Help! Routing ivm regenseizoen

Stel hier al je vragen over het Zuid-oostelijke gedeelte van Azië.
Plaats reactie
valerie87

Help! Routing ivm regenseizoen

Bericht door valerie87 »

Hi allemaal,

Mijn vriend en ik hebben de knoop doorgehakt. We zeggen onze baan op en willen voor 5/6maanden naar Azië, JOEHOEEE!

Maar nu lopen we tegen een aantal zaken aan, ik hoop dat jullie ons kunnen helpen.
Reisperiode: augustus - januari/februari
Landen: Myanmar, Laos, Cambodja, Vietnam en Indonesië (Java, Bali, Sunda eilanden en Sulawesi)

We zijn ons nu aan het oriënteren voor een ticket waarbij we heen op een andere bestemming vliegen als terug.

Heeft iemand hier ervaring met deze landen/bepaalde route in deze reisperiode?

Tijdens deze periode is er in veel landen namelijk regenseizoen en elke dag regen zit natuurlijk niemand op te wachten tijdens een reis. De oorspronkelijke route was dus: Vietnam, Laos, Cambodja, Myanmar, Indonesië (zodat we konden eindigen op de Gili Islands) Als we deze route volgen zitten we dus overal in het regenseizoen.

Kan iemand ons advies geven in route of start/eindpunt met ticket?
Rekening houdend met grensovergangen en betaalbare binnenlandse vluchten?
En uiteraard een geweldig eindpunt op een puur eiland?

Ik ben benieuwd!
Alvast bedankt voor de moeite

Groetjes!
Valerie :)
ubiytsa
Reisexpert

Re: Help! Routing ivm regenseizoen

Bericht door ubiytsa »

Ik heb nooit last gehad van een regenseizoen in ZO-Azië, dus weet niet of je je hele reis ervoor moet omgooien. Gili zijn alleen geen 'pure eilanden', maar bolwerken van toeristen en hotels. Ooit waren ze puur.
Reisinspiratie, blogs en reisgids op http://travelogy.nl
alwaysanne

Bericht door alwaysanne »

Misschien handig om op deze site te kijken! http://www.wereldplanner.nl

Dat gezegd, ligt het ook heel erg in welk gebied van een land je zit. Oostkust of westkust van thailand is namelijk ook al verschillend in het regenseizoen.
Ik ga zelf deze zomer in augustus naar Indonesië, terwijl er meer richting Thailand en Laos enzo meer regen is, zit je dan (juli/augustus) in Indonesië wel goed. :) dat is wat ik weet hihi
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Ik zou beginnen in Indonesie en dan een rondje maken vanuit Thailand. Volgens mij zit je dan nergens echt in het regenseizoen.

En zoals hierboven al staat aangeven: zoveel last heb je er niet van.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
LaosFan
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door LaosFan »

Ik heb enkele keren het regenseizoen mee mogen maken in Laos. In 2013 vooral toen ik een huis huurde (wat lekte) in Pakse. Het regende dat jaar heel veel en soms erg heftig. Eind september was het toen pas helemaal over. In augustus viel er ook heel veel regen. Dat gezegd hebbende zou ik me er niet door laten weerhouden en heeft het ook wel weer wat.
Kijk ook eens op de pagina van onze homestay-guesthouse: https://web.facebook.com/Don-Som-Rivers ... 3/?fref=ts
Plaats reactie