backpacken voor 5 maanden Thailand Laos en Vietnam

Stel hier al je vragen over het Zuid-oostelijke gedeelte van Azië.
Plaats reactie
ruben1996
Vakantieganger

backpacken voor 5 maanden Thailand Laos en Vietnam

Bericht door ruben1996 »

Beste,
Volgend jaar september zou ik graag voor 5 maanden willen backpacken.Ik begin in Thailand waar ik een maand voor heb daarna Laos waar ik ook een maand voor heb en Cambodja pak ik twee weken en daarna ga ik door naar Vietnam voor een maand om vervolgens te vliegen naar Nepal om daar 6 weken te verblijven. Ik moet van te voren een visum kopen voor Thailand omdat ik niet kan aantonen dat ik binnen dertig dagen wegga en moet van te voren een visum kopen voor Vietnam. Nu heb ik twee vragen.
- Is dit haalbaar in verband met visums en tijd ?
- Hoe regelen jullie de vliegtickets in het buitenland als je ze pas 10 dagen van te voren krijgt ?

Dit is mijn eerste keer backpacken dus ik probeer op dit moment zoveel mogelijk info overal te vinden maar alvast bedankt voor het antwoorden.
Jenny
Reisexpert

Re: backpacken voor 5 maanden

Bericht door Jenny »

Als je boekt bij tix.nl of een dergelijke online vergelijkingssite, krijg je je tickets meteen als e-ticket in je mailbox. Je kan ze dan ter plekke of in NL uitprinten, dit is geen probleem.

Wat de visa betreft: Thailand kun je in NL regelen, Vietnam is makkelijke te regelen in Cambodia of Laos. Als je per vliegtuig naar Vietnam gaat, dan kan het zelfs online en krijg je je visum on arrival. Je Vietnam visum in NL halen is niet handig, omdat je een dag van aankomst en vertrek moet vermelden. Daarnaast kun je visa vaak pas 3 maanden voor vertrek aanvragen, en dan ben je al op pad.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
ruben1996
Vakantieganger

Bericht door ruben1996 »

Oke bedankt voor de snelle reactie ik weet nu in ieder geval waar ik moet beginnen met plannen zag door de bomen het bos niet meer. Zorg dat hier in Nederland dan in ieder geval alle tickets zijn uitgeprint.
ruben1996
Vakantieganger

Bericht door ruben1996 »

Heb een one way ticket kunnen aanschaffen bij qatar airways voor 400 euro.Ook meteen gezien dat ik doordat ik geen retour ticket heb een touristen visa voor 60 dagen moet aanvragen. Hopen dat de vlieg maatschappij me door deze visa niet mag weigeren.
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

ruben1996 schreef:Heb een one way ticket kunnen aanschaffen bij qatar airways voor 400 euro.Ook meteen gezien dat ik doordat ik geen retour ticket heb een touristen visa voor 60 dagen moet aanvragen. Hopen dat de vlieg maatschappij me door deze visa niet mag weigeren.
Je moet voor Thailand een visum hebben óf een ticket als bewijs dat je het land binnen 30 dagen verlaat. Dat heb je. Geen reden tot paniek.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
ruben1996
Vakantieganger

Bericht door ruben1996 »

Oke mooi hoorde van sommigen mensen dat je ondanks met een visum van 60 dagen dat je dan alsnog moet aantonen dat je binnen die 60 dagen weggaat. Maar als dat word gecontroleerd moet ik het wel erg slecht treffen met de balie medewerker op schiphol.
Travelator
Reisexpert

Bericht door Travelator »

ruben1996 schreef:Oke mooi hoorde van sommigen mensen dat je ondanks met een visum van 60 dagen dat je dan alsnog moet aantonen dat je binnen die 60 dagen weggaat. Maar als dat word gecontroleerd moet ik het wel erg slecht treffen met de balie medewerker op schiphol.
Is dat niet recentelijk veranderd? Dat je eerst geen uitreisticket nodig had met een 60 dagen visum en tegenwoordig wel?
Meen ergens zoiets gelezen te hebben...? Weet het niet zeker meer.

Misschien weet @Stevenl het? Of de site van het Thai Consulate?
http://www.royalthaiconsulateamsterdam.nl/
You take your prospects and your pickaxe and you trudge down to the stream,
and you bloody your hands digging for your dream...

http://siem.aroundtheglobe.nl
ruben1996
Vakantieganger

Bericht door ruben1996 »

nee ze zijn niet echt duidelijk daarover. Dit zijn de eisen als je eventueel voor een visum in aanmerking wil komen.
- Geldig paspoort;
- Kopie paspoort (bladzijde met de foto);
- Kopie van de vluchtgegevens of vliegticket;
- 2 Recente gelijkende pasfoto's (zwart/wit of kleur);
- Volledig ingevuld en ondertekend aanvraagformulier

Staat niet echt duidelijk in of je een retour nodig hebt maar zal wel even contact met ze zoeken.
ruben1996
Vakantieganger

Bericht door ruben1996 »

En dit heb ik ook gevonden op hun site misschien wel handig om bij de info te plaatsen over visum s op dit forum.

TOURIST VISA
Vrijstelling van een visum voor Nederlandse paspoorten
Als u met een Nederlands paspoort Thailand binnen reist via een Internationale luchthaven en uw verblijf is korter dan 30 dagen aaneengesloten (vanaf de dag van binnenkomst tot en met de dag van vertrek ),dan hebt u geen visum nodig.

Als u met een Nederlands paspoort Thailand over land binnen reist en uw verblijf is korter dan 15 dagen aaneengesloten, (vanaf de dag van binnenkomst tot en met de dag van vertrek )dan hebt u geen visum nodig.

U hoeft niet aan te tonen door middel van tickets dat u het land verlaat.

Deze regels gelden telkens opnieuw als u Thailand binnen reist.

U hebt geen retourticket nodig.
Uw paspoort dient nog minimaal 6 maanden geldig te zijn op het moment dat u Thailand binnen reist.

DEZE REGELS GELDEN ALLEEN VOOR TOERISME.
stevenl
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door stevenl »

ruben1996 schreef:En dit heb ik ook gevonden op hun site misschien wel handig om bij de info te plaatsen over visum s op dit forum.

TOURIST VISA
Als u met een Nederlands paspoort Thailand binnen reist via een Internationale luchthaven en uw verblijf is korter dan 30 dagen aaneengesloten (vanaf de dag van binnenkomst tot en met de dag van vertrek ),dan hebt u geen visum nodig.

Als u met een Nederlands paspoort Thailand over land binnen reist en uw verblijf is korter dan 15 dagen aaneengesloten, (vanaf de dag van binnenkomst tot en met de dag van vertrek )dan hebt u geen visum nodig.

Uw paspoort dient nog minimaal 6 maanden geldig te zijn op het moment dat u Thailand binnen reist.

Zoals al vaker aangegeven: deze informatie is ONJUIST.
stevenl
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door stevenl »

ruben1996 schreef:Oke mooi hoorde van sommigen mensen dat je ondanks met een visum van 60 dagen dat je dan alsnog moet aantonen dat je binnen die 60 dagen weggaat. Maar als dat word gecontroleerd moet ik het wel erg slecht treffen met de balie medewerker op schiphol.
Nee hoor. Mocht dat toch gebeuren, wijs dan de incheckmedewerker op de IATA regels die ze onde rhandbereik hebben. Als ze checken is het gewoon een kwestie van een baliemedewerker die de regels wel ongeveer maar niet precies kent.
stevenl
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door stevenl »

stevenl schreef:
ruben1996 schreef:En dit heb ik ook gevonden op hun site misschien wel handig om bij de info te plaatsen over visum s op dit forum.

TOURIST VISA

Zoals al vaker aangegeven: deze informatie is ONJUIST. Officieel is een vliegticket naar buiten Thailand vereist. Immigratie controleert vrijwel nooit (vandaar de opmerking van ambassade/consulaat), maar luchtvaartmaatschappij soms wel (aangezien de regel officieel zo is en de luchtvaartmaatschappij verantwoordelijk is). 6 maanden paspoort geldigheid is niet vereist indien visumvrije binnenkomst.
ruben1996
Vakantieganger

Bericht door ruben1996 »

Nee denk ook dat het consulaat bedoelt dat je geen retour ticket nodig hebt om een visum van 60 dagen te krijgen. Iedereen weet ook dat je een retour ticket moet hebben van de vlieg maatschappij maar het ging er ook meer om of je ook een retour ticket nodig hebt als je een visum van 60 dagen hebt.
Plaats reactie