Kun je een WW-uitkering meer dan 26 weken opschorten?

Altijd al willen weten of het mogelijk is om de reis te maken die je al jaren wilt gaan doen met het budget die je voor ogen hebt? Of wil je weten welke verzekering het beste bij jouw reis past?
Plaats reactie
Erik
Site Admin

Kun je een WW-uitkering meer dan 26 weken opschorten?

Bericht door Erik »

Vraag uit de mailbox
Ik loop met de gedachte om volgend jaar voor een lange periode te gaan reizen, omdat ik dan waarschijnlijk met een ontslagregeling kan vertrekken. Ik zou graag willen weten of er mensen zijn die het voor elkaar hebben gekregen om hun WW-uitkering voor meer dan 26 weken op te schorten. Volgens de richtlijnen van het UWV gaat dit voor een periode van maximaal 26 weken zonder problemen, maar ik wil dus langer weg. Ik heb wel ergens gelezen dat je langer kunt opschorten als je bijvoorbeeld gedurende een jaar wilt proberen om als zelfstandige op te starten. Zou je dit ook voor reizen kunnen toepassen? Wie heeft hier recente ervaring mee en wil deze tips delen?
menasil
Reisexpert

Re: Kun je een WW-uitkering meer dan 26 weken opschorten?

Bericht door menasil »

Nee, dat kan je niet voor reizen toepassen. Ook op de website van het UWV staat duidelijk dat je bij vakantie in het buitenland of werk in het buitenland maximaal 6 maanden kan opschorten.
Plaats reactie