Vier maanden surfen en eilandhoppen Bali, Lombok, Gili, Flores

Stel hier je vragen over Indonesië.
Plaats reactie
Moonvank1

Vier maanden surfen en eilandhoppen Bali, Lombok, Gili, Flores

Bericht door Moonvank1 »

Hi iedereen,

Ik weet dat er veel vragen zijn geweest omtrent het Indonesie visum, maar vaak zijn berichten oud, dus ik hoop dat iemand bij advies kan geven vanwege het feit diegene afgelopen jaar of vorig jaar nog in Indonesie is geweest.

Ik heb vier maanden Indonesie geboekt (17 aug-10 dec), met het idee te gaan surfen en vooral niet te veel te plannen en met 'de wind mee' naar het oosten te gaan. Het is me echter totaal ontschoten dat ik het natuurlijk niet met een toeristenvisum ga redden.Sterker nog ik zit nu te denken om twee of drie maanden (omboeken dus) te gaan omdat ik bang ben geen goed verhaal te hebben in Den Haag wanneer ik een twee maanden visum aanvraag terwijl mijn terugvlucht vier maanden na aankomst is.

Kan iemand mij wijze raad geven? Het liefst ga ik natuurlijk vier maanden!
Moonvank1

Re: Vier maanden surfen en eilandhoppen Bali, Lombok, Gili, Flores

Bericht door Moonvank1 »

Ik lees nu dit:

Sosbud (60 dagen en meer)

Wil je langer dan 60 dagen in Indonesië blijven dan heb je een sociaal cultureel visum nodig (Sosial Budaya, ofwel Sosbud). Dit visum is aan te vragen in den Haag.

Wat heb je nodig voor een sociaal cultureel visum?

een vliegticket Indonesië in
een vliegticket Indonesië uit (dit hoeven geen tickets van of naar Nederland te zijn)
een ingevuld formulier met je persoonlijke gegevens
een uitnodigingsbrief van je sponsor
een kopie van de KTP (het identiteitsbewijs) van je sponsor

Krijg ik dit visum in Den Haag als ik aan bovenstaande eisen voldoe, waarbij het vliegticket Indonesie uit zowel een Visumrun is naa twee maanden, als ook een vliegticket DPS-AMS? Of zeg je zoiets niet op de amassade?
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Als je een SOSBUD aanvraagt dan is het prima om een retourticket van 4 maanden te hebben. Een SOSBUD is maximaal 6 maanden geldig.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
JoKi
Vakantieganger

Bericht door JoKi »

Hoi Moonvank,

Wij zitten op dit moment in Indonesië, ook voor 4 maanden.
Ik zal je vertellen hoe wij het hebben gedaan, of dit een optie is voor jouw laat ik terzijde. Misschien heb je er wel wat aan.

Wij zijn op Bali gevlogen en hebben een visa on arrival GEKOCHT; Dit houd in dat je voor 30 dagen het land in mag maar je kan dit visum wel 1x laten verlengen op de ambassade (wij hebben dit in Mataram, Lombok gedaan). Het gratis visa on arrival is ook voor 30 dagen maar is NIET verlengbaar.
Visum koste ons $35p/p en de verlenging kost $25p/p. (USD)

Hierna zijn we naar Singapore gevlogen om daar een nieuw Indonesisch visum te regelen en meteen een visum voor 60 dagen.
Dit neemt 2 werkdagen in beslag. Dus als je 5 dagen in Singapore kan vertoeven heb je een 60 dagen visum EN Singapore gezien.
Dit koste ons 75SGD of 55USD. Per persoon en voor meteen 60 dagen. En we hadden geen sponsor nodig.

Bij aankoop van ons VOA op de luchthaven hebben wij geen retour ticket moeten laten zien, echter wel bij de verlenging en de aanvraag in Singapore.
Je zou bij de eerste verlenging je ticket naar Singapore kunnen laten zien en in Singapore zou je je ticket richting thuis kunnen laten zien.

Hoop dat je hier wat mee bent.

Groeten JoKi

Ps: wij zijn Belgen, maar ik denk dat de procedures voor Belgen en Nederlanders niet of niet veel verschillen.
Plaats reactie