vraagje over foto blog bijhouden tijdens het backpacken.

Weten hoe je geweldige foto's maakt tijdens je reis? Of wil je jouw fotografie kennis delen met andere reizigers gebruik dan dit forum.
Plaats reactie
ruben1996
Vakantieganger

vraagje over foto blog bijhouden tijdens het backpacken.

Bericht door ruben1996 »

Ik ga over een paar maanden backpacken in zuid-oost Azie voor zes maanden. Ik neem me foto camera mee met 64 gb aan sd kaartjes en usb sticks met dezelfde grote. Nou leek het me leuk om voor het thuis front een foto blog bij te houden alleen heb ik geen zin om een hele laptop mee te sjouwen. Mijn vraag is dus hebben jullie ervaring met het bijhouden van een foto blog zonder een laptop ? Dus bijvoorbeeld in internet cafés of op een kleine tablet.

Alvast bedankt voor de moeite ^O^
Mvg,Ruben
Erik
Site Admin

Re: vraagje over foto blog bijhouden tijdens het backpacken.

Bericht door Erik »

Internet café's worden schaarser omdat er bijna overal Wi-Fi aanwezig is. Een eigen apparaat meenemen (of dit nu een tablet of laptop is maakt niet uit) maakt het handig. Je kunt kijken of een mini-laptop wat voor je is (notebook). Deze kunnen vaak net wat meer en je hebt meteen een toetsenbord bij de hand. Lange verhalen typen op een tablet schijnt niet fijn te zijn.

Verder zou ik ook een ipad afraden omdat die minder gemakkelijk te verbinden is met andere apparaten zoals een camera (op basis van een stekkertje).
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Als je camera WiFi heeft zou ik juist wél voor de iPad gaan.

Ik heb zelf een notebook, maar daar kun je heel slecht foto's mij uitzoeken en bewerken. De rekencapaciteit is veel te laag.

Als ik mijn foto's van camera (canon70D) naar iPad stuur via de ingebouwde wifi dan treedt er al compressie op. Met bv. snapseed kun je eenvoudig bewerken en dan uploaden. De originele foto's zijn veel te groot om online te plaatsen. Internet ter plekke is vaak te langzaam om te uploaden en vaak heb je niet zoveel online opslagruimte.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Een iPad heeft helaas geen aansluiting voor bijvoorbeeld een USB stick of om rechtstreeks je camera aan te sluiten om foto's te backuppen. Tegenwoordig zijn USB-sticks ook voor grote formaten erg betaalbaar dus met bijna ieder ander apparaat dan een iPad kun je dan in ieder geval een backup maken van de originele bestanden, omdat deze wél een USB aansluiting hebben. Dit in het geval dat je camera gestolen wordt of dat je kaartje in het zeldzame geval sneuvelt. Dan heb je in ieder geval nog een kopie van je originele bestanden.

Er zijn best wel wat apps voor zowel ios als android beschikbaar waarmee je de foto's kunt verkleinen voordat je ze bewerkt. Ik vraag mij verder af hoeveel mensen echt de moeite nemen om een foto te bewerken voordat deze online gezet wordt behalve als je ze professioneel deelt of een fotograaf bent?

Bij mijn camera's is ook software meegeleverd om een kleinere versie te downloaden van de camera, dit is dan software naast eventuele apps. Dus het punt van kleinere bestanden is zeker een goede van Jenny als je van plan bent de foto's direct te delen. Uitzoeken gaat inderdaad meestal ook een stuk beter op een apparaat met een groter scherm.
ruben1996
Vakantieganger

Bericht door ruben1996 »

Bedankt voor de snelle reacties ik ben meteen wezen kijken. Denk dat dit inderdaad een goede optie is een tablet is ook niet zo gek zwaar om mee te nemen. Misschien ook handig omdat ik dan meteen vliegtickets via deze tablet kan boeken voor de terug reis.
ruben1996
Vakantieganger

Bericht door ruben1996 »

Heb meteen gezocht ik heb een camera met wifi (canon powershot sx60 hs) en kan ze direct versturen naar me tablet.En als dat moeilijk gaat heb ik altijd nog de apple ipad camera connection kid dus moet wel goedkomen denk ik.
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

De canon app om foto's te versturen werkt echt heel makkelijk! Een keer instellen en klaar.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Plaats reactie