Door Swaziland

Al je vragen en antwoorden over Zuid-Afrika
Plaats reactie
Denniscm

Door Swaziland

Bericht door Denniscm »

Dag iedereen,

Wij gaan deze winter naar Zuid-Afrika en ben de route aan het plannen.
Ik wil graag in 1 dag van St lucia naar crocodile bridge rijden. Google geeft een lange route rond Swaziland maar ik vroeg me af of de route door Swaziland niet sneller is. Heeft iemand hier meer info over? Alvast bedankt voor de hulp.

Vriendelijke groeten,

Dennis
Elrosso
Reisexpert

Re: Door Swaziland

Bericht door Elrosso »

Door Swaziland zal niet veel sneller zijn. Je moet dan 2 maal over de grens wat best wat tijd kan kosten. 1 keer heeft mij het 15 minuten gekost en de andere 3 overgangen ieder meer dan een uur.

Ik heb dit nu 2 keer gedaan, maar adviseer je om NIET in 1 keer van St. Lucia naar Krugerpark te rijden, ook niet om Swaziland heen. Dit is echt veel te lang. Wij hebben 1 keer gehad dat het heel erg mistig was in Swaziland. Je rijd dan niet harder dan 50 km per uur. En bij ons duurde dat meerdere uren en is erg vermoeiend.

Nogmaals, NIET DOEN! Ga door Swaziland en bezoek 1 van de 3 parken.
Gek van reizen en eigenwijs om het onbekende te ontdekken. Wanneer de auto er niet kan komen, zal ik het lopend af moeten maken.
Denniscm

Bericht door Denniscm »

Bedankt voor de tip! Google gaf “maar” 5u rijden vandaar de overweging om het in een keer te doen. Ik vond het al ambitieus klinken dus vandaar mijn vraag hier!
AnnemiekeinZA
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door AnnemiekeinZA »

Nee is niet te doen in 5 uur. Het zijn allemaal binnenwegen in Swaziland. En het is daar ook super mooi natuur, je jan daar heerlijk wandelen als je dat graag doet. Ook kan je met Rands betalen. Wij hebben nooit bij de grens lang hoeven te wachten. en wij vonden dit ook zeker ook leuk. Voor Swaziland betaal je ook wegenbelasting. is een klein bedrag. Buitenom kan je ook rijden, is een 2baans (snel) weg. maar snel is die niet. Veel grote mijnbouw vracht auto’s rijden daar. Dusvoor beide routes zeker een overnachting inplannen.

googlemaps rij tijden kloppen nooit. je moet zeker 30/60 minuten erbij rekenen. altijd. en soms meer. En houd je aan de snelheid. ,laser controle. kennen ze ook daar. En mocht je op de bon eirde geslingerd. nooit contant betalen. is wettelijk niet toegestaan veel plezier daar.
Groet uit Zuid Afrika, Annemieke

https://reizenzuidafrica.eu
Plaats reactie