Reisorganisatie voor Nieuw-Zeeland
Reisorganisatie voor Nieuw-Zeeland
Hallo,
Ik wil graag volgend jaar naar Nieuw- Zeeland toe om te backpacken.
Dit word mijn eerste reis. Zo ben ik op zoek naar organisaties, die je daar bij helpen.
Ik heb nu een organisatie gevonden, namelijk Travel Active.
Lees meerdere positieve dingen er over, maar ook negatieve dingen.
Zo is mijn vraag. hebben jullie ervaring met deze organisatie of weten jullie een andere die goed is?
Alvast bedankt!
Ik wil graag volgend jaar naar Nieuw- Zeeland toe om te backpacken.
Dit word mijn eerste reis. Zo ben ik op zoek naar organisaties, die je daar bij helpen.
Ik heb nu een organisatie gevonden, namelijk Travel Active.
Lees meerdere positieve dingen er over, maar ook negatieve dingen.
Zo is mijn vraag. hebben jullie ervaring met deze organisatie of weten jullie een andere die goed is?
Alvast bedankt!
Re: Reisorganisatie
Waarom ben je op zoek naar een reisorganisatie? Nieuw-Zeeland is bij uitstek een land om op eigen houtje te bezoeken. Het is westers, veilig en men spreekt er Engels.
Dit word mijn eerste echte lange reis, ( waarschijnlijk alleen)
Dus ik dacht als ik met een organisatie ga, dan helpen ze met dingen en dan sta je er niet echt alleen er voor..
Maar.. ben nog steeds aan het zoeken voor wel een organisatie of toch alles lekker zelf uitzoeken..
Dus ik dacht als ik met een organisatie ga, dan helpen ze met dingen en dan sta je er niet echt alleen er voor..
Maar.. ben nog steeds aan het zoeken voor wel een organisatie of toch alles lekker zelf uitzoeken..
Hi Elisa,
Ik heb indertijd voordat ik wegging (alleen) ook bij een soortgelijke organisatie gekeken en informatie ingewonnen. Ze organiseerden gratis informatieavonden voor NZ en Australie en ben daar ook op bezoek geweest voor een persoonlijk gesprek. Ze waren vriendelijk en namen echt de tijd voor me. Niets meer dan lof!
Persoonlijk denk ik dat als je vrijwilligerswerk zoekt, een baan als au-pair, stage, een werkvakantie en/of een taalcursus wilt gaan doen dat zo'n organisatie een (goede) meerwaarde kan hebben aan het proces. Er is altijd een back up en iemand die je verder kan helpen.
Ook boden zij startpaketten aan voor NZ en Australie. Deze startpaketten varieerden van basis tot bedenk het maar, i.e. cowboycursus, RSA, barista, etc.
Een minimaal pakket bevatte het volgende:
- Tickets;
- transfer van het vliegveld naar je hostel/hotel;
- minimaal 2 nachten hostelbooking;
- begeleiding;
- SIM kaart;
- hulp/tips met het vinden van een baan en/of om te reizen;
- postbus;
- informatie die je allemaal nodig hebt.
Mocht je zo'n pakket nemen, dan betekent het dat je op een specifieke datum vertrekt met een hele groep en samen naar het hostel gaat. De eerste 2 dagen spendeer je deels samen en daarna sta je er een soort van ''alleen'' voor. Het idee is goed en het geeft een veilig gevoel. Het leuke is dat je hebt het pakket niet nodig hebt IMO! Er is zoveel bekend op fora en je kunt alles zelf regelen. Het is misschien iets meer werk, maar veel meer is het niet. Je leert er ook nog van en het is leuk!
Tevens bespaart het je geld.
Tickets kun je zelf boeken. Voordeel is dat je niet-gebonden bent aan ene specifieke datum. Transfer kun je vaak vinden op de site van de desbetreffende hostel/hotel. Anders is er wel OV, of zijn en privé busjes die je op locatie droppen. Een postbus heb je niet nodig. Ik heb vaak genoeg meegemaakt dat reizigers voor langere tijd in hostels woonden en post en/of pakketjes lieten opsturen naar het hostel.
Een SIM kaart kun je direct op het vliegveld aanschaffen. Wel adviseer ik je goed te verdiepen in de provider m.b.t. bereik, kosten en internet. Ik maakte de fout door in Australie er automatisch er vanuit te gaan dat Vodafone er net zo goed was als in NL.
Je zult genoeg mensen ontmoeten in hostels en tijdens je reis en zoals eerder gezegd is NZ bij uitstek een veilig land. Daarnaast kun je vaak in de hostels ook reizen regelen en informatie inwinnen over tours, attracties, werk, etc.
Natuurlijk is het jouw keuze en moet je doen waar je je goed bij voelt!
Heel veel plezier met je voorbereiding en je reis!
Ik heb indertijd voordat ik wegging (alleen) ook bij een soortgelijke organisatie gekeken en informatie ingewonnen. Ze organiseerden gratis informatieavonden voor NZ en Australie en ben daar ook op bezoek geweest voor een persoonlijk gesprek. Ze waren vriendelijk en namen echt de tijd voor me. Niets meer dan lof!
Persoonlijk denk ik dat als je vrijwilligerswerk zoekt, een baan als au-pair, stage, een werkvakantie en/of een taalcursus wilt gaan doen dat zo'n organisatie een (goede) meerwaarde kan hebben aan het proces. Er is altijd een back up en iemand die je verder kan helpen.
Ook boden zij startpaketten aan voor NZ en Australie. Deze startpaketten varieerden van basis tot bedenk het maar, i.e. cowboycursus, RSA, barista, etc.
Een minimaal pakket bevatte het volgende:
- Tickets;
- transfer van het vliegveld naar je hostel/hotel;
- minimaal 2 nachten hostelbooking;
- begeleiding;
- SIM kaart;
- hulp/tips met het vinden van een baan en/of om te reizen;
- postbus;
- informatie die je allemaal nodig hebt.
Mocht je zo'n pakket nemen, dan betekent het dat je op een specifieke datum vertrekt met een hele groep en samen naar het hostel gaat. De eerste 2 dagen spendeer je deels samen en daarna sta je er een soort van ''alleen'' voor. Het idee is goed en het geeft een veilig gevoel. Het leuke is dat je hebt het pakket niet nodig hebt IMO! Er is zoveel bekend op fora en je kunt alles zelf regelen. Het is misschien iets meer werk, maar veel meer is het niet. Je leert er ook nog van en het is leuk!

Tickets kun je zelf boeken. Voordeel is dat je niet-gebonden bent aan ene specifieke datum. Transfer kun je vaak vinden op de site van de desbetreffende hostel/hotel. Anders is er wel OV, of zijn en privé busjes die je op locatie droppen. Een postbus heb je niet nodig. Ik heb vaak genoeg meegemaakt dat reizigers voor langere tijd in hostels woonden en post en/of pakketjes lieten opsturen naar het hostel.
Een SIM kaart kun je direct op het vliegveld aanschaffen. Wel adviseer ik je goed te verdiepen in de provider m.b.t. bereik, kosten en internet. Ik maakte de fout door in Australie er automatisch er vanuit te gaan dat Vodafone er net zo goed was als in NL.
Je zult genoeg mensen ontmoeten in hostels en tijdens je reis en zoals eerder gezegd is NZ bij uitstek een veilig land. Daarnaast kun je vaak in de hostels ook reizen regelen en informatie inwinnen over tours, attracties, werk, etc.
Natuurlijk is het jouw keuze en moet je doen waar je je goed bij voelt!
Heel veel plezier met je voorbereiding en je reis!

Het zelf uitzoeken is 75% van je avontuur. Zou toch zonde zijn om dat op te geven.ElisaV schreef:Dit word mijn eerste echte lange reis, ( waarschijnlijk alleen)
Reisinspiratie, blogs en reisgids op http://travelogy.nl
Re: Reisorganisatie voor Nieuw-Zeeland
Hoewel ik het er mee eens ben dat je voor deze landen ook zonder organisatie kan gaan, kan ik me voorstellen dat sommige mensen het fijn vinden om een backup te hebben om op terug te vallen. Niets mis mee zou ik zeggen. Zeker voor een eerste reis kan het een toegevoegde waarde beiden zoals GinoT al zegt.
Mijn voorstel: Doe beide! Probeer zo veel mogelijk zelf uit te zoeken en informeer bij een organisatie wat hun meerwaarde voor jou kan zijn. Je kunt dan toch kijken hoe ver je komt en als je wilt kun je alsnog terugvallen op een organisatie.
Mijn voorstel: Doe beide! Probeer zo veel mogelijk zelf uit te zoeken en informeer bij een organisatie wat hun meerwaarde voor jou kan zijn. Je kunt dan toch kijken hoe ver je komt en als je wilt kun je alsnog terugvallen op een organisatie.
Een goed idee van Erik!
Nu ik erover denk spreek ik ook uit ervaring achteraf. Ik heb het indertijd overwogen, maar laten varen omdat ik eerst in ZO-Azie zou beginnen om te reizen. Ik wist niet precies wanneer ik precies van Azie naar Australie zou reizen en ook wist ik niet in welke stad ik wou beginnen.
Nu ik erover denk spreek ik ook uit ervaring achteraf. Ik heb het indertijd overwogen, maar laten varen omdat ik eerst in ZO-Azie zou beginnen om te reizen. Ik wist niet precies wanneer ik precies van Azie naar Australie zou reizen en ook wist ik niet in welke stad ik wou beginnen.
Ik heb destijds een organisatie in de arm genomen voor mijn eerste reis (naar Australië). Uiteindelijk amper gebruik van gemaakt omdat ik andere reisplannen had dan wat standaard werd aangeboden. Dus uiteindelijk veel zelf geregeld. Natuurlijk was het fijn om e.e.a op een presenteerblaadje te krijgen, maar alles was zelf ook goed te regelen.
Ik denk wel dat het thuisfront het erg fijn idee vond dat er een organisatie was waar ze naar toe konden bellen in geval van problemen. Vond ik ook wel fijn trouwens
Met name voor het vinden van werk waren ze wel handig. Probleem was wel dat iedereen via dit soort organisaties werk probeert te vinden en dus de kans ook weer kleiner was. Maar door eerst te kijken hoe het werkt kun je daarna zelf sneller en gemakkelijker zelf zoeken.
Ik denk wel dat het thuisfront het erg fijn idee vond dat er een organisatie was waar ze naar toe konden bellen in geval van problemen. Vond ik ook wel fijn trouwens

Ik zit nog wel te twijfelen, maar ik denk dat ik eerst maar naar een infomiddag/avond kan gaan en kijken wat hun mij kunnen bieden en de informatie meenemen.
Het lijkt me wel ontzettend leuk om zelf dingen te regelen en te zoeken.
En zoals jullie al zeggen, het kost tijd om het uit te zoeken ( super leuk natuurlijk) zonder een organisatie maar het scheelt wel met het geld..
Ik heb nog meer een dik jaar om te kijken wat ik wil.
Maar wil jullie wel bedanken voor jullie reactie! (y)
Het lijkt me wel ontzettend leuk om zelf dingen te regelen en te zoeken.
En zoals jullie al zeggen, het kost tijd om het uit te zoeken ( super leuk natuurlijk) zonder een organisatie maar het scheelt wel met het geld..
Ik heb nog meer een dik jaar om te kijken wat ik wil.
Maar wil jullie wel bedanken voor jullie reactie! (y)
Ik heb me indertijd verdiept bij Activity International. Misschien is het een idee om beide opties met elkaar te vergelijken. Ik heb de link toegevoegd:
- http://www.activityinternational.nl/
- http://www.activityinternational.nl/
Die organisatie heb ik ook even bekeken. Maar wil graag nog even naar een infomiddag alleen zit tussen twee organisaties in. Activity internatuonal en travel active.. Ben er nog niet over uit..
-
- Reisexpert
- Contacteer:
Ik woon in Nieuw Zeeland kan je zeker op weg helpen. Het is hier zeer georganiseerd en alles is zeer goed geregeld. Ik kan je ook aan websites helpen als je wilt. Ik denk dat het zelf regelen je heel erg zal meevallen. De mensen hier zijn ook zeer hulpvaardig en altijd in om je te helpen.
gr van Moira
gr van Moira
Moira schreef:Ik woon in Nieuw Zeeland kan je zeker op weg helpen. Het is hier zeer georganiseerd en alles is zeer goed geregeld. Ik kan je ook aan websites helpen als je wilt. Ik denk dat het zelf regelen je heel erg zal meevallen. De mensen hier zijn ook zeer hulpvaardig en altijd in om je te helpen.
gr van Moira
Hallo Moira,
Dat zou super zijn!
Alvast bedankt daarvoor!!
Groetjes Elisa