Hallo
binnenkort vertrek ik (29j) met mijn vriendin (28j) naar Nicaragua voor 3 weken (+2 dagen heen en terugvlucht). Bedoeling is voldoende natuur te zien en af te sluiten op Little Corn Island. We kunnen wel tempo aan maar we verkiezen dit tempo iets af te zwakken door bv. eerder een vlucht te nemen om die gewonnen tijd om te zetten in een rustigere planning. (=lees: de zaken die we willen zien, wensen we ook te zien, maar eerst dit even bepalen). Bovendien rusten we uit op Corn Islands. Omdat de tijd krap is hebben we liefst een min of meer vast reisschema.
De planning wordt momenteel wat voorbereid en ziet er momenteel als volgt uit:
30/10 Aankomst Managua om 20u, transfer naar Granada (aanraders qua hotel/transfer op dit avonduur?)
31/10 Granada (Lago di Apoyo)
1/11 Granada (Masaya vulkaan/stad/markt)
2/11 Granada - San Carlos (bus op maandag om 14u30 heb ik hier eens gelezen, iemand die dit kan bevestigen als dit uberhaupt ook op 2 november is en hoelang deze transfer duurt? Best dan nog even doorreizen naar Castillo ?)
3/11 San Carlos (Indio Maiz?)
4/11 San Carlos
5/11 San Carlos - Ometepe (vlucht om 14u15 - er zijn geen dagelijkse vluchten dus 5/11 wordt best behouden, vanaf dan kan er gerust wat speling op het programma)
6/11 Ometepe (Wandeling naar San Ramon en kayak Rio Istian)
7/11 Ometepe
8/11 Ometepe
9/11 Ometepe -> Leon
10/11 Leon (Vulkaan Cerro Negro, nog andere aanraders?)
11/11 Leon
12/11 Leon -> Estelli (Cañon Somoto)
13/11 Estelli (Miraflor)
14/11 Estelli -> Matagalpa (Selva Negra)
15/11 Dag speling (Estllie of Matagalpa of Corn Island dag langer? liefst nog invullen voor de afreis)
16/11 Matagalpa -> Managua Airport -> 14u vlucht naar Corn Island
17/11 Little Corn Island
18/11 Little Corn Island
19/11 Little Corn Island
20/11 Little Corn Island - Big Corn - Managua (tips voor logement in Managua?)
21/11 08u vlucht terug naar België.
Graag jullie advies over de planning en ook over enkele praktische punten:
* Wat vinden jullie van deze planning en zijn er tips? Ik denk dat de meeste plekken die we wensen te zien erin vermeld staan. Enkel nog wat twijfelachtig over Rio San Carlos: jungle lees is, hoe ons best organiseren om een kort en leuk verblijf te hebben? Of is jullie advies om dit te skippen en meer tijd te besteden in het Noorden?
* Hoe kunnen we het best Ometepe verkennen. De wandeling naar San Ramon en kayak Rio Istian spreken ons alvast aan. Wat zijn nog andere aanraders en hoe het transport regelen (fiets/scooter/openbaar vervoer)
* 31/10 is het Halloween, betekent dit dat het druk kan zijn in Granada? eventueel nachtje verblijven buiten de stand aan een meer is aan te raden?
* 1/11 (en 2/11). Is dit een feestdag en heeft dit effect op mijn planning (hoogseizoen/werking openbaar vervoer)?
* Vanaf Ometepe (of nadien) kunnen we eigenlijk een auto huren vanuit Ometepe of Rivas en terugbrengen in Managua. Voordeel hieraan lijkt me dat we niet afhangen op het openbaar vervoer om vnl. ons vlucht naar Corn Islands te halen. Hoe zien jullie dit en is dit überhaupt mogelijk? Het hoeft voor ons niet, maar als we de Rio San Carlos bezoeken lijkt het mij wel tijdsbesparend om een auto te huren.
* we houden San Juan del Sur uit de planning zonder te weten wat die regio inhoudt. We lezen dat dit perfect achterwege kan gelaten worden als je er niet bent om te surfen/feesten. Is het desalniettemin de moeite?
* Kledij: wat raden jullie aan? Slippers en gewone wandelschoenen (A) gaan alvast mee. Maar regenjas, trui e.d. ?
Nicaragua reisplanning 3 weken : tips gevraagd
Re: Nicaragua reisplanning 3 weken : tips gevraagd
Hé Thobias, leuke vooruitzichten heb je met je reis. Ik ben op dit moment zelf ook onderweg dus helaas niet heel veel mogelijkheden om alle antwoorden bij elkaar te zoeken voor je.
Wat betreft je route: Dit is de route die wij hebben afgelegd in 3 weken: [verwijderd]
Kijk ook hier even voor wat reisverhalen waar je misschien nog wat aan hebt: [verwijderd]
Rio San Carlos ben ik niet geweest dus kan ik je helaas niet mee verder helpen.
Op Ometepe kun je een fiets huren, het wel pittig, maar wel een gemakkelijke manier om wat sneller meer van het eiland te zien. Scooters zijn misschien ook te huur, kano's sowieso ook.
Ik weet niet zeker of er wat aan Halloween gedaan word. Wij waren er tijdens Día de Muertos en zelfs op die grote dag zag je dat het vooral een familie gelegenheid was.
Het is niet koud in november. Volgens mij zit je zelfs aan het begin van het hoogseizoen dus wordt het steeds warmer. Wel kun je last hebben van regen en dan met name op de Corn Islands aan het einde van het regenseizoen. (Weet alleen niet meer precies hoe die data vallen).
Hopelijk kun je hier wat mee.
Wat betreft je route: Dit is de route die wij hebben afgelegd in 3 weken: [verwijderd]
Kijk ook hier even voor wat reisverhalen waar je misschien nog wat aan hebt: [verwijderd]
Rio San Carlos ben ik niet geweest dus kan ik je helaas niet mee verder helpen.
Op Ometepe kun je een fiets huren, het wel pittig, maar wel een gemakkelijke manier om wat sneller meer van het eiland te zien. Scooters zijn misschien ook te huur, kano's sowieso ook.
Ik weet niet zeker of er wat aan Halloween gedaan word. Wij waren er tijdens Día de Muertos en zelfs op die grote dag zag je dat het vooral een familie gelegenheid was.
Het is niet koud in november. Volgens mij zit je zelfs aan het begin van het hoogseizoen dus wordt het steeds warmer. Wel kun je last hebben van regen en dan met name op de Corn Islands aan het einde van het regenseizoen. (Weet alleen niet meer precies hoe die data vallen).
Hopelijk kun je hier wat mee.