Zin en onzin van je backpack inhoud
Re: Zin en onzin van je backpack inhoud
De één slaapt wat makkelijker dan de ander natuurlijk.
Het ritme is vaak inderdaad anders. Al lukt het mij vaak niet om gaan te slapen om 20.00 uur ofzo.
Het ritme is vaak inderdaad anders. Al lukt het mij vaak niet om gaan te slapen om 20.00 uur ofzo.
Kijk ook eens op de pagina van onze homestay-guesthouse: https://web.facebook.com/Don-Som-Rivers ... 3/?fref=ts
- Globeskater
- Reisexpert
- Contacteer:
ik heb trouwens sinds afgelopen zomer krukken mee op reis, het ene moment vervloekte ik ze echt maar ze zijn al vaak zo handig geweest en scheelt mij zoveel energie en pijn
loop ook altijd te grappen dat als iemand mij wat wil aandoen ik met die dingen echt heeeel hard kan slaan (iig dat denk ik
) nooit uitgeprobeerd trouwens... weet wel dat ik veel aanspraak heb door die dingen en dat men mij ook wel eens raar aan kijkt als die dingen aan mijn backpack hangen maar goed ik weet dat ik er veel baat bij hebt.. ben trouwens wel benieuwd of ik ze op echt lange reizen ook mee wil en hoe het met vliegen gaat maar met vliegen ga ik in januari uitproberen 

- bolletjeom
- Reisexpert
kan me voorstellen dat het een gek gezicht is om iemand te zien lopen met een rugzak op en een paar krukken eraan!!
maar ik zou me er ook niets van aantrekken hoor! globeskater.
Heb zelf een tijdje gebruik gemaakt van een rolstoel en dan zie je mensen echt kijken en zelfs roddelen als je er uit stapt. Er zijn heel veel mensen in een rolstoel die wel kunnen lopen....alleen niet zo ver.
Ik kwam terug uit Portugal met mijn rolstoeltje. Bleek dat er een heel gezelschap van het reumafonds ook in die vlucht zat. Zoooo, je had de zure gezichten van de rest van de pasagiers eens moeten zien toen er 30 rolstoelers langzaam ingeladen werden.
En ik denk dan: kijk blij dat jij geen hulp nodig hebt om het vliegtuig in te komen!
Maar goed, ik dwaal alweer af van het onderwerp "zin en onzin van je backpack inhoud"
Vanerp en ik zaten te geinen gister dat we oud worden en of we niet een site moeten opzetten voor Backpackers achter de rollator
Nou, die past in iedergeval niet in je backpack!!
maar ik zou me er ook niets van aantrekken hoor! globeskater.
Heb zelf een tijdje gebruik gemaakt van een rolstoel en dan zie je mensen echt kijken en zelfs roddelen als je er uit stapt. Er zijn heel veel mensen in een rolstoel die wel kunnen lopen....alleen niet zo ver.
Ik kwam terug uit Portugal met mijn rolstoeltje. Bleek dat er een heel gezelschap van het reumafonds ook in die vlucht zat. Zoooo, je had de zure gezichten van de rest van de pasagiers eens moeten zien toen er 30 rolstoelers langzaam ingeladen werden.
En ik denk dan: kijk blij dat jij geen hulp nodig hebt om het vliegtuig in te komen!
Maar goed, ik dwaal alweer af van het onderwerp "zin en onzin van je backpack inhoud"
Vanerp en ik zaten te geinen gister dat we oud worden en of we niet een site moeten opzetten voor Backpackers achter de rollator

Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
- Globeskater
- Reisexpert
- Contacteer:
haha met een beetje verbouwing zet je die rugzak op de rollator hoef je die zware tas ook niet meer te tillenbolletjeom schreef:
Vanerp en ik zaten te geinen gister dat we oud worden en of we niet een site moeten opzetten voor Backpackers achter de rollator![]()

Ik ben op krukken naar Pisa, Singapore en Maleisie geweest (gescheurde enkelbanden).Globeskater schreef:ik heb trouwens sinds afgelopen zomer krukken mee op reis, het ene moment vervloekte ik ze echt maar ze zijn al vaak zo handig geweest en scheelt mij zoveel energie en pijnloop ook altijd te grappen dat als iemand mij wat wil aandoen ik met die dingen echt heeeel hard kan slaan (iig dat denk ik
) nooit uitgeprobeerd trouwens... weet wel dat ik veel aanspraak heb door die dingen en dat men mij ook wel eens raar aan kijkt als die dingen aan mijn backpack hangen maar goed ik weet dat ik er veel baat bij hebt.. ben trouwens wel benieuwd of ik ze op echt lange reizen ook mee wil en hoe het met vliegen gaat maar met vliegen ga ik in januari uitproberen
Op het vliegveld liet ik me altijd in een rolstoel zetten. Ergens vond ik het heel vervelend dat al die mensen naar me keken, maar strompelend door de douane kon ik niet. Voordeel was dat ik niet zo lang in de rij hoefde voor de security en als eerste het vliegtuig inkon. (Geen dringende en duwende mensen om me heen, want dat kon ik echt niet aan!)
In het verre oosten vond ik de krukken soms best vervelend. In Singapore en Maleisie gaan mensen niet staan in bv de metro, dus meestal ging een vriend van me als eerste naar binnen om snel een plekje voor mij te veroveren, zodat ik kon zitten (en hij staan). Bovendien had ik het idee dat ik als 'gehandicapte' niet voor vol werd aangezien, de lokale mensen keken echt op me neer. Ik kreeg wel veel aanboden voor een geneeskrachtige massage en andere rare genezingswijzen. ~O> In een Maileise bus heeft mijn zere voet ooit tot een bijna ruzie met een paar Maleisiers geleid: ik had een plek voor in de bus gereserveerd (stond op mijn kaartje) met extra beenruimte. Zij wilde mijn gereserveerde plekje inpikken, in eerste instantie door er een deel van hun spullen (incl kind) erneer te zetten. Vriend zette de spullen weg (excl kind), en ik ging gewoon zitten. Mensen boos en hun gelijk halen bij de chauffeur. Gelukkig lijkt het Maleis genoeg op het Indonesisch om alles te kunnen verstaan en ook een antwoord te geven.... Het moge duidelijk zijn dat ik niet ben weggegaan >:)
Touristen keken ook raar, en vele vonden dan ook dat ik maar thuis had moeten blijven....

P.S. houdt er rekening mee dat je als je met krukken vliegt, je niet bij de nooduitgang mag zitten en bij sommige maatschappijen (bv Ryan Air) niet eens aan het gangpad.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
- Globeskater
- Reisexpert
- Contacteer:
ik zit dus nog te twijfelen of ik airport assistance wil aanvragen.. waar ik zit in vliegtuig boeit mij niet zo heel veel en hopelijk kunnen wij met zijn vieren beetje bij elkaar zitten, maar wil heel graag mijn krukken in de handbagage mee ipv in het ruim want we gaan overstappen en zal je net zien dat op de heenweg de krukken kwijt raken.. en ja die heb ik in moskou wel nodig, trouwens in nederland gaan ze ook nniet echt staan in de bus hoor :S dus dat is niet veel nieuws, vaak hoef ik gelukkig maar korte stukjes dus laat ik het lekker wezen 

- bolletjeom
- Reisexpert
klopt! Jeroen is een week of wat geleden geopereerd aan zijn knie. ging op krukken naar zijn werk met bus en trein en mocht zijn ene been nog niet belasten. Maar men liet hem gewoon staan in de trein! en dat was niet 1 keertje maar bijna alle keren. als ie niet op krukken is heeft ie meestal wel een zit plek...want dan is ie sneller binnentrouwens in nederland gaan ze ook niet echt staan in de bus hoor

Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
niet iedereen, nee.... maar in Nederland heb je in de bussen gereserveerde zitplaatsen voor minder validen en ik ben brutaal genoeg om daar op zo'n moment om te vragen.bolletjeom schreef:trouwens in nederland gaan ze ook niet echt staan in de bus hoor
en ach, doen alsof je valt en je kruk op iemands voet planten (even flink steunen) helpt ook

Ik kan me dat wel een klein beetje voorstellen. Was je al weg of is het onderweg gebeurt? Ik zou persoonlijk eerder cancellen hoor in zo'n geval. En mijn geld en vrije dagen opsparen voor een (langere) volgende keer. Neemt niet weg dat het gedrag van sommigen wel lomp is. Soms heb ik wel eens het idee dat mensen met kinderen denken dat ze alles kunnen maken (onder het mom van "het zijn kinderen he")....of zeg ik nu iets dat totaal no-done isTouristen keken ook raar, en vele vonden dan ook dat ik maar thuis had moeten blijven....

Op TV is daar ooit een experiment mee gedaan. Niemand stond inderdaad uitzichzelf op, maar wanneer je als zwangere vrouw (of zoals jeroen met zijn gipspootje) er naar vraagt was er niemand die weigerde. Dus als jeroen het de volgende keer vraaagt heeft ie vast een zitplaatsje, volgens dat experiment dan..bolletjeom schreef:Maar men liet hem gewoon staan in de trein! en dat was niet 1 keertje maar bijna alle keren. als ie niet op krukken is heeft ie meestal wel een zit plek...want dan is ie sneller binnen

Oeps. Ik had mijn enkelbanden gescheurd in Londen, net voordat ik naar huis ging. Hinkelend naar het vliegveld, en in Nederland meteen naar de EHBO. (Ik wilde mijn vliegtuig niet missen.) Gelukkig geen breuk, maar ik heb wel een kleine 3 maanden met krukken gelopen.ErikB schreef:Ik kan me dat wel een klein beetje voorstellen. Was je al weg of is het onderweg gebeurt? Ik zou persoonlijk eerder cancellen hoor in zo'n geval. En mijn geld en vrije dagen opsparen voor een (langere) volgende keer. Neemt niet weg dat het gedrag van sommigen wel lomp is.Touristen keken ook raar, en vele vonden dan ook dat ik maar thuis had moeten blijven....
Tja, mijn trips naar Italie en Maleisie waren al gepland.
Italie was voor werk, met een paar dagen prive erachteraan. Ik kon toen nog HE-LE-MAAL niks. Naja, kleine stukjes lopen met krukken, dat kon ik. Met dank aan mijn collega's die me erdoor hielpen. Afzeggen? Ik moest een seminar geven, dat laat je niet zomaar schieten.
In Maleisie kon ik redelijk goed lopen met krukken, en kleine stukjes zonder. De krukken kon ik steeds vaker laten staan - gelukkig. De vakantie verplaatsen was voor mij echt geen optie: mijn ticket was niet te verzetten, en 2 tickets annuleren zonder er een cent voor terug te krijgen vond ik een zonde. De reis naar Azie toe is duurder dan de reis in Azie! Dan maar wat minder lopen en wat vaker een taxi/ojek/becak. (En zelfs al had ik een annuleringsverzekering, dan nog zou ik wss geen cent hebben gekregen. Gescheurde enkelbanden is na een paar maanden geen goede reden meer.)
Ok....ik snap em.Tsja, ik neem ook nooit een annuleringsverzekering. Het enige dat je als backpacker evt kwijt kunt raken is idd een ticket....... Dan is het afwegen of je rond wilt hinken (zou ik dus echt niet in m'n eentje doen
), of nieuw ticket kopen en later gaan. Het lijkt me dat je er toch wat minder van geniet, en je kunt bepaalde dingen natuurlijk niet doen. Hikes enzo, maar ook gewoon te voet een plaatsje verkennen. Hoe beviel het je uiteindelijk?

- Globeskater
- Reisexpert
- Contacteer:
vind het wel grappig dat jij die reactie kreeg, want bij mij was iedereen juist heel enthousiast en vonden ze het gaaf dat ik gewoon ging, ik was dan wel in zuid oost europa dus met verschil in cultuur mss wat kleiner.. werd alleen op gegeven moment beetje gek van al die Turken die wouden weten wat er gebeurd was.. ik denk ook dat ik vanaf afgelopen zomer als het even kan die krukken overal mee naar toe sleep, al ben ik ze gelukkig lang niet altijd nodig...Touristen keken ook raar, en vele vonden dan ook dat ik maar thuis had moeten blijven....
-
Een boek en helemaal niet zwaar. Tegenwoordig kun je op veel plaatsen beenvissen via wifi op het net, scheelt een hoop geld en daarom kunt u van uw goede vrienden thuis bij je bed.
Krijg best vaak in Australië te horen dat ik mijn backpack netjes voor elkaar heb en goed voorbereid ben. Zo heb ik een zo'n cheap rugzakje (je weet wel met van die koortjes en zo'n klittenband flap) waar ik mijn slaapzak, lakenzak, deken en kussen in heb zitten. En steeds weer geloven ze niet dat het daar in past en moet ik het laten zien en staan ze verbaasd te kijken als ik het allemaal eruit haal.