We gaan Nieuw-Zeeland, wat nemen we mee?

Stel hier al je vragen over Nieuw-Zeeland. Van het Noordereiland tot het Zuidereiland en van vulkanen tot grotten.
Plaats reactie
stormvogel

We gaan Nieuw-Zeeland, wat nemen we mee?

Bericht door stormvogel »

Ik ga naar Nieuw Zeeland terwijl is de stage niet door zou gaan gaat het plotseling sinds kerst toch door... Nu heb ik inmiddels al de visum aanvraag ingedient voor een General Work visa en krijg hem dus ook volgende week. Nu moet ik 7 februari beginnen met de stage in Christchruch, als je wel begrijpt heb ik niet echt veel tijd om alles voor te bereiden.

Hebben jullie tips wat ik het beste mee kan nemen? Een doorlopende reisverzekering is al geregeld. Ik zit nu alleen met een credit card. Ik denk niet dat ik die voor de 15e krijg, ik heb wel een wereldpas van de ABN Amro Met Maestro logo kan je daar wat mee in Christchurch?
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Hey "stromvogel" erg goed nieuws om te horen dat je stage door gaat! In Nieuw Zeeland is veel meer te beleven dan in Nederland, zeker als je het nog nooit eerder gezien hebt!

Misschien is het mogelijk om toch een credit card aan te vragen, je ouders te machtigen op je rekening e.d. (of iemand anders) en deze later per post op sturen zodat je vanaf dan aan de slag kunt. Maar volgens mij duurt het geen maand om aan een credit card te komen. Anders kun je altijd nog wat cash geld bestellen of traveller cheques

Met een Meastro logo kun je ook in Nieuw Zeeland mee pinnen. Let wel even op de kosten die banken in rekening brengen bij het pinnen. Rudi (bolletjeom) heeft dit pas helemaal uitgezocht

Wat je verder mee moet nemen? Nou ik weet niet specifiek voor stage maar ik zou eens door het backpacklijstje heen lopen

Meer heb je zeker niet nodig, eerder minder!
stormvogel

Bericht door stormvogel »

Ja, erg fijn dat de stage toch doorgaat het regelen van de visum naar Australie liep uit tot een doodspoor. Omdat mijn stageplek uiteindelijk niet aan de eisen van de immigratiedienst kon voldoen (geen Australische medewerkers). Erg jammer, maar een vriend van mijn stagebegeleider hoorde het en bood spontaan een stageplek bij hem aan. Erg leuk allemaal :]

Ik heb inmiddels al wel aanvragen voor een ABN Amro en American Express creditcard op de post gedaan. Misschien kunnen mijn ouders de creditcards per post opsturen (duurt ook ong. 10-12 dagen :+) Zolang ik maar kan pinnen met mijn Wereldpas in die periode dat ik nog geen rekening heb lopen in NZ. Het lijkt mij makkelijk om het geld 'biweekly' om een Nieuw Zeelandse rekening te laten storten. Overigens de transactiekosten bij de ABN Amro valt nog mee, ik zal het voor de zekerheid nog navragen bij mijn contactpersoon.

Bedankt voor de link wat er allemaal mee moet. Gaan er mooi op de bonnevoi (qua huisvesting) naartoe!
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

wat leuk dat je stage doorgaat!!. Mazzel man!

Waarom een rekening openen in NZ? gewoon uit nieuwsgierigheid.

Als je een Young Profesional rekening van de ABN AMRO kunt krijgen dan pin je gratis in het buitenland! Reken zelf maar even uit hoeveel geld je weggooit als je om de dag pint en daarvoor 2.50 moet betalen!
Ook bij de RABO en Postbank zijn pakketen waarbij je gratis kan pinnen. Wij hadden binnen een week alles in huis toen we overstapte naar de RABO. Mocht je van rekening veranderen binnen de ABNAMRO dan hoef je verder geen nieuwe pasjes ofzo! Ik zou er zeker even naar vragen

Volgens mij moet je zelf tekenen voor het afhalen van een creditkaart. Als dit niet lukt dan moet je voor je vertrek met iemand naar de bank, samen je handtekening zetten en die persoon is dan gemachtigd. Ik zou dit sowieso doen want die persoon kan dan ook veel sneller iets voor je regelen als je bijvoorbeeld je pasje kwijt bent.

andere vraag, waarom een creditcard? behalve als je ruim in je geld wilt zitten dat je ( nog even) niet hebt. Maar ander heb je hem niet nodig.

Qua inpakken is het niet zo moeilijk naar N-Z omdat het lijkt op nederland que weer en geen enge beestjes enzo.
Vergis je niet in de temperaturen daar! Neem kleding mee die je in laagjes aankan en die dan ook nog een beetje leuk bij elkaar staan.
Over huisvesting zou ik me ook niet zo'n zorgen maken. Er zijn wel meer mensen die in zo'n grote stad voor tijdelijk woonruimte zoeken dus er is aanbod.

Ik zou wel even van te voren een hostel boeken voor de eerste nacht!! Wij hadden vorig jaar Febr heeel veel moeite om een plekje te vinden!

gr rudi
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

bolletjeom schreef: andere vraag, waarom een creditcard? behalve als je ruim in je geld wilt zitten dat je ( nog even) niet hebt. Maar ander heb je hem niet nodig.
Hier ben ik het niet mee eens :) Het is een middel waarmee je overal kunt betalen, wat over al geaccepteerd wordt en wat voor als je gaat reizen vaak als goedkoop(als men er geen misbruik van maakt) onderpand kan dienen.

Je moet gewoon wel wat meer opletten wat je uitgeeft omdat het niet direct van je rekening wordt afgeschreven. Dat beetje disipline moet je naar mijni dee wel op kunnen brengen.
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

Dit is niet om een ellenlange discussie te starten of een welles/nietes spelletje maar ik snap het echt niet!

WAT is de toegevoegde waarde van een creditkaart???
Echt! ik snap het niet!
wij hebben hem niet gebruikt. en niet gemist in N-Z.
Wat kan je met zo'n ding wat je niet gewoon ook kan met een pinpas, internet bankieren en geld op je rekening?

Iedereen zei dat we er 1 mee moesten nemen op wereldreis. En we hebben hem 3 keer gebruikt. in cambodia en mozambique omdat je daar niet kan pinnen ( dat wisten we en daarom hadden we er dus een aangeschaft) en 1 keer een vlucht mee betaalt. Maar de andere vluchten hebben we gewoon betaald met internet bankieren net als huur auto's. Ik begrijp dus niet zo goed wat je in landen als N-Z met een creditkaart moet.
Behalve hem gebruiken als veredelde pinpas....maar waarom dan niet gewoon je pinpas gebruiken?
Ik ben benieuwd of iemand het me kan uitleggen.

moet ik ook zeggen dat ik door verhalen van fraude met creditkaarten ook een beetje huiverig ben geworden om ze te gebruiken.
Ik ken 2 stelletjes die op hun wereldreis bestolen zijn via hun creditkaart en dat ging om grote bedragen!! En dit zijn geen mensen die ik viavia ken maar echt goed! dus die verhalen zijn echt waar.
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Plaats reactie