2 weekjes Vietnam

Stel hier al je vragen over het Zuid-oostelijke gedeelte van Azië.
Plaats reactie
wendysuuz

2 weekjes Vietnam

Bericht door wendysuuz »

Hoi,

Ik heb 2 weken de tijd om door vietnam te reizen. Het is kort, maar toch zou ik het liefst van Hanoi naar Ho Chi Minh reizen. Wat is de beste route en hoeveel dagen heb ik ergens voor nodig. Waarschijnlijk ga ik met het vliegtuig van Hanoi naar Danang om zo tijd te besparen. Hebben jullie tips voor de reisroute? Hoeveel dagen moet ik ergens voor uittrekken. Bij Hanoi wil ik naar HalongBay en Nimh Binh, dan terug naar Hanoi voor vlucht naar Danang. Daar wil ik verblijven bij Hoi An. En vanuit Hoi An naar Ho Chi Minh. Graag wil ik zoveel mogelijk zien, maar aan het einde van de toch nog wel even relaxen.
Hoop dat jullie me verder kunnen helpen. Thanx alvast!
fofo
Vakantieganger

Re: 2 weekjes Vietnam

Bericht door fofo »

Hi Wendy,

2 weken is niet heel lang maar als je alleen de hoogtepunten wilt zien, is het wel te doen. Je zou bijvoorbeeld deze route kunnen nemen.
Hanoi 2d
Halong Bay 2d
Ninh Binh 2d
Hoi An 3d
Saigon 1d
Vind het wel zonde van je reistijd als je van Hoi An naar Saigon moet voor je vlucht. Het noorden is naar mijn mening mooier dan het zuiden.
Je zou ook een retourvlucht Hanoi kunnen nemen en ipv Saigon zou je ook een paar dagen naar Sapa gaan wat voor mij één van de hoogtepunten van mijn reis was.
Zelf vond ik Hanoi, Ninh Binh en Hoi An hele leuke plaatsen. Vooral Hoi An is fijn om te relaxen.
Wil je toch per se het hele land doorreizen, dan zou je ook kunnen overwegen om van Saigon naar Hanoi te reizen. Kan je in het begin wat sneller reizen en vanaf het midden en noorden wat langzamer. En zo kan je ook beter inschatten hoeveel dagen je over hebt.
Om tijd te besparen zou je ook de nachtbus of nachttrein kunnen nemen.
Mocht je nog vragen hebben hoor ik het graag.

Groetjes Foek
KR1275
Reiziger

Bericht door KR1275 »

Ook leuk is:

Paar dagen Hanoi, inderdaad erg leuke, charmante stad. Van daaruit dagtrip Ha Long Bay.
's Avonds relaxen in Old Quarter, overdag rondje om het meer wandelen.

Dan vliegen naar Hué. Bezoek aan keizerlijk paleis

Volgende dag met de trein langs de kust naar Danang (prachtige treinreis).

Vanuit Danang kun je naar Hoi An. Hoi An is knus, maar klein. Genoeg om 1 dag en avond te doen.
Danang is mooier dan men denkt. 't Is sowieso de schoonste stad van Vietnam, en vrij van bedelaars, zwervers en aanbieders van motorbikes en 'youknowwhat'. In de bergen is nog een leuk Frans pretpart Bana Hills. Leuk als je kinderen hebt. Voor volwassenen is de kabelbaan er naartoe leuk. Danang heeft ook een erg mooi strand, met hotel daar tegenover. Je wilt vast niet elke dag reizen...

Vanuit Danang ben ik naar HCMC gevlogen. HCMC is iets groter dan Hanoi, maar voelt wel 5 keer zo groot. De stad is erg leuk, maar momenteel ligt het centrum open voor aanleg van een metro-lijn. Dat is jammer. De parallelweg aan Le Loi is vol met leuke bars en restaurants in de open lucht. Begin niet over Hanoi in HCMC, want dan wil de humeur nog wel eens omslaan. Hanoi is niet zo populair in Saigon... Het park in het centrum is ook erg leuk. Ga daar zitten en er komen kinderen naar je toe om Engels te oefenen (gestuurd door hun leraar die in het part toezicht houdt).

Ook erg mooi vind ik Dalat. Vrienden van mij komen daar uit de buurt vandaan, en de countryside rondom Dalat is ook erg mooi. Vlakbij is nog een leuke pretparkje.

Voor de rest: kom onder de mensen. Vietnamezen zijn erg aardig en hebben vaak geen bijbedoelingen. Ik kom er graag.
MarkVaughanShaw

Bericht door MarkVaughanShaw »

Wendy,

Ik heb een paar jaar geleden twee weken in Vietnam doorgebracht - het zou beter kunnen zijn met nog een week maar ik vond de twee weken wel lang genoeg om tussen Hanoi en HCMC te reizen - met ook een beetje tijd voor ontspanning!

Ik heb het volgende gedaan:

- 2 dagen Hanoi - oude stad, tempels - hoogtepunten: tempel ven de literatuur; Bun Bo Nam Bo - lekker eten!; kunstmuseum
- 2 dagen / een nacht - Halong Bay - langer hoeft niet! Eerlijk gezegt was ik met HB een beetje teleurgesteld - overal druk - vuil water - maar ondanks dit was het nog de moeite, vooral bij zonsondergang.
- nachttrein naar Hue - makkelijk en goedkoep - het treinticket wordt voor mij van de hotel gereserveerd
- 3 dagen Hue - interessante, sfeervolle stad - citadel; 2 dagen rondreisen met de brommer - graftomben, strande, tempels. Mijn lievelingsrestaurant voor de hele reis was in Hue - Hanh restaurant - lekker 'taster menu' en ook goedkoep!
- met privaat auto naar Hoi An ($55) - ik heb onderweg de Cham museum in Danang bezocht - klein maar interessant - en ook 'Marble Mountain' - een schitterende verassing waar tempels van de berg worden uitgehouwen.
- voor mij was Hoi An een echte touristanval - ik heb dus een dag an het flesduiken doorgebracht in de 'Cham islands'. Ik heb daarna een nacht an het eiland van Hon Lau doorgebracht - de andere touristen zijn tegen 15u afgevaren en ik ben alleen op de strand gebleven! De volgende dag heb ik rond de eiland rustig gewandelt en vele mooie, rustige strande gevonden. Ik werd van de boot tegen 15u afgehaald. Op mijn laatste dag in Hoi An heb ik de ruines van My Son bezocht. Ondanks een brommerongeval was het nog de moeite.
- tweede nachttrein naar HCMC - ik ben tegen 16u in HCMC aangekomen. Twee dagen hier: 'War remnants Museum' (deprimerend); 'Grand Palace' (retro); Jade Emperor Pagoda - mijn liefelingstempel van de reis - veel wierook - heel sfeervol!

Naar deze twee weken in Vietnam ben ik verder naar Phnom Penh gereisd - maar dat is een heel ander verhaal!

Ik wens je een veilige reis!

Mark
Plaats reactie