Peru Bolivia welke kleding meenemen?

Stel hier al je vragen over Zuid- of Midden Amerika. Van koukleumen in Patagonie tot zwemmen in het tropische Belize. En van de stranden bezoeken in Brazilië tot vulkanen spotten in de Costa Rica.
Plaats reactie
Susanmoos123

Peru Bolivia welke kleding meenemen?

Bericht door Susanmoos123 »

Hoeveel en wat voor kledingstukken moet ik meenemen voor 5 weken backpacken bolivia en peru in januari februari? Ik denk namelijk vooral aan warme kleding ik wil het niet koud hebben maar het is daar dan zomer en regen seizoen. Dus ik vind het lastig en neem waarschijnlijk veelste veel mee.
kohraya
Reisexpert

Re: Peru Bolivia kledingcrisis

Bericht door kohraya »

Twee broeken, sweather, fleece, jas, +- 4 T-shirts en ondergoed. Wat vuil is, was je gewoon.
In zulke landen val je trouwens niet op als je een week met een vuile broek rond loopt.
Ter plekke kan je een leuke muts kopen ;)
Susanmoos123

Bericht door Susanmoos123 »

Nee we gaan niet via een organisatie op reis we hebben wel een route uitgestippeld . Maar wel al veel gelezen over de landen op internet, waardoor ik iets goed wist wat je nu eigenlijk allemaal mee moest nemen. maar het bovenstaande helpt al beetje. Als ik op reis gaat neem ik meestal oude kleding mee die ik gebruik en daar weg geef of laat liggen. Maar wil nu wel wat confor hebben en niet te veel mee nemen maar ook niet te weinig
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Ik zou gaan voor laagjes, zodat je steeds wat meer kunt aantrekken als het koud is. Hierdoor heb je niet zo veel verschillende kleding nodig, maar kun je toch voor iedere temperatuur de juiste kleding aan. Over het algemeen wordt afgeraden om felle dure outdoor kleding te dragen omdat deze erg opvallen.

Misschien heeft @RiksjaTravel ook nog wat tips.
RiksjaTravel

Re: Peru Bolivia welke kleding meenemen?

Bericht door RiksjaTravel »

Hi Susan,

Omdat temperaturen wisselen raden we je inderdaad aan om vooral laagjeskleding te dragen. Zoals Erik ook zegt. Overigens kun je in Peru en Bolivia ook nog wel redelijke goede (soms nepmerken) kleding kopen.

Het is dus een kwestie van je backpack goed inpakken en gelukkig hebben we daarvoor ook goede tips! :-D
Lees ze hier: https://www.peruonline.nl/tips-efficien ... en-bagage/ .

Veel plezier in Peru en Bolivia, het zijn geweldige landen - dus we weten zeker dat je een mooie reis tegemoet gaat!

Groetjes, Riksja Travel
RiksjaTravel zal in samenwerking met Around the Globe vragen van bezoekers beantwoorden.
Plaats reactie