Welke reisgids voor Azië?

Stel hier al je vragen over het Zuid-oostelijke gedeelte van Azië.
Rene S

Laos+Cambodja: welke reisgids?

Bericht door Rene S »

Wat zijn jullie ervaringen met reisgidsen over Laos en Cambodja? Twijfel zelf nog welke gids ik wil aanschaffen, Lonely planet, rough guide, footprint, of nog iets heel anders. Zag elders op dit forum wel een algemene discussie maar ben vooral geinteresseerd naar positieve/negatieve ervaringen met reisgidsen in deze twee specifieke landen :) kan me namelijk voorstellen dat kwaliteit per gebied erg afhankelijk is van de lokale schrijver(s).
Rene S

Re: Laos+Cambodja: welke reisgids?

Bericht door Rene S »

Oh ja, ik zie dat er ook van Trotter en van Nelles gidsen te koop zijn... wellicht zijn die wat?
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

hi

vind het moeilijk om er iets over te zeggen omdat ik ze natuurlijk niet allemaal met elkaar vergeleken heb.
Persoonlijk kon iknietsmet de Footprint (borneo) en vind ik de structuur en info van de LP gewoon erg fijn.

Dingen en met name prijzen in Laos veranderen zo ongelooflijk snel dat zelf de nieuwste editie van welke reisgids dan ook hopeloos achter loopt. Ik had een hele nieuwe LP mee en de prijzen klopte allang niet meer.
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
tom
Reisexpert

Bericht door tom »

ik heb voor beide landen gebruik gemaakt van een lonely-planet. zoals rudi zegt is die gewoon lekker overzichtelijk.
andere gidsen heb ik wel ingekeken maar weet daar weinig van.

voor deze landen vond ik de info van de LP behoorlijk goed.
let idd niet op prijzen en ook niet op vertrektijden o.i.d.
ook op restaurantjes en guesthouses zou ik niet afgaan. er komen steeds nieuwe bij en LP auteurs zijn niet altijd even nauwkeurig enbonafhankelijk. de mooiste guesthouse en de leukste restaurantjes vond ik niet terug in de LP

verder is ie prima, de kaarten zijn handig en aan de hand van beschrijvingen over plaatsen kun je een gepaste route uitstippelen
amassakoul
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

ik gebruik mijn reisgidsen altijd om een globaal idee te krijgen van de kosten en de route. En voor die dingen werkt de LP prima!
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
karinmartin

Bericht door karinmartin »

ik vind de lp vooral handig om een idee te krijgen van de lengte van een busreis en voor telefoonnummers van gh.
en natuurlijk om je route te kiezen.
Moira
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Moira »

Wij hebben de lonely planet gebruikt en dat beviel ons prima. Laos is inderdaad wel erg veranderlijk de prijzen klopte bij ons ook voor geen meter.

gr van Moira
Dexter
Reisexpert

Bericht door Dexter »

Idem LP. Ik kies altijd een van de goedkoopste guesthouses van LP, en ga dan naar het guesthouse ernaast wat geen listing heeft in de LP. Scheelt een hoop :)
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

even een oud Topic van stal gehaald

koop NIET de Lonely Planet: Vietnam, Laos en Cambodja, de Mekong!!!
als je hem onderweg wilt gebruiken om je hostels te vinden en de bezienswaardigheden.
Hij is perfect als je je wilt voorbereiden!
hij is perfect als je op een plek al geweest bent en een nieuwe update wilt!
hij is perfect als je dit stuk in 3 weken wilt doen en dus toch alleen maar naar de meest voor de hand liggende hoogtepunten wilt.
hij is perfect als je op een groepsreis bent ...

maar hij is echt waardeloos als je echte info wilt en ook verder wilt kijken dan de meest voor de hand liggende hoogtepunten.
Ik heb even een tweede handsje hier op de kop getikt en kan ermee uit de voeten maar ik weet dus hoeveel info er mist.
Omgeving Luang Prabang...alleen info over de waterval. geen info over Pak Beng. heel weinig hotel info in Luangprabang. Geen kaartje van Chiang Saen in Thailand, 2 zinnetjes over pak ou etc etc
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Ralph
Reisexpert

Welke reisgids voor Azië?

Bericht door Ralph »

Welk boek kan ik het beste halen voor:

Thailand/Laos/Vietnam en Cambodja/Singapore/Malaysia

Ik zat zelf te denken aan de laatste Southeast Asia on a Shoestring travel guide.

http://www.bol.com/nl/p/engelse-boeken/ ... index.html

Andere optie is:
http://www.bol.com/nl/p/engelse-boeken/ ... index.html en dan nog een van thailand.
Globetrot
Reisexpert

Re: Welk info boek

Bericht door Globetrot »

Hoi!

Ik heb "The rough guide to Southeast Asia on a budget" geleend van de bibliotheek. Die is van oktober 2010, dus vrij recent. Alle landen die je noemt staan er in. Misschien een idee?
Ralph
Reisexpert

Bericht door Ralph »

Globetrot schreef:Hoi!

Ik heb "The rough guide to Southeast Asia on a budget" geleend van de bibliotheek. Die is van oktober 2010, dus vrij recent. Alle landen die je noemt staan er in. Misschien een idee?
Nice, ik ga onze bibliotheek ook eens lang. ^O^

Wat vond je van dit boek? Ik neem aan redelijk goed omdat je het anders niet voorgesteld had.
Globetrot
Reisexpert

Bericht door Globetrot »

Het is op van dat goedkope papier gedrukt en je krijgt een goed overzicht van budget acc en vervoer. Alles in 1 boek, zodat je verder niets mee hoeft te slepen. Omdat ik van een studiebeurs moet rondkomen en toch graag veel reis met m'n zoontje van 7, vind ik het heel prettig om te weten, hoe je zo goedkoop mogelijk zoveel mogelijk kunt beleven.
Ralph
Reisexpert

Bericht door Ralph »

Nog iemand anders die ervaring heeft met de meest recente van:

The Rough Guide to Southeast Asia On A Budget - oktober 2010 - 2nd ed
en/of
Lonely Planet Southeast Asia on a Shoestring - maart 2010 - 15th ed

?
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Tikva »

ik ben over beide niet enthousiast er staat nou eenmaal heel weinig info in per land. Geen probleem als je vooral naar de toeristische plekken wil, maar bijvoorbeeld laos tha kaek stond toen helemaal niet in het boek.
Voor laos was ik dan ook heel blij met de landengids.

Ik vind het zelf wel de moeite waard om wat extra uit te geven en voor de landen waar je echt lang blijft en veel buiten de standaard plekken wilt zien te investeren in een lonelyplanet van het land zelf.
Ik beschouw mijn reisgidsen ook al souveniers, leuk in de kast en om nog in te bladeren.

Als geld echt een issue is dan kan je altijd te plekke nog een 2ehandsje kopen of de pagina';s die je echt nodig hebt van iemand kopieeren.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
Plaats reactie