Slaapzak nodig in Zuid Amerika?

Stel hier al je vragen over Zuid- of Midden Amerika. Van koukleumen in Patagonie tot zwemmen in het tropische Belize. En van de stranden bezoeken in Brazilië tot vulkanen spotten in de Costa Rica.
Plaats reactie
emiels
Wereldreiziger
Contacteer:

Slaapzak nodig in Zuid Amerika?

Bericht door emiels »

Ik ben nu een maand aan het reizen in Zuid Amerika en zit nu net onder Rio de Janeiro. Ga vanaf hier door naar het zuiden tot in Patagonie en dan via de west-kust terug naar boven toe, nog 8 maanden te gaan.

Heb een hekel aan spullen meesjouwen die ik toch niet ga gebruiken. Nu heb ik namelijk een slaapzak meegenomen omdat het in het zuiden en in de Andes nog weleens koud kan worden. Verwacht alleen niet dat dit in dorms / guest houses nodig is omdat zij toch wel lakens hebben.

In Azie heb ik ook een jaar een slaapzak meegesleept en maar een handjevol keren gebruikt omdat de airco veel te hard stond (in bus / dorm) of ik buiten op een bergtop geslapen had.

Zijn genoeg mensen die hier al geweest zijn, ben reuze benieuwd naar jullie mening. Laat dat ding liever achter ergens als ik 'm toch niet nodig heb *O*
Greed isn't going anywhere. They should put that up on a billboard across Times Square!
ubiytsa
Reisexpert

Re: Slaapzak nodig in Zuid Amerika?

Bericht door ubiytsa »

Ik heb geen seconde gedacht aan mijn slaapzak in Zuid Amerika.
Reisinspiratie, blogs en reisgids op http://travelogy.nl
kohraya
Reisexpert

Bericht door kohraya »

Andes = kou !
Ik was dus erg blij met mijn donzen slaapzak.
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

In sommige delen van de atacama desert was het ook erg koud. Maar hebben daar gelukkig niet overnacht. Ik neem aan dat voor patagonie inderdaad een warme slaapzak ook nog wel nuttig kan zijn. Al heb ik er zelf geen ervaring mee...
emiels
Wereldreiziger
Contacteer:

Bericht door emiels »

Dank voor alle reacties!
Ben net terug van 5 dagen trekking bij Torre del Paine (towers of pain) en had in Puerto Natales een slaapzak (en tent etc) gehuurd. De slaapzak die ik in Brazilie achter gelaten had was echt niet warm genoeg geweest 8-)
Overal meer als genoeg lakens te vinden voor deze koukleum ^O^
Greed isn't going anywhere. They should put that up on a billboard across Times Square!
kohraya
Reisexpert

Bericht door kohraya »

Neem volgende keer ubiytsa (van hierboven) mee als je die tocht maakt _O-
Ik ga er van uit dat het een leuke ervaring was.
Plaats reactie