rond de herfstvakantie lang genoeg meekrijgen om het leuk te maken. Dus we gaan 19 dagen weg, waaronder de complete herfstvakantie en nog een extra weekend, dus dan missen we niet te veel schooldagen.

Qua budget, het kost wat het kost :-) de vliegtickets voor ons vijven waren al 2500 euro, dan nog een auto huren, dat zal nog eens 1500 euro zijn en dan alleen voor de tijd in Oman. De overnachtingen, gaan we kamperen dan valt het mee, maar we zien ook veel airbnb's die echt goed te betalen zijn en daarnaast ook veel dingen in de Lonely Planet die goed te betalen zijn. Dus om eerlijk te zijn willen we wat luxer gaan reizen en niet zo veel tijd verliezen aan het opzetten van tenten en gebroken nachten want met kinderen in een tent is het niet altijd feest. Dus dat zal nog wel weer een 1500 euro kosten. Eten en entree voor dingen zou ik echt niet weten, maar dat kun je (vooral in Dubai) natuurlijk zo gek maken als je zelf wil. Ik denk dat we ons daar redelijk gaan inhouden. Maar zo'n 7500 euro gaan we wel kwijt zijn, en mogelijk ook nog wel wat meer...

het is niet meer reizen op een shoestring. Onze hele reis naar Latijns Amerika in 2008 en 2009 heeft 13.500 euro gekost en dat is voor 15 maanden reizen, voor twee personen. Inclusief tickets, zorgverzekering en andere zaken. Langzaam reizen is zoveel beter voor je budget, nu hebben we gewoon te kort tijd om rustig bussen te gaan nemen en met drie kinderen is het ook wel prettig om te weten dat er ergens een bed voor je klaar staat, waar we eerder alles op de bonnefooi deden en rustig drie hostels bezochten om de beste prijs te krijgen.

oh, en het gaat warm zijn, 35 a 40 graden, al wordt het in november wat minder... dus onze winter slaapzak hoeft niet mee (tenzij we gaan kamperen in de woestijn, dat zal 's nachts wel weer koud worden)

We gaan trouwens met de bus van Muscat naar Dubai, dat kost dan met 25 euro per persoon weer bijna niks, voor zo'n lange reis. Dus we nemen een huurauto alleen voor Oman, in Dubai/de Emiraten moeten we gaan kijken wat we willen bezoeken en hoe we dat willen doen.
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Eigenlijk valt me de prijs nog heel erg mee. Want afhankelijk hoe dat je een normale zomervakantie invult in het hoogseizoen met kinderen dan ben je ook heel veel geld kwijt. Maar dit is dan sowieso een heel andere beleving en zou ik dat ook wat waard vinden. Je kan het ook niet meer vergelijken met reizen met z'n tweeën en bepaalde risico's die je anders wel zou nemen met kinderen liever niet wilt.

Ik heb tot nu toe nog niemand gevonden, maar hopelijk lezen er mensen mee ;). Ondertussen zoek ik verder.
Plaats reactie